עוד כתבות בנושא

למי קראת חזיר?

אחרי שחיפה הפכה לבירת חזירי הבר, תושבי הרצליה ורעננה מתריעים: "אנחנו הבאים בתור"

למי קראת חזיר?
אביהו שרווד, פעיל למען הצלת חיות בר ומקים העמותה "למען חיות הבר" במקום לשמור על הניקיון, הוחלט לבצע דילול של אוכלוסיית החזירים דבר שגורם להם להתרבות

תושבים שצפו בחזיר בר משוטט ברחוב הר נבו בהרצליה על גבול רעננה, נרעשו למראהו, והפיצו את הרשתות החברתיות בסרטון בו הוא נראה משוטט ללא מפריע. "אם מכת החולדות לא הספיקה – עכשיו הגיעו החזירים", הם אומרים. 

פנינו לאביהו שרווד, פעיל למען הצלת חיות בר ומקים העמותה "למען חיות הבר" במושב אלישמע, ששופך אור על פרשת חזירי הבר ומתנדב לסייע לתושבים. "העיר הרצליה רחוקה מאוד מלהיות בסיטואציה של חיפה בכל הקשור לחזירי הבר.

בחיפה – החזירים פלשו לרחובות בשל קרבת השדות והשטחים הפתוחים לעיר. במקום לשמור על הניקיון, הוחלט לבצע דילול של אוכלוסיית החזירים דבר שגורם להם להתרבות מחשש להכחדתם. בעבר חזירת הבר התעברה בגיל שנתיים. כיום היא מתעברת בגיל 8 חודשים ובמקום להמליט 6 חזירים היא ממליטה 12. ככה זה בטבע, אי אפשר לגבור עליו ". 

"במקום לשמור על הניקיון, הוחלט לבצע דילול של אוכלוסיית החזירים דבר שגורם להם להתרבות מחשש להכחדתם. בעבר חזירת הבר התעברה בגיל שנתיים. כיום היא מתעברת בגיל 8 חודשים ובמקום להמליט 6 חזירים היא ממליטה 12. ככה זה בטבע, אי אפשר לגבור עליו ". 

לדבריו של שרווד, לתושבי הרצליה אין ממה לחשוש היות ומדובר ככל הנראה בחזיר תועה שהגיע לעיר ויש להשיבו לשטח המחייה שלו. כך גם הוא מתייחס לחזירים שנצפו בעיר הוד השרון.

"תושבי הרצליה פנו אליי כדי שאנסה לסייע להם. כרגע החזיר שנצפה נעלם. הבטחתי להגיע למקום ברגע שמישהו יראה אותו שוב". 

כיצד אתה יכול לסייע להם, הרי מודבר בחיה מוגנת?

"אנשים נוטים לחשוש מחזירי בר ולהיכנס להיסטריה. אנחנו לא מדברים על להקות החזירים שמטיילים בחיפה אלא בחזיר אחד ככל הנראה. בדרך כלל חיית בר לא תתקוף אלא אם היא חוששת לחייה. כשמישהו רואה חזיר בר, רצוי מאוד שלא ירדוף אחריו ולא יגיע עמו למגע. צריך פשוט ללכת ברוגע מחול משדה הראיה שלו. הבטחתי למי שפנה אליי שאגיע ברגע שיראו אותו שוב. אני ארדים אותו באמצעות חץ הרדמה בצורה הומנית ואשיב אותו למקום מחייתו. חזיר בר באמצע הכביש עלול לגרום לתאונה מסוכנת ולכן חייבים לפנותו". 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן