עוד כתבות בנושא

מחווה מרגשת של סולידריות בינלאומית מתנדבות מאוסטריה בבית פנחס רוזן 

במחווה מרגשת של סולידריות בינלאומית, בית ההורים פנחס רוזן ברמת גן אירח לאחרונה שתי מתנדבות מסורות מאוסטריה, מארי-לואיז טורס ומוניקה שולר

מחווה מרגשת של סולידריות בינלאומית מתנדבות מאוסטריה בבית פנחס רוזן
מחווה מרגשת של סולידריות בינלאומית מתנדבות מאוסטריה בבית פנחס רוזן

שתי הנשים בעלות היסטוריה ארוכת שנים של תמיכה בבתי אבות בישראל, בדגש על אלו המטפלים בניצולי שואה. ביקורן מגיע בתקופה רגישה, שכן המתיחות באזור נותרה גבוהה. למרות הנסיבות המאתגרות, נוכחותן הביאה נחמה וכוח לדיירים, תוך הדגשת הקשרים העמוקים שנוצרו במהלך שנים של התנדבות וחברות.

הרקע של המתנדבות

מארי-לואיז טורס ומוניקה שולר, שתיהן מאוסטריה, מקדישות שנים רבות להתנדבות בישראל. מארי-לואיז מבקרת בישראל בעשר השנים האחרונות, בעוד שמוניקה מתנדבת כבר למעלה מ-15 שנה. שתיהן מתמקדות בתמיכה בבתי אבות, ובמיוחד כאלה המטפלים בניצולי שואה. ביקוריהן התכופים יצרו קשרים חזקים עם הדיירים, שרבים מהם מצפים לשובן.

עבודתן אינה מסתכמת בסיוע פיזי בלבד, אלא כוללת גם תמיכה רגשית. הן שולחות הודעות ותמונות דרך וואטסאפ כדי לשמור על קשר עם דיירים כמו קלרה ברעם, ומעניקות להן מילות עידוד וחום. התקשורת המתמשכת הזו היוותה עוגן עבור רבים בתקופות קשות, ומדגימה את הקשרים העמוקים שיצרו. למרות האתגרים, המסירות של מארי-לואיז ומוניקה מדגישה את הקשר המיוחד שיש להן עם ישראל ועמה.

חיזוק הקשרים בתקופות קשות

במהלך ביקורן, מארי-לואיז טורס ומוניקה שולר התמקדו במתן תמיכה רגשית לדיירי בית הורים פנחס רוזן. קלרה ברעם, בפרט, חשה בחמימות נוכחותן. בשנה האחרונה, קלרה מקבלת הודעות מעודדות, תמונות יפות ואיחולים חמים מהמתנדבות דרך וואטסאפ. הודעות אלו היוו מקור נחמה חיוני עבורה, וסייעו לה להתמודד עם האתגרים של השנה האחרונה. מסירותן של המתנדבות לשמירה על קשרים אלו מדגישה את מחויבותן לרווחתם של הדיירים, ומציעה תחושה של תקווה וסולידריות בתקופות סוערות אלה.

ביקור בלתי נשכח

ביקורן של מארי-לואיז טורס ומוניקה שולר בבית הוריו של פנחס רוזן היה מרגש ומלא אירועים. המתנדבות, התומכות בבתי אבות בישראל כבר למעלה מעשור, יצרו קשר עמוק עם הדיירים. הן הצטרפו לשעת הקפה והעוגה בלובי, שם החליפו סיפורים וסיפקו תמיכה רגשית נחוצה.

קלארה ברעם, דיירת ותיקה, סיפרה כיצד הודעות הווטסאפ הקבועות של המתנדבות היו מקור לנחמה במהלך השנה. עם זאת, הביקור קיבל תפנית בלתי צפויה כאשר אזרם אזעקה ברחבי רמת גן, מה שסימן את החוויה הראשונה של המתנדבות עם מצב כזה בישראל. הדיירים הוותיקים הנחו אותן ברוגע לאזור מוגן, והפגינו חוסן וערבות הדדית. למרות ההפרעה, הביקור הותיר רושם מתמשך על המתנדבות ועל הדיירים, תוך הדגשת הקשרים החזקים שנוצרו באמצעות חוויות משותפות.

חברת "מעונות הורים" בע"מ, מפעילה רשת בתי דיור מוגן לאוכלוסיה המבוגרת. הרשת נוסדה לפני למעלה מ – 60 שנה ע”י ארגון יוצאי מרכז אירופה במטרה לקיים בתי מגורים חמים לנכבדי הגיל השלישי ולאפשר להם חיים מלאי פעילות,כבוד ובטחון.

החברה הינה מלכ”ר (מוסד ללא כוונת רווח), בעלת וותק, מוניטין וניסיון רב שנים. משאביה מושקעים כולם בבתים, בדיירים ובשירותים הרבים הניתנים להם.

בתי המגורים ממוקמים בשכונת רמת חן ברמת גן ובשכונת בקעה הצמודה למושבה הגרמנית בירושלים מציעים רצף טיפולי מלא, שירות אישי ומקצועי ומגוון של פעילויות פנאי, חברה ותרבות.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן