עוד כתבות בנושא

'בית יוליאנה', בית הורים איכותי בהרצליה

 ברחוב דוד רזיאל 22, בלב שכונת מגורים שקטה וירוקה מסתתר לו אחד מבתי הדיור המוגן הטובים והאיכותיים בארץ. 'בית יוליאנה' הוותיק משלב הדר ועידון אירופאי עם חום וקירבה ישראליים ומעניק לדייריו איכות חיים שאין שנייה לה. פעילות תרבותית ענפה, דירות מרווחות ומוארות ומעל הכל –צוות מסור וותיק ומקצועי.

בית יוליאנה בית הורים איכותי הרצליה

"ב'בית יוליאנה' יש 140 אנשי צוות הנותנים שירות ל 170 דיירים", אומרת המנכ"לית שושנה נש. "במחלקה הסיעודית שלנו היחס הוא איש צוות אחד ל 4 דיירים כשהיחס המחויב על ידי משרד הבריאות הוא מטפל אחד ל 7. 'בית יוליאנה' הינו עמותה ללא מטרות רווח ולכן מה שמניע אותנו זה הרצון להעניק לדיירים שלנו את הטיפול והיחס הטוב ביותר. כל צוות העובדים מורכב מעובדי הבית וגם המחלקה הסיעודית היא שלנו ולא של קבלן חיצוני.  

אין סיבה לחכות לגיל מבוגר כדי להגיע ל'בית יוליאנה'

'בית יוליאנה' נבנה בסטנדרטים אירופאיים, עם אווירה חמה, נעימה. פעמיים ביום מוגשים לדיירים ואורחיהם קפה ועוגות בחצר מוצלת וירוקה, שהישיבה בה נעימה גם בחודשי הקיץ. הדירות מרווחות מאוד, מוארות ומתוכננות היטב. בכולן יש מרפסת, מטבח שבו ניתן לבשל בכייף, סלון וחדרי שינה שבהם ניתן לארח בנוחות. הגדולה שבהן, שכרגע גם מוצעת למכירה, היא בגודל של 83 מ"ר.

83 מ"ר? בתל אביב זאת דירה של 4 חדרים!

"אצלנו כל הדירות הן של לפחות שני חדרים עם מטבח ומרפסת, ויש אצלנו דיירים שמהרבה בחינות רק עברו דירה. הם עובדים בחוץ, מבשלים, אוכלים ומארחים בדירה. אנחנו קוראים להם "דיירים וירטואליים", כאלה שלא ממש מנצלים את שירותי המקום, אבל שכשיקרה משהו הם יישארו בבית שלהם".

שושנה נש מנהלת בית יוליאנה

אז את ממליצה לעבור מוקדם? 

"בארץ יש מעין מחשבה שרק אם צריך מגיעים לדיור מוגן, אבל כבר מגיל 70 ניתן להנות מהנוחות והשירותים שהמקום נותן. אנשים באים אלינו כי כאן מקבלים איכות חיים ולא כי צריך עזרה. זה מקום מפנק, מכינים להם אוכל כשלא מתחשק להם לבשל. לא סתם נבחרנו בין 10 המקומות הכי טובים בסקר שביעות רצון הדיירים של 'דיור מוגן' וזאת למרות – או בזכות – העובדה שאנחנו מקום בוטיק ולא שייכים לרשת גדולה. כבר שנים רבות שאנחנו זוכים ברצף ב-5 כוכבים בתחרות לבית הגיל השלישי הנאה ומקיים בישראל, ו-3 פעמים זכינו בדגל היופי בתחרות שמקיימת “המועצה לישראל יפה”." 

ב'בית יוליאנה' לא מקלים ראש בבחירת בית, ולכן מי שמתעניין במקום יכול להגיע ללון בו 4 ימים, בחינם וללא התחייבות.

"אני רוצה שמי שמגיע לכאן ישמע מהדיירים מה דעתם על הבית, ולא את דעתי. אני רוצה שהוא ילך פה לישון, יתעורר כאן, יספוג את האווירה ויטעם את האוכל לפני שייקח החלטה כי מדובר בהחלטה לא קלה. לדיירים יש כאן הרבה משקל בקבלת ההחלטות והם מאוד פעילים. יש הרבה וועדים במגוון תחומים והם מכוונים אותנו כיצד לשפר את איכות חייהם. הם גם בקשרים מאוד טובים עם אנשי הצוות, שרובם מאוד וותיקים. מי שמתחיל לעבוד כאן נשאר הרבה שנים, ויש אווירה משפחתית. לא פעם אנשי הצוות מזמינים דיירים לשמחות המשפחתיות שלהם".

רצף טיפולי

אחד מהדברים שמייחדים את 'בית יוליאנה' הוא הרצף הטיפולי. 

"כשאחד הדיירים מתחיל להיחלש אנחנו לא ממליצים למשפחות להיעזר במטפל 24/7 אלא מציעים להם את שירות "החממה" שלנו, שכולל עזרה לכל דייר לפי הצורך. אם דייר צריך עזרה רק במקלחת או לבוש, אין צורך להביא מטפל קבוע, הצוות של הבית יכול להגיש לו את העזרה לפי הצורך. כשיש אדם נוסף שנמצא עם הדייר 24/7, הוא יגיש לדייר את האוכל ואת הכוס קפה וכך הפעולות הפשוטות שאותם עושה הדייר יופחתו והעצמאות תפחת והתלות במטפל תגבר. 

אגף התמיכה אצלנו הוא אגף נוסף שפתחנו על מנת לתת מענה לדיירים שהם עצמאיים אבל זקוקים גם להשגחה צמודה בלילה. לכל אחד מהדיירים יש דירת סטודיו עם מטבחון ומרפסת ומעבר לדלת יש צוות שמלווה אותם 24/7.  

המחלקה הסיעודית שלנו היא היחידה בארץ שמחולקת לאשכולות", מסבירה שושנה. "היא פועלת כמובן עם רישיון משרד הבריאות. בכל אשכול 9 מיטות החלוקה היא לפי הרמה הקוגניטיבית של הדייר. דייר שהוא סיעודי מבחינה פיזית אך צלול, לא ישהה עם דייר שסובל מדמנציה, וכל אחד מקבל את הטיפול המתאים לו. יש במחלקה ג'קוזי, חדר רב חושים, תוכנית מיוחדת שבה "מטיילים" בכל העולם עם משקפי VR". 

בית יוליאנה דירות של לפחות שני חדרים עם מטבח ומרפסת

יותר מ-40 שנה וכמה דורות 

"כיום יש לנו דיירים שהגיעו אחרי שהוריהם גרו במקום, אחים ואחיות, חברי ילדות מהולנד ואפילו צוות שעבד בבית יוליאנה עכשיו דיירים אצלנו!!! 

"האווירה בבית פלוראליסטית, והמוטו הוא חייה ותן לחיות כמו בהולנד – ליבראליות ופתיחות הן שם המשחק. יש דיירים דתיים וחילוניים ואף אחד לא אומר לשני מה לעשות. יש בבית בית כנסת שמופעל על ידי הדיירים, יש מעלית שבת ומעלית רגילה, ומי שלא רוצה לשמוע קידוש בשישי בערב בחדר אוכל מאחר בחמש דקות. 

דיירים מגיעים אלינו כי רוצים להישאר בהרצליה ויש דיירים שבוחרים בנו כי אנחנו המקום הכי טוב וכאן הם מרגישים בבית. 

בית יוליאנה הוקם על ידי עולים מהולנד לפני יותר מ-40 שנה, בשנת 2020 זכינו לביקור של מלך הולנד שבא לישראל לכנס בינ"ל של השואה. הוא הגיע לשוחח עם הדיירים ניצולי השואה ששיתפו אותו בזיכרונותיהם והתרגשו עד דמעות".

מי שחי ותוסס, לא חשוב מה הגיל שלו

שושנה, אף היא מהולנד, היא מנכ"לית הבית מזה 15 שנה. לפני כן עבדה בבית 10 שנים כמנהלת שירותי הסיעוד.  

"הרקע והידע המקצועי שלי הם בהחלט יתרון", היא אומרת. "הדיירים נמצאים בשלב מסוים בחיים שלהם ואני יודעת חתת את הטיפול הנכון ומבינה את צרכי הטיפול בהם. 

"אני עובדת במקום עם אווירה אופטימית ונעימה ומי שגר כאן נהנה מאיכות חיים וסיבה להתעורר בבוקר. אם אדם חי ותוסס זה פחות משנה מה הגיל שלו. יש כאן דיירים בני 95 שמשחקים פינג פונג. הייתי בהרבה מקומות של דיור מוגן וכשיגיע זמני, גם אני אבחר להיות כאן". 




כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן