עוד כתבות בנושא

מה עדיף כתר חרסינה או זירקוניה?

עולם רפואת השיניים התפתח רבות בשנים האחרונות והוא מציע לנו פתרונות בריאותיים ואסתטיים אשר יכולים להשפיע על הנראות של חלל הפה ועל הביטחון העצמי שלנו. כאשר אנחנו חושבים על כתרים דנטליים המהווים חלק חשוב ברפואה, אנחנו יכולים לשאול מה עדיף כתר חרסינה או זירקוניה.

כבר עכשיו נגיד שאין תשובה אחת שנכונה לכולם אלא שיש להסתכל על היתרונות והחסרונות של כל שיטה ובכל מקרה חשוב תמיד לבחור את המרפאה המתאימה לבצע בה את הטיפול. במאמר זה ריכזנו את כל המידע הנחוץ כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר.

כתר חרסינה – יתרונות וחסרונות

כתר מחרסינה הוא פתרון שיקומי שמתאים לכיסוי שן פגומה או חולה ולהחזיר לה את הצורה, הגודל, המראה והתפקוד הטבעי. הכתר עשוי חרסינה והוא מביא מראה טבעי לחלל הפה כשהוא דומה בשקיפות ובצבע לשיניים הנוספות שבחלל הפה כשהוא מביא מספר יתרונות וחסרונות:

יתרונות

  • אסתטיקה: כתרי חרסינה ידועים במראה הטבעי שלהם כשהם מציעים מראה דומה ככל האפשר לצבע ולשקיפות של השיניים הטבעיות. לכן הם מתאימים מאד לשיקום שיניים קדמיות.
  • תאימות ביולוגית: מבחינה החומר, הגוף מקבל בצורה טובה את החרסינה ולכן הסיכוי לגירוי ולפגיעה בחניכיים מינימלי.
  • התאמה אישית: אפשר להתאים את כתר החרסינה לגוון הקיים של שאר השיניים ובכך ליצור קו מתאר זהה ואסתטי.

חסרונות

  • עמידות: בהשוואה לכתרי זירקוניה, כתר חרסינה נחשב לפחות עמיד כשהוא עלול להישבר או להיסדק בשל הפעלת לחץ ובמיוחד בקרב אנשים עם הרגל של חריקת שיניים.
  • עובי: הדרך להבטיח את חוזק הכתר הוא ליצור אותו כך שיהיה עבה יחסית והמשמעות היא שיש להסיר יותר מבנה שיניים במהלך ההכנה.
  • עלויות: כיוון שהכתרים מותאמים באופן אישי העלות יכולה להיות גבוהה אך חשוב לקבל הצעת מחיר מסודרת שתתבסס על המצב הנוכחי.

כתר זירקוניה – יתרונות וחסרונות

כתר זירקוניה הוא למעשה שחזור של השיניים מחומר שנקרא זרקוניום דו חמצני. זהו חומר קרמי עמיד וחזק כשהוא יכול להיות יעיל לאורך שנים רבות ולהוות בחירה מצוינת עבור שיניים טוחנות ואזורים שנתונים לכוחות לעיסה גבוהים כשגם לו מספר יתרונות וחסרונות:

יתרונות

  • חוזק ועמידות: כתרי זירקוניה נחשבים לחזקים במיוחד ועמידים בפני שברים וסדקים. לכן הם מתאימים לכל חלל הפה כולל השיניים הטוחנות שמפעילות יותר כוח לעיסה.
  • הכנה מינימלית: בהשוואה לכתרי חרסינה ההכנה נחשבת לפשוטה יותר והסרת המבנה של השיניים פחותה ולכן שומרת על השן הטבעית.
  • התאמה ביולוגית: החומר זירקוניה מתקבל לרוב בצורה פשוטה ולכן הסיכויים לתגובות אלרגיות או לגירויים מינימליים.

חסרונות

  • אסתטיקה: למרות שכתרים אלו התקדמו מאד הם לא מביאים את אותה השקיפות של החרסינה ולכן הם לא תמיד יתאימו להשגת המראה הרצוי.
  • עלויות: כתרי זירקוניה יכולים להיות יקרים בעיקר במיקומים וטיפולים מורכבים. כמובן, יש לקבל הצעת מחיר ועדיף לגשת למרפאה שיכולה להציע את שתי האופציות כדי לבחון את הטובה ביותר.
  • בלאי: הקשיות של הזירקוניה יכולה להוביל לבלאי של השיניים הטבעיות המנוגדות זו לזו ובמיוחד במקרה של טיפול לא יסודי וליטוש לא מתאים.

לסיכום, אז מה עדיף כתר חרסינה או זירקוניה?

ההבדלים בין כתר חרסינה וזירקוניה מתבטאים במראה הסופי של השיניים, בעמידות הכתר ועבודת ההכנה הנדרשת. ישנם גם הבדלים במחירים אך יש לציין כי חשוב לקבל הצעת מחיר ספציפית כך שתתאים לחלל הפה הנוכחי ולציפיות האישיות. במרפאת פרמון דנטל מבצעים טיפולי אסתטיקה של השיניים ומאפשרים לקבל ייעוץ מקצועי לבחירת הטיפול המתאים.

לפרטים נוספים: https://www.fermonclinic.co.il/service/porcelain-veneers/

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן