עוד כתבות בנושא

סינמטק הרצליה חוגג שנה לחזרה לפעילות

השבוע לפני שנה חזר סינמטק הרצליה להקרנות מול קהל, המאבק בלהמשיך ליצור תרבות קולנוע בהרצליה תחת שגרת הקורונה הצליח, פסטיבל בינלאומי, עשרות הרצאות עם יוצרים הקרנות עם כוכבי המפקדת וקופה ראשית תרבות בהרצליה בכל תנאי לתכנית מרץ 2021

 

סגנית ראש העיר עפרה בל וגיתית וינר מנהלת סינמטק הרצליה באירוע תחילת הפעילות לפני שנה

סינמטק הרצליה מציין שנה לחזרה של פעילות עם קהל, שנה מאתגרת עם הנחיות משתנות וחוסר ודאות מתמשך ולמרות הכל יצר צוות הסינמטק תכנית תרבות קולנוע עשירה שמשכה גם תחת המגבלות אלפי צופים לאולמות הסינמטק.

אלו היו התכניות לפני שנה, ובמהלכה המשיך סינמטק הרצליה ליצור תרבות קולנוע כשמגבלות הקורונה והשינוי בהתנהגות הקהל יצרו הזדמנות יחודית לשבירת שגרה יצירתית, בין התכניות היחודיות שהיו השנה

באפריל נערך ערב יחודי להנצחה החרשים בשואה בהשתתפות שורדי שואה ועשרות רבות מחברי קהילת החרשים.

ביוני נערך פסטיבל קולנוע גאה, הסרט המדובר של השנה אגדת חורבן מוקרן מאז חודש יולי וממשיך למשוך צופים.

ביולי אירח הסינמטק בשיתוף תאגיד כאן  את כוכבי המפקדת בליווי מאות מעריצים להקרנת של הפרק האחרון של הסדרה.

אחד משיאי השנה היה אירוע Artcamp לילה במוזאון – אמנות וקולנוע לכל המשפחה קמפינג עירוני סרטים אמנות ומופעים בשיתוף מוז"ה – אגף החינוך של מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, אירוע אמנות ייחודי רב תחומי, ששילב הקרנות סרטים, מופעים, סדנאות בהנחיית אמנים וסיורים התנסותיים בתערוכות המוזיאון פעילויות מגוונות הפתוחות האירוע היה פתוח חינם לקהל הרחב מאות מתושבי הרצליה הגיעו לאירוע.

אחד משיאי השנה היה פסטיבל הבינלאומי לקולנוע הנורדי. באירוע הפתיחה השתתף ראש עירית הרצליה משה פדלון שאירח שישה שגרירים, הפסטיבל נמשח חודש והוקרנו בו עשרות סרטים ומפגשים עם יוצרים. 

נורדים
פסטיבל הקולנוע הנורדי הבינלאומי 2021 צילום: כתריאל קראוס
וכדי להנגיש ולהעביר את אהבת הקולנוע גם לדור הצעיר יצר סינמטק הרצליה יחד עם קובי פרג' את סדרת הסרטונים

"DIY קולנוע עשו זאת בעצמכם"

את השנה סיכמה גיתית וינר מנהלת הסינמטק "בדיוק לפני שנה 2.3.2021 חזרנו להקרין באולמות, לצערי, לא יכולה להגיד שהענף התאושש, הוא בעיקר השתנה. הרגלי הצריכה של הצופים השתנו, תמהיל הקהל השתנה, כמות הסרטים המופצים השתנתה. בכל משבר כזה, יש גם הזדמנות לצמיחה, גדילה, וחשיבה מחודשת על המטרות, הפעילות, העתיד של הקולנוע ועתיד הסינמטקים. השינוי בדרך, ואפשר כבר לפרסם ולהגיד שיש לנו צו התחלת עבודה על הסינמטק החדש. עבודה בתהליך של שש השנים האחרונות. מקווה שבעוד שנה שפייסבוק יזכיר לי את היום, נהיה כבר במשכן החדש שלנו. הטלוויזיה לא הרגה את הקולנוע ואין כמו המסך הגדול just saying"

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן