עוד כתבות בנושא

בית הכנסת אוהל משה מבהיר את עמדתו בנוגע לאירוע העלון

התקרית אחרונה שכללה את מעצרם של שלוש תושבות בגין הנחת עלונים בבית הכנסת אוהל משה עוררה תשומת לב רבה. בית הכנסת, שבו מתפלל חבר הכנסת יולי אדלשטיין, הפך למוקד מחלוקת כאשר הנשים נעצרו במהלך סוף השבוע. ראש עיריית הרצליה יריב פישר הגיב במהירות על ידי פגישה עם נציגי בית הכנסת

בית הכנסת אוהל משה
ראש עיריית הרצליה יריב פישר ונציגי בית הכנסת איתי מעודה ומירון איזיקסון
במהלך סוף השבוע, שלושה תושבות הרצליה נעצרו על ידי המשטרה בגין הנחת עלונים בבית הכנסת אוהל משה. העלונים קראו להשבת החטופים, מטרה שזכתה לתמיכה רחבה בקהילה. בית הכנסת, הממוקם בהרצליה, ידוע כמקום שבו חבר הכנסת יולי אדלשטיין מתפלל באופן קבוע.

המעצר עורר מחלוקת בעיר, כאשר רבים מטילים ספק בנחיצות ובפרופורציונליות של פעולת המשטרה. התושבות המעורבות באירוע נלקחו למעצר על מה שרבים רואים כמחאה שלווה. הדבר הוביל לזעקה ציבורית ולדרישה להסברים מהרשויות המקומיות.

ראש העיר יריב פישר הגיב לאירוע בזימון גזבר בית הכנסת, איתי מעודה, ויו"ר ועד בית הכנסת, מירון איזקסון, למשרדו. במהלך הפגישה, הבהירו מעודה ואיזקסון כי בית הכנסת לא הגיש כל תלונה נגד שלוש הנשים. הם הדגישו כי המוסד שלהם מקדם אחדות וסובלנות ומקיים באופן קבוע תפילות להשבת החטופים.

האירוע הדגיש את המתח בין שמירה על הסדר הציבורי לבין כיבוד הזכות למחאה שלווה. מעורבותו של ראש העיר פישר מדגישה את מחויבות העיר לטפל בדאגות תושביה ולהבטיח שאירועים כאלה יטופלו ברגישות.

פגישה עם נציגי בית הכנסת

ראש עיריית הרצליה יריב פישר זימן פגישה עם נציגי בית הכנסת אוהל משה בעקבות האירוע. גזבר בית הכנסת, איתי מאודה, ויו"ר הוועד, מרון איזקסון, השתתפו בפגישה. הם הבהירו לראש העיר פישר כי בית הכנסת לא הגיש את התלונה במשטרה שהובילה למעצרים. מאודה ואיזקסון הדגישו את מחויבותו של בית הכנסת לטיפוח אחדות וסובלנות בקהילה. הם גם ציינו כי בית הכנסת מקיים תפילות קבועות לשובם של החטופים. הנציגים הביעו את רצונם שהקהילה תעבוד יחד בהרמוניה והדגישו כי ניתן היה לטפל באירועי סוף השבוע בצורה שונה. מטרת הפגישה הייתה לטפל באי הבנות ולהבטיח שאירועים דומים יימנעו בעתיד, תוך קידום רוח של שיתוף פעולה וכבוד הדדי.

יריב פישר: "בהרצליה הדמוקרטיה והחופש להביע מחאה הם ערכי יסוד. אנו נאפשר כל סוג של מחאה והבעת עמדה, כל עוד הדבר נעשה במסגרת החוק. שוחחתי עם מפקד תחנת גלילות והבהרתי לו את עמדתי בעניין המעצר חסר הפרופורציות של שלוש הנשים. אני יודע שבמשטרת גלילות יש שוטרים מקצועיים שעושים לילות כימים למען ביטחון תושבי העיר ואני בטוח שהאירוע החמור הזה הוא חריג ומצפה שייחקר על ידם ויופקו הלקחים."

תוכניות לאירוע משותף

במאמץ לטפח אחדות והבנה, ראש העיר יריב פישר ונציגי בית הכנסת אוהל משה הסכימו לארגן אירוע משותף. האירוע, המתוכנן ל-7 באוקטובר, מיועד לאחד בין יהודים דתיים וחילוניים בהרצליה. הוא יתמקד בנושא החטופים, עבורם בית הכנסת מקיים תפילות שבועיות. שני הצדדים מאמינים כי מפגשים כאלה יכולים לעזור לגשר על פערים ולקדם כבוד הדדי בקהילה. יוזמה זו משקפת את מחויבות העיר לסובלנות ודיאלוג, ומחזקת את הערכים המרכזיים של הרצליה של חיים משותפים בהרמוניה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן