עוד כתבות בנושא

"אולפן הקסם" באולפני הרצליה

נפתח מרכז מבקרים חווייתי ואינטראקטיבי לילדים ומשפחות באולפני הרצליה. "אולפן הקסם" יאפשר למבקרים להתנסות ביצירת טלוויזיה וקולנוע בטכניקות וטכנולוגיות שונות. האולפן מאפשר הנגשה של אלמנטים שונים בהם: מסכים ירוקים, הקרנה אחורית, דיבוב, אנימציה ושידור חדשות

החודש ייפתח "אולפן הקסם", מרכז מבקרים חוויתי וחדשני המאפשר לילדים ומשפחות להתנסות באופן אינטראקטיבי ויצירתי ביצירת טלוויזיה, קולנוע ואנימציה בטכנולוגיות שונות ומגוונות. "אולפן הקסם", המציע חוויה בלתי נשכחת, מרגשת ומעמיקה לילדים ובני נוער, נפרש על פני 220 מ"ר בשטח אולפני הרצליה ומיועד לביקור של כ-60 מבקרים למשך שעה וחצי. 

"אולפן הקסם" הוקם בשטח ביתה ההיסטורי של מייסדת אולפני הרצליה, מרגוט קלאוזנר, שעלתה לארץ לפני כמעט 100 שנים עם חלום לספר את סיפורו של עם ישראל לכל העולם דרך מסך הקולנוע. קלאוזנר ובן זוגה, יהושע ברנדשטטר, ייסדו את האולפנים שנה לאחר קום המדינה ב-1949, מתוך הבנה כי למרות שבמדינה הצעירה עדיין חסרים בתי חולים, בתי ספר וכבישים, חשוב שיהיו לה האמצעים לספר את סיפורה לעולם וכך לגייס תמיכה, משאבים ולעודד יהודים לעלות ארצה. ביתה של קלאוזנר שימש במשך השנים כאולפן לתכניות שונות. 

את "אולפן הקסם" יצרה תמר מאיר, המנהלת האומנותית והמעצבת של המתחם. יזמה ומובילה אותו דפנה גניגר. האולפן מחולק לשבעה מתחמי יצירה מותאמים לכל הגילאים. החומרים שהמבקרים ייצרו ויצלמו בביקורם באולפן יישלחו אליהם ישירות לתיבת המייל המבוקשת למזכרת ושיתוף. 

יו"ר אולפני הרצליה, עמי גניגר: "'אולפן הקסם' מהווה דרך כיפית ואיכותית להעביר לילדים ובני נוער, וגם להורים, את הקסם שטמון בעשייה הטלוויזיונית והאודיו-ויזואלית. בעולם מידי של טיק טוק ואינסטגרם, זו הזדמנות אמיתית בה כל המשפחה יכולה להתרגש ביחד, לצד היכרות עם ההיסטוריה של התעשייה בישראל שצמחה מאולפני הרצליה. אנחנו מודים לעיריית הרצליה ולראש העיר, משה פדלון, על הפירגון, שיתוף הפעולה והתמיכה במיזם".

דפנה גניגר, מנהלת אולפן הקסם מסרה: "היום, כל ילד עם חשבון תיקתוק הוא גאון מדיה: תסריטאי, עורך, כוכב ראשי וגוף משדר. רצינו לייצר שיח עם העומק והמורכבות של יצירת תוכן: לתקשר שבטלוויזיה וקולנוע מאות אם לא אלפי אנשים נוגעים בכל שידור, ולנסות ולהעביר את סטנדרט המצוינות והאחריות שנגזרים מזה גם לדור הבא שיכול ליצור כל דבר ברגע, ולהגיע לחשיפה עצומה. רצינו שהם יחשבו שניה לפני שהם מעלים: “הסרטון הזה יהיה מצחיק יותר אם אקצר אותו? האם להוסיף כתוביות?” אולי סרטון כזה יכול לפגוע בי או במישהו אחר, ועדיף שלא להעלות?”.

רקע אודות "אולפני הרצליה":

אולפני הרצליה מהווים את בית ההפקה הגדול בישראל. באולפנים ניתנים שירותי פיתוח תוכן והפקה, צילום ופוסט פרודקשן עד לשלב השידור. לצד פיתוח תוכן, מספקים האולפנים שירותי מערך מרובה מצלמות עם החזקה של אולפני צילום, חדרי קונטרול ושתי ניידות שידור המשוכללות והעדכניות בישראל. באולפנים מצולמות הפקות של קשת 12, רשת 13, הפקות עבור כאן 11 ועוד. האולפנים נוסדו ב-1949 על ידי מרגוט קלאוזנר, מחלוצות התיאטרון והקולנוע העברי והישראלי. מיומני כרמל וגבע לפני קום המדינה, למירב שעות השידור של הערוץ הראשון המקורי, שידוריה הראשונים של ערוץ שתיים המסחרי ועד להיום, אולפני הרצליה ממשיכים להיות הבית של הטלוויזיה הישראלית. 



האולפן  ייפתח מיום שבת ה-19 ביוני ויהיה פתוח בסופי שבוע לקהל הרחב ובמהלך השבוע לסיורים מאורגנים; מחיר ההשקה יעמוד על 60 ₪ . בשיתוף פעולה עם עיריית הרצליה יוזמנו ילדי כיתות ג' בעיר לבקר בתערוכה בחינם.

אולפני הרצליה, צלע מזרחית, רחוב הקסם 12, הרצליה

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן