עוד כתבות בנושא

מייצרים סביבה עירונית חכמה, יעילה ומקיימת בהרצליה

מרכז היזמות והחדשנות של עיריית הרצליה, HiCity, קיים יום עיון בנושא: מחדשנות להטמעה, שמטרתו שיפור הקיימות והניהול העירוני של הרצליה, יצירת סביבה עירונית חכמה, יעילה וחסכונית.

יום העיון. צילום: דוברות עיריית הרצליה.

ביום העיון הציגו חמישה סטארטאפים, יחד עם מנהלי האגפים השותפים העירונים שלהם, את התהליך ההטמעה של הטכנולוגיה שלהם ברחבי העיר.

השותפות האסטרטגית של הרצליה עם סטארטאפים מטפחת תרבות של חדשנות בקרב הנהלת העיר ובנוסף ממצבת אותה כמובילה בפיתוח עירוני בר-קיימא, בתוך מציאות דינמית משתנה.

גישה שיתופית זו מבטיחה שהעיר תיתן מענה לצרכים של התושבים, תוך הצבת רף בניהול סביבתי ופתרונות לבניית תשתית עבור עיר חכמה.

בין החברות שהוצגו ביום העיון:
חברת Alteco – מערכת לניהול נתוני צריכה אנרגיה עירוניים אשר מאסדרת את צריכה החשמל במבני ציבור בעיר ומייצרת חיסכון אנרגטי ותקציבי. הפיילוט נערך בשלושה בתי ספר גדולים בעיר.
חברת Exelaerate – מערכת לניהול אוטומציה של משתמשי דרך המותקנת על רמזורים ומאפשרת למידת AI של הנוסעים על מנת לטייב את זרימת התנועה ברחבי העיר. הסמסורים בפיילוט זה יפוזרו על ציר בן גוריון.
חברת Mobile Physics – מערכת המותקנת על חמש מוניות שמסתובבות ברחבי העיר ואוגרות מידע מספר רב של פעמים ביום על מנת לדווח על חריגות בפליטות חריגות של מזהמים, זיהום אור ורעש ועוד- המוצר יאפשר לעירייה לבנות התראות לאזרחים על פי האוכלוסיות השונות הרגישות לממצאים החריגים.
חברת Zohar CleanTech – מכולה המאפשרת גריסה ועיבוד טכנולוגיים של אשפה לא ממוינת והפיכתם בתהליך פיזיקלי לגז. המערכת מעלימה 80% מהפסולת המועברת אליה. הפיילוט ייערך במתחם ארנה בעיר.

ראש העיר הרצליה, יריב פישר, אמר: "הרצליה מקדמת מהפכה דיגיטלית שתשדרג את היצע השירותים לציבור, ותציב אותה בשורה אחת עם הערים המתקדמות בארץ ובעולם. במסגרת מהלכי העיר החכמה אנחנו נטמיע בעיר מספר טכנולוגיות חדישות שיסייעו לתפקוד העירייה, וישפרו את השירות שיקבלו יותר מ-100 אלף תושבי הרצליה בעירם. העירייה מבצעת שיתופי פעולה עם סטראטאפים רבים בעיר, ופותחת בפניהם את הדלת להגשמת החלומות שלהם. נשמח לעבוד עם כל סטארטאפ שמיטיב עם העיר והתושבים."

*יפעת זמיר, מנהלת HICITY *, אמרה: "הנתונים שנאספים בעזרת הפיילוטים יסייעו לנו בהבנת דפוסי צריכה עירוניים (פסולת, אנרגיה, פליטות וכו'), זיהוי אזורים רלוונטיים לקיום הפיילוט ועל ידי כך מייצרים טיוב של הקצאת המשאבים במספר רבדים: רגולציה, התקשרויות משפטיות, רישוי עסקים, ועוד. אנחנו נמשיך לאתר טכנולוגיות מתאימות לעיר הרצליה על מנת לקדם את החזון לפיו העיר הרצליה תהיה עיר מובילה בהטמעת טכנולוגיות להתמודדות עם האתגרים האורבניים המשמעותיים שעומדים בפני ערים בישראל ובעולם".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן