עוד כתבות בנושא

"מי הנחלים מקיימים את הזרימה שנה אחר שנה…"

יוצא לדרך שיתוף ציבור בנושא נחל גליל ים: עיריית הרצליה מזמינה את התושבים לקחת חלק ולהשתתף בבחירת מבנה בית הספר וביוזמות לשיקום הנחל

עיריית הרצליה החליטה לקדם את פרויקט שיקום נחל גליל ים, הממוקם בין השכונות נווה ישראל, גליל ים וויצמן, ומזמינה את התושבים להשפיע כיצד תיראה פנינת הטבע הזאת בעוד כשנתיים.

שכונת "גליל ים" היא שכונה חדשה ומתפתחת, מלאה במשפחות צעירות, ואיתן ילדים שצריכים גנים, בתי ספר, ומרחבי בילוי. בתחילת שנת 2024 החלה בניית המתחם החינוכי שתוכנן לתת מענה לצרכי החינוך של ילדי גליל ים, אשר כולל בית-ספר יסודי, גני ילדים ואולם ומתקני ספורט. המתחם גובל בנחל, וממוקם בין השכונות נווה ישראל, גליל ים וויצמן.

עם התקדמות העבודות, התגבשה קבוצת תושבים שראתה את הקרבה של בית הספר אל הנחל, וביקשה לשמור על הנחל ולוודא כי ערכיו ופעילותו הטבעית נשמרים. אותה קבוצת תושבים פנתה אל העירייה עם בקשה זו והעירייה שמחה על הסבת תשומת הלב אל הנחל.

על אף שהתכנון הקיים עומד בדרישות כלל הגורמים – בחרה העירייה לעצור, לתכנן מחדש, ולהפוך את הנחל מחצר אחורית, לפנינה אזורית.

בסיום התהליך הנחל ישוקם בהשקעה של מיליוני שקלים, לפי תכנית שיקום של מומחים אקולוגיים. תהליך השיקום יטיב עם הנחל, לעומת המצב הקיים, בהיבטי צמחייה ובעלי חיים. הנחל יהפוך למרחב טבע מזמין באמצע העיר ויתאפשרו בו טיולים ושהייה לכל אורכו של הנחל, כמו גם פעילויות חינוכיות עשירות של ילדי הגנים ובתי הסר הצמודים.

בנוסף, בחרה העירייה לשתף את התושבים באפשרויות השונות לשיקום של מרחב הנחל ובניית מבנה בית הספר, ולתת להם לבחור מה יקרה באזור ואיך ייראה המרחב.

עיריית הרצליה מזמינה את התושבים לקחת חלק בבחירת החלופה המועדפת עליהם.

ניתן להצביע ולהשפיע באתר העירייה, בקישור: https://bit.ly/3zVVhdm
הסקר נפתח היום, יום ד', וימשך עד יום ד' הבא, 31.7.

חלופה א': שיקום הנחל, הגדלת ערוץ הנחל, "נגיסה" לתוך שטח חצר בית הספר – תוך שמירה על גודל מבנה בית הספר.
מבנה בית הספר יקום ויכלול 18 כיתות ו-3 כיתות גן, מרחבים שמאפשרים למידה מגוונת ותכנית מיטבית פדגוגית עבור תלמידי בית הספר. כל זה לצד אולם ומתקני ספורט, ושטחי חוץ מרובים.
הנחל ישוקם ויעמוד על רוחב דומה לקיים מגדה לגדה. רוחב הנחל יאפשר טיול ושהייה בנעימים, על אף ששיפועי הגדות יהיו חדים יחסית, אך יותר מתונים מהשיפועים כיום. וכמובן, רוחב הנחל יעמוד בזרימה של חודשי החורף, בהתאם לחוות דעת של מומחים.

חלופה ב': הגדלת ערוץ הנחל תוך צמצום מספר הכיתות וכיתות הגן – על בסיס הרחקת מבנה בית הספר בכ-5 מטרים
מבנה בית הספר יצומצם בכיתת גן אחת ומרחב פדגוגי אחד. כלומר – יהיו בבית הספר 18 כיתות ו-2 כיתות גן, וחלל למידה משותף אחד – יבוטל.
הנחל ישוקם וערוץ הנחל יורחב ביחס לחלופה א' ולמצב כיום. גדות הנחל יהיו מתונות יותר ותתאפשר צמיחה של צמחיה נוספת. 

בנוסף, העירייה מזמינה את התושבים לשתף מה חשוב להם בתהליך השיקום, אילו יוזמות, רעיונות וחלומות יש להם, שיכולים להשתלב בשיקום הנחל. היוזמות יובאו לשולחן הדיונים של גורמי המקצוע כחלק מתהליך התכנון.

ראש העיר, יריב פישר, אמר: "נחל גליל ים עומד להפוך לפנינת טבע מרהיבה עם שבילי הליכה, נקודות תצפית, מקומות ישיבה, מרחבי בילוי וחינוך והרבה ירוק בעיניים. הבטחנו שנעשה את הכל בשקיפות מלאה – וכך אנו פועלים גם כעת. אני מזמין את התושבים להצביע ולהשפיע בין שתי חלופות מצוינות שישקמו את הנחל והטבע מסביב, ובנוסף, ישמרו על הצרכים של מתחם החינוך בהתאם לגידול האוכלוסייה הצעירה בעיר ויאפשרו את המשך הבנייה כסדרה."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן