עוד כתבות בנושא

אוניברסיטאות בארצות הברית ובריטניה החלו להציע לסטודנטים בדיקות קורונה מהירות בחינם

בישראל נערכים להקמת תחנות בדיקה מיידיות לקראת התו הירוק בכפוף ליציאה מהסגר

בדיקות מיידיות. צילום: סופיה ישראל

כחלק מהמשך החיים לצד הנגיף, החלו אוניברסיטאות בארצות הברית ובריטניה להציע לסטודנטים בדיקות קורונה מהירות בחינם. אוניברסיטת דיקינסון שבארצות הברית הודיעה כי היא מאפשרת לסטודנטים ולסגל המרצים לערוך בדיקות מיידיות ללא תשלום, במהלך הלימודים וגם בחופשת הסמסטר. בהודעה שפרסם מרכז שירותי הבריאות באוניברסיטה נמסר כי תוצאות הבדיקה שתתבצע במתחם הבדיקות המהיר בקמפוס, תימסר לנבדקים באותו יום. נשיא האוניברסיטה ד"ר סטיב איסטון הסביר כי: "היתרון הגדול של הבדיקה הוא המהירות, אתה מקבל תוצאה תוך מקסימום כ- 30 דקות, ולכן אם יש לך סטודנט או מרצה שנבדק ונמצא חיובי, אתה יכול לבודד אותו ולמנוע ממנו לחשוף אנשים אחרים לנגיף". גם באוניברסיטת בירמינגהם בבריטניה, כבר נערכות בשבועות האחרונים בדיקות מיידיות לסטודנטים בתחנות בדיקה מהירות ברחבי הקמפוס. בירמינגהם היא אוניברסיטה ציבורית והבדיקות נערכות ללא תשלום ביוזמת משרד הבריאות הבריטי. דובר מטעם המשרד הסביר כי: "כל מקרה חיובי שזוהה ונאמר לו לבודד את עצמו מאפשר לקטוע את שרשרת ההדבקה ולסייע לעצור את התפשטות הנגיף". 

גם בישראל כבר מתבצעות בדיקות מהירות, עיקר השימוש הוא בטכנולוגיה של סופיה אשר נערכת להקמת מתחמים עירוניים לבדיקות מיידיות לקראת התו הירוק (הדרכון הירוק) עם תשובה תוך 15 דקות כמו באיים הירוקים באילת וים המלח. תוכנית התו הירוק שהוצגה על ידי משרד הבריאות לוועדת החוקה של הכנסת, מיועדת לא רק למתחסנים אלא גם למחלימים ונבדקי בדיקות מהירות ותאפשר כניסה למופעי תרבות אירועי ספורט, מלונות ומוזיאונים. כפי שהדגיש שר הבריאות בדיון האחרון בוועדה: "הקורונה לא תיעלם ולכן ניהול החיים יכלול התחסנות המונית ובדיקות מהירות". המטרה של התחנות האזוריות היא להנגיש בדיקות סופיה מהירות, זולות וחסכוניות, ללא תלות במעבדה בכפוף לפתיחת המשק וליציאה מהסגר. שכן עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת מעבדה רגילה וכפי שציין השבוע ראש מטה מגן ישראל: "כדי שהרבה מאוד אנשים יוכלו לעשות בדיקות PCR (מעבדה רגילה) בזמן נתון לפני כניסה לאירועים ומקומות שונים, יש צורך במלאי גדול של בדיקות שהן גם יקרות וגם מוגבלות בכמות ויכול להיות שנצטרך להגביל את מספר הבדיקות". ככל הנראה התו הירוק יכלול גם קניונים, חדרי כושר, מסעדות, בתי קפה, בריכות שחייה ואולי גם בתי כנסת. באשר לבדיקות קורונה מהירות לסטודנטים בישראל, בימים אלו של סגר, רוב ההשכלה האקדמית בארץ עדיין מתנהלת בזום. אך לא מן הנמנע כי בעתיד ניהול שגרת הלימודים באוניברסיטאות, תכלול עם החזרה לקמפוס, גם בדיקות מהירות לצד המשך התחסנות המונית.  

סופיה היא פריצת דרך טכנולוגית שפותחה על ידי חברת קווידל (Quidel) האמריקאית בעזרתה ניתן לבדוק כ – 40 איש בשעה. הבדיקה מבוססת אנטיגן המזהה בתוך דקות את נגיף הקורונה וגם את הזנים החדשים, הווריאנט מברזיל, המוטציה הבריטית, הדרום אפריקאית, הווריאנט מלוס אנג'לס והמוטציה הצפויה בישראל על פי תחזית אמ"ן. הבדיקה פועלת באישור ה – FDA והמעבדה לנגיפים במשרד הבריאות, עברה בישראל תיקוף על אלפי נבדקים וצברה ניסיון של מאות אלפי בדיקות באמצעות פרוטוקול זרימה המוני ויעיל. יודגש כי ברחבי העולם נערכות בכל חודש כ – 13 מיליון בדיקות סופיה (Sofia). במהלך השנה יצמח השימוש בהן לכ – 70 מיליון בדיקות לחודש.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן