עוד כתבות בנושא

עומר אוחנה על בן זוגו שגיא גולן ז"ל "הכירו בנו רק לאחר ששגיא נהרג"

עומר אוחנה (28) מהרצליה, ארוסו שגיא גולן שנפל ב-8.10 בעת שנלחם בבארי, מספר בצער על מות אהובו ועל התיקון לחוק שכעת מכיר גם בבן או בת זוג של נופלים להט"בים כאלמן או אלמנת צה"ל

שגיא גולן עומר אוחנה
הכירו בנו רק אחרי ששגיא נהרג. שגיא גולן ז"ל ועומר אוחנה

"היה לנו הסכם שנסמס כל שעה – אני עדיין מחכה ל'לב' שלך", אומר בצער עומר אוחנה, שאיבד את ארוסו, רס"ן שגיא גולן ז"ל, בקרב על קיבוץ בארי ביומה הראשון של מלחמת 'חרבות ברזל".

בני הזוג עומר אוחנה ושגיא גולן, עמדו להינשא שבוע לאחר אירועי הטבח ב-7.10 – שניפצו את חלומם והותירו את עומר שבור לרסיסים. לאחר התיקון לחוק שעבר בכנסת, הוא מספר ל"הרצליה ניוז", על החיים לצד האיש שלחם לשוויון ועל החלום של שגיא להפוך לאב – דבר שהוא מתכוון להגשים עבורו באמצעות אם פונדקאית. 

"כשהתיקון לחוק שמכיר בבני זוג של חיילים להט"בים בתור אלמנים ואלמנות עבר בכנסת – חשבתי שזה ינחם אותי. לצערי הכירו רק במוות שלנו, בחיים לא היינו שווים. 

עיריית הרצליה, האגודה למען הלהט"ב בישראל וארגון חוש"ן קיימו אתמול החודש כנס ייחודי בארץ: להט"ב בקרב – כנס בנושא זוויות והיבטים להטב"קים בעת מלחמה – משפטיים, אתיים, כלכליים וחברתיים. הכנס נערך לזכרו של רס"ן שגיא גולן ז"ל, תושב הרצליה, שנפל בקרב בקיבוץ בארי ב-8 באוקטובר. במהלכו של הכנס, מנכ"ל העירייה, עו"ד אהוד לזר, הכריז בכנס על הקמת הבית הגאה של הרצליה. אוחנה שעלה לבמה סיפר בקול חנוק על אהבתו לשגיא שנגדעה ועל חוסר השוויון בו חייה קהילת הלהט"בים בישראל.

"כשהתיקון לחוק שמכיר בבני זוג של חיילים להט"בים בתור אלמנים ואלמנות עבר בכנסת - חשבתי שזה ינחם אותי. לצערי הכירו רק במוות שלנו, בחיים לא היינו שווים. "

עומר אוחנה שגיא גולן
הכירו בנו רק אחרי המוות של שגיא

"ברגעים הכי קשים בחיים שלי לא הייתי נחשב ולו רק בגלל שאהבתי את שגיא. ברגעים האלה לא היינו נחשבים רק בגלל שאנחנו זוג גברים. ברגע הזה לא הסכימו שאני אקרע את החולצה בטקס הלוויה כי מה אני קשור? לא הייתי מוכן לקבל את זה שבטפסים אין מקום לחתימה של גבר, לא הייתי מוכן לקבל חוברת שכתוב עליה – "מידע לאלמנה", וכשרצו שאני אחתום, לא חתמתי. 

כשעבר החוק שמכיר בבני זוג של חיילים להט"בים בתור אלמנים ואלמנות חשבתי שאני ארגיש משהו, חשבתי שזה יהיה סופר משמעותי, שזה יהיה מנחם, אבל הכירו רק במוות שלנו והמחשבה הזאת קשה לי.

שגיא האמין בחברה הישראלית, הוא אהב את המדינה ואת האנשים שחיים בה, גם את אלה שהוא לא הסכים איתם, אני חושב ששוויון מלא הוא מה שהמדינה חייבת לשגיא בחזרה. זה מה שהמדינה חייבת בחזרה לכל מי שנלחם עליה ולכל מי שחי בה. מה שמנחם אותי הוא שהאור של שגיא יעזור לנו להאיר את ספר החוקים של מדינת ישראל, מדינה ששגיא כל כך אהב". 

אם שגיא היה יכול להגיב על התיקון לחוק, מה הוא היה אומר?

"למעשה התיקון לחוק הוא לזכר שמו. שגיא היה נבוך מכך. הוא היה צנוע וביישן. הוא יצא להילחם על המדינה ואם הוא החליט שהיא ראויה לכך שהוא ימות למענה – היא אמורה להיות ראויה למותו". 

סיפרת בראיונות שחלומו של שגיא היה להינשא לך ולהביא עמך ילד משותף. איפה זה עומד היום? 

"לפני שגיא נהרג התחלנו לברר על הליך פונדקאות ומצאנו מישהי שהסכימה להליך בהתנדבות. דאגנו לשאיבת זרע ואני מתכוון להגשים את חלומו". 

 

עומר אוחנה
עומר אוחנה בכנס להט"ב בקרב של עיריית הרצליה צילום: עיריית הרצליה

גולן ואוחנה הכירו לפני 6 שנים בכנס בוגרים של ארגון "ליד- לפיתוח מנהיגות " – שהוביל לדייט ולנשיקה הראשונה שלהם בסמטאות ירושלים. שלוש שנים לאחר מכן חתמו השניים על הסכם ידועים בציבור, עברו להתגורר יחד בהרצליה וחלמו להקים בית בישראל. 

גולן, שהיה מפקד צוות לוחמים ביחידת הלוחמה בטרור, ירד באותה שבת נוראה לדרום מבלי לחכות לקריאה כדי להציל חיים ומשפחות נצורות. יום לאחר מכן הכוח שלו נתקל במחבלים רבים והוא נהרג.

אוחנה: "כשפרצה המלחמה אני נלחמתי בגזרת הצפון כששגיא נלחם בבארי. היה לנו הסכם שבכל שעה עגולה נשלח לב אחד לשני שנדע שהכל בסדר.  ההודעה האחרונה שקבלתי ממנו הייתה בשעה 00:18 בתאריך ה-8.10. למחרת כששלחתי לו הודעות והוא לא ענה – הרגשתי שמשהו קרה. אני עדיין לא מאמין ששגיא אהובי לא בחיים ואעשה הכל כדי להילחם על הערכים שהובילו אותו כאדם ולהביא ילד מזרעו". 

עומר אוחנה שגיא גולן

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן