עוד כתבות בנושא

הרצליה: צו סגירה בשנית לבעל מאפייה שהעסיק שב"חים

צו סגירה למאפייה ומסעדה ברחוב השונית בהרצליה אשר בעליה העסיק פעם אחר פעם, בהפרש של שבועיים, תושבי שטחים ללא אישורי שהייה

צו הסגירה ניתן במסגרת פעילות מבצעית ממוקדת של שוטרי תחנת גלילות, מרחב ירקון, לעסקים ולאתרי בנייה בהרצליה ורמת השרון, במטרה למנוע הסעה והלנת שוהים בלתי חוקיים. במהלך הפעילות נעצרו עשרות שב"חים ומעסיקים לחקירה, ובהמשך נסגרו עסקים בצו של מפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר.

ביום 11.7.24 במהלך מבצע האכיפה שביצעו, גילו שוטרי תחנת גלילות כי המנהל בעל המאפייה והמסעדה השונית בהרצליה (קניון ארנה), העסיקו בנסיבות מחמירות 3 תושבי שטחים נוספים בניגוד לחוק.

השוטרים הופתעו לגלות כי בעלי העסק ממשיך להפר את החוק למרות  שכשבועיים קודם לכן, ביום 27.6.24 – עצרו השוטרים שלושה תושבי שטחים, ללא אישורי שהייה, אשר הועסקו בניגוד לחוק. המעסיק ומנהל העסק נחקרו בגין העסקת השב"חים.

על פי החשד, העסק פעל ללא רישיון כחוק והעסיק תושבי שטחים ללא אישורי שהייה בנסיבות מחמירות, על אף הסיכון הרב הנשקף מהם – נגישות לכלים המסוכנים במטבח בית העסק ולציבור מבקרי המרכז המסחרי, בו נמצא העסק.

מפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר, חתם על צו סגירה מנהלי לבית העסק למשך 30 ימים מיום 22.7.24 ועד ליום 20.8.24 כולל.

אתמול (שלישי) פג צו הסגירה, אולם בעל העסק לא עמד במילוי התנאים שנועדו להבטיח כי לא יעסיק במקום שוהים בלתי חוקיים ולפיכך ביקשה תובעת הרישוי של מרחב ירקון להאריך את תוקפו של צו הסגירה. 

בית משפט השלום בת"א-יפו הותיר את צו הסגירה על כנו עד למילוי תנאים וערבויות שנועדו להבטיח כי לא יועסקו במקום שוהים בלתי חוקיים, וכפי שקבע השופט, העסק לא ייפתח אלא לאחר שהמשטרה תבחן כי כל התנאים מולאו.

 

מהמשטרה נמסר כי קבלנים ואזרחים המעסיקים תושבי שטחים ללא היתר שהייה ועבודה מסכנים הן את עצמם והן את הציבור הישראלי כולו, הן בהיבט הביטחוני והן בהיבט הפלילי. משטרת ישראל מבצעת כל העת מבצעי אכיפה רחבי היקף לאיתור ומעצר שוהים בלתי חוקיים, מעסיקים, מסיעים ומלינים. פעילות המשטרה נועדה בראש ובראשונה לצמצם את פעילות הפח״ע, כמו גם את הפעילות הפלילית.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן