עוד כתבות בנושא

"אל תעברו את החיים על חצי קלאץ' תנו גז ותהיו מי שאתם"

לרגל אירועי הלהט"ב בהרצליה, נפגשנו עם שרה סווירי בת ה-74 תושבת העיר, שמספרת על יציאתה מהארון, על תרומתה לקהילת הלהט"ב בגיל השלישי ועל כך שאין מחיר לחופש

"למדתי שהחיים קצרים, שהזמן והחופש הם שני משאבים יקרים שחייבים לנצל אותם. אל תעברו את החיים על חצי קלאץ' תנו גז ותהיו מי שאתם", היא אומרת.

שרה סווירי, חייתה בארון במשך 50 שנה. היא בחרה להתחתן, להביא לעולם 3 ילדים ו-9 נכדים, יצאה בסתר עם נשים וגם לאחר שנתפסה על ידי ילדיה ובעלה – בחרה להמשיך עם מסגרת הנישואין. 10 שנים לאחר מכן בגיל 60,  אזרה אומץ ובחרה לדבריה לצאת לחופשי. כיום היא מתנדבת במסגרת להט"ב זהב וארגונים נוספים למען הקהילה הגאה.

"לאחר שיצאתי מהארון, התחלתי להתנדב בארגונים שונים במטרה להנעים את זמנם של חברי הקהילה בגיל השלישי. כמוני ישנן נשים רבות שלקח להן שנים להודות בנטייה המינית שלהן – בין אם בפני עצמן או בפני משפחתן. גם כיום –  חלק מחברות הקבוצה בחרו להישאר בארון. נולדנו בתקופה שבה היציאה מהארון לא הייתה נפוצה ומי שעשתה זאת סבלה מנידוי חברתי ומשפחתי. גם אני חששתי ולכן בחרתי להתחתן ולהביא לעולם ילדים. אני לא מצטערת על כך. זכיתי לילדים ונכדים מדהימים ולבעל שהיה גם חבר טוב".

סווירי מספרת שבמסגרת התנדבותה, חברה לעיריית כפר סבא והרצליה שמקיימת היום (חמישי), "ערב גאווה עם תקווה" לרגל חודש הגאווה 2024 בהרצליה – למען להט״ב זהב. הערב יכלול הופעה של רונה קינן⁠, מוזיקה וריקודים. האירוע יתקיים ב״בית ראשונים״, בשעה 19:00 -22:00 ברחוב הנדיב 8, הרצליה.

סווירי, מה עצר אותך מללכת אחרי נטיות ליבך במשך השנים ובעיקר לאחר שמשפחתך גילתה על נטיותייך?

"בצעירותי, זה מה שהיה נהוג לכן הלכתי בזרם. בהמשך שכבר נולדו לי ילדים – תפקדתי כאישה לכל דבר. בהמשך החיים התחלתי לצאת עם נשים בסתר והבנות שלי עלו עליי. כשבעלי גילה הוא לקח את זה מאוד קשה. הוא אמר לי שמבחינתו בגידה זה בגידה ולא משנה אם היא מתקיימת עם אישה או עם גבר. הוא הציב לי עובדה – או שאנחנו מתגרשים או שאני חוזרת ל'תלם'. גם אז, שוב בחרתי להצניע את תשוקתי לנשים והמשכתי בהצגה. לא הייתי מוכנה עדיין לפרק את משפחתיה. עבדתי אז כמורה לאנגלית בחטיבת קלמן ברמת השרון וגם בחטיבת שמואל הנגיד בהרצליה. פחדתי מהתגובות והחלטתי להמשיך לחיות לצד בעלי".

 היציאה מהארון

כשסווירי החליטה ללכת אחר נטיות ליבה בגיל 60 ולצאת מהארון – היא עשתה זאת בקצב מסחרר. "אף אחד לא יכול היה לעצור אותי", היא אומרת ומספרת שלמרות ההתנגדויות של ילדיה היא החליטה סוף סוף להיות נאמנה לעצמה. "הצטרפתי לפעילות בקבוצת "בשלה", נשים מבוגרות בנות 60  ומעלה שאוהבות נשים, שמחפשות קשר או שכבר חיות בזוגיות. בהמשך התחלתי להתנדב לפעילות באגודה למען זכויות הלהט"ב והצעתי את מועמדותי לוועד המנהל. ב־2016 נבחרתי לנציגת הגיל השלישי.

אני פועלת כיום בשיתוף פעולה עם ארגונים רבים למען הלהט"בים כדי לקיים הרצאות, כנסים ופעילות למען הקהילה בגיל השלישי. מנסה לקדם יוזמות חקיקה בכנסת מחשש לאפליה והומופוביה. ב־2017 התפרסמו בארץ מחקרים של מכון ברוקדייל על הקשיים והאתגרים המיוחדים שנתקלים בהם זקני הקהילה הגאה בישראל. אני מכירה באופן אישי נשים שמגיעות למפגשי הקבוצה שלנו – להט"ב זהב שעדיין מסתירות את זהותן המינית. כל אחד יכול לנהוג כראות עיניו אנחנו לא מוציאות אף אחד מהארון רק רוצים לשמח ולהפיג את הבדידות".

לקבוצת ולעדכונים של הקהילה הגאה בהרצליה:

https://chat.whatsapp.com/JyvCJWPJssZEFZPpudUPtL

גאווה עם תקווה | חודש הגאווה 2024 בהרצליה
❤🧡🎗💚💙💜

אירוע להט״ב זהב
* הופעה של רונה קינן
* ⁠כיבוד קל
* ⁠מוזיקה וריקודים

יום חמישי, 13.6.24 | 19:00-22:00
״בית ראשונים״, רחוב הנדיב 8, הרצליה
בהרשמה מראש, בעלות 19 ש״ח בלבד >>> https://katzr.net/a81461

לקבוצת העדכונים של הקהילה הגאה בהרצליה: https://chat.whatsapp.com/JyvCJWPJssZEFZPpudUPtL

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן