עוד כתבות בנושא

"הלו פישר הפשע משתולל ברחובות"

מחאת הסוחרים נמשכת ועולה מדרגה בעקבות ההחלטה שהתקבלה בעיריית הרצליה לגבות אגרות ולהגביר את האכיפה על סוחרים במרחב הציבורי. יריב פישר "נמשיך באכיפה לצורך החזרת המרחב הציבורי לציבור ללא מורא  יו"ר סיעת הליכוד רפי קדושים: "הפשע משתולל ברחובות ואת יריב פישר מעניינים מוכרי הארטיק"

הלו פישר הפשע משתולל פישר תתעורר
אלי ידיד "ההחלטה של ראש העיר מרסקת אותנו"

ביממה האחרונה בעלי עסקים יצאו לרחובות והפגינו מול ביתו של ראש עיריית הרצליה יריב פישר במחאה נגד הגזרות הכלכליות מצד העירייה שהחליטה לדברי הסוחרים לשנות את פני העיר ועוד במצב מלחמה. הסוחרים עטפו כאות מחאה את השלטים של בתי העסק בבד שחור ויצאו להפגין מול ביתו של ראש עיריית הרצליה יריב פישר. "יריב תפסיק לריב ותבטל את הגזירות, אנחנו במלחמה ולא נגד העסקים שקורסים תחת מדרכות מטונפות, שבורות וחזות רחוב של רפיח", כך קראו לעבר ביתו. 

אלי ידיד הבעלים של חנות למוצרי אפיה "בונבון" ברחוב בן גוריון קיבל אתמול קנס בסך 730 שקל מספר: "60 סוחרים נלחמים על מחייתם ואת ראש העיר זה לא מעניין. במשך שנים נהגנו להוציא את הסחורה שלנו מחוץ לחנות ודווקא עכשיו בזמן מלחמה שגם ככה לא קל לנו – ראש העיר החליט להקשות עלינו יותר". 

לדברי אלי שמנהל שתי חניות – "בונבון" ו"בורקס באבא", טוען כי "ההודעה התקבלה לפני שבועיים ולא ניתנה להם שום דרך להתארגן במהירות. "יש לי סחורה מחוץ לחנות לפני נהלי החוק. הסטנדים שלי שגודלם 40 ס"מ מוצבים סמוך לחלון. הם לא חוסמים את המעבר להולכי הרגל ומסודרים יפה. אני לא מבין למה ראש העיר התעורר דווקא עכשיו. 

אני אב ל-6 ילדים, החנות מפרנסת אותם וגם את משפחות העובדים שלי. ההחלטה של ראש העיר מרסקת אותנו. אתמול שהיינו בהפגנה מול ביתו של יריב פישר נהגו בנו כעבריינים. 12 אנשי יס"מ עמדו בפתח ביתו לשמור עליו, כשכל מה שאנחנו עשינו היה להפגין באופן לגיטימי. אנחנו דורשים מראש העיר להתעשת ולהתחשב במצבנו בייחוד בתקופה הנוכחית".  

ראש עיר מאוים
חבר מועצת העיר הרצליה רפי חים קדושים בהפגנה מול ביתו של ראש העיר תמונה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

חבר המועצה רפי קדושים מגבה את הסוחרים והגיע עמם להפגין מול ביתו של ראש העיר בהרצליה: "מדובר במחאה לגיטימית שגובתה באנשי יס"מ – דבר שתמוה בעיני כולנו. ראש העיר החליט להילחם בפשיעה ובמקום לטפל בבעיות הבוערות הוא נטפל לסוחרים ולמוכרי הארטיק שהם חלק מנוף ילדותינו. מאז שהוא נבחר – מקרי הפשע בעיר עלו מדרגה". 

לדברי קדושים, אחת המוכרות בחופי הים הנה אלמנה שמתפרנסת ממכירת ארטיקים בחופים ותיפגע מכך. "אני אעשה הכל כדי לסייע לסוחרים. לא ניתן ליריב פישר לחסל את העסקים. אני קורא לכולם להגיע לישיבת המועצה הבאה ולמחות על ההתנהלות שלו". 

חבר המועצה לשעבר ירון עולמי: "זה לא הזמן להערים קשיים על הסוחרים ולהתעמר בעסקים המקומיים. מאז הקורונה ומלחמת חרבות ברזל – עשרות עסקים נקלעו לקשיים לכן זה לא הזמן למלחמות גם בינינו. זו לא חוכמה להבטיח לקדם ולסייע וכשאתה בעמדת כוח לפעול אחרת".

ירון עולמי שנולד וגדל בהרצליה, כואב את החלטת העירייה להגביר את האכיפה בחופי הים – שכפועל יוצא יבטל את מכירת הארטיקים בחופים. "גדלנו על המוכר הארטיקים שמכונה  'הלו ארטיק'. עוד סממן של העיר יעלם וחבל. אפשר לבצע שינויים אבל צריך לדעת איך לעשות זאת ולא להמריד עיר שלמה".

מעיריית הרצליה נמסר: "עיריית הרצליה תמשיך במהלך של פיתוח מרכזי העסקים בעיר והחזרת החוק והסדר למדרכות ולשטחים הציבוריים אשר יעמדו לרשות תושבי העיר.

המדרכות נועדו לשרת הולכי הרגל, הורים עם עגלות תינוקות, אנשים המתניידים בכיסאות גלגלים, ולמעשה את האינטרס הציבורי הרחב של כלל תושבי העיר הרצליה. עסקים הסבורים כי יש מקום לערעור או להחרגה, מוזמנים לפנות לעירייה בהתאם לנוהל המוסדר בנושא. יריב פישר אמר "נמשיך באכיפה לצורך החזרת המרחב הציבורי לציבור ללא מורא. אנו מקדמים בברכה כל הפגנה ומחאה שנערכות במסגרת החוק, ללא אלימות". 

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. שי הגב

    מה קורה יריב?
    אני להבדיל אלפי הבדלות הייתי מזמן מכנס כמה נציגי בעלי עסק ללכשתך ואומר
    עכשיו מסיימים את כדור השלג הזה ונותנים מענה פרטני לכל אחד שהורעו תנאיו בדרך כזאת או אחרת.
    אתה רק מגיב כאילו שאתה נלחם בעבריינים ושלא תתקופף. מה עובר עליך , זה אנחנו משלמי הארנונה שהעלת לנו בכמה אחוזים ושתקנו, זה אנחנו התושבים.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן