עוד כתבות בנושא

איטום גגות – כל הנקודות החשובות


כאשר מדברים על איטום גגות, מדברים על מצב שבו יש כבר נזילה מהגג. בדרך כלל בעיות של איטום גגות נובעות מאיטום לא איכותי או בלאי של האיטום הקיים.

התוצאה היא שהמים מצטברים בגג ומתחילים לחלחל בחריצי הבטון ודרך הסדקים עד שהם מגיעים לתקרה שלנו ויוצרים רטיבות, עובש ולחות. ככל שתבחרו באיטום שיש לו פחות יכולות בידוד, כך הבעיות יהיו משמעותיות יותר. גורם נוסף לבעיות איטום הוא השיפועים בגג, ברגע שהשיפועים לא מנתבים את המים כראוי אל אזור הניקוז, נוצר מצב בו המים לא נשפכים אל המרכז. דבר הגורם לשלוליות מים בשטח הגג, הן גורמות לנזק למערכת האיטום עד שנוצר מצב שבו הן חודרות מבעד לאיטום ופוגעות בתשתית. לכן חשוב לטפל בבעיות האיטום ברגע שהן מתחילות ולא לחכות לדליפה רצינית.
מהם הכללים החשובים לביצוע איטום גג?
ניקיון הגג- אם ישנן שכבות של לכלוך בגג, הדבר יפגע בתהליך ההדבקה של חומר האיטום, לכן חובה לנקות את משטח הגג באופן יסודי לפני שמתחילים לבצע איטום גגות.
התקופה בה מבצעים את האיטום- איטום גגות מבצעים רק כאשר יש מזג אוויר חם והמשטח יבש ולא לח.
בחירה של חומרי איטום זהים או דומים- אם בעל המקצוע מתקן את האיטום הקודם, עליו להשתמש בחומרים דומים. הסיבה לכך היא בגלל שהם ידבקו בצורה יותר טובה אחד לשני ויצרו שכבת הגנה.
עיגול פינות הגג- 

 בשפה המקצועית קוראים לזה "רולקות"- זאת יציקה המעוגלת בחיבור של הקיר והרצפה. באמצעות הרולקות בפינות בהן הקירות והרצפות נפגשים, אפשר למעשה לבטל את הזוויות החדות בהן המים יכולים להצטבר. התוצאה היא יצירת מסלול עבור המים שמוביל אותם אל פתחי הניקוז בגג.
בחירת קבלן איטום גגות מקצועי-

 אל תתפשרו על בחירת קבלן האיטום, אם מציעים לכם מחיר נמוך במיוחד, כנראה שיש לכך סיבה. תמיד רצוי לבצע השוואת מחירים מקיפה לפני הבחירה, בדקו היטב מה אתם מקבלים בכל הצעה. כמו כן רצוי לבדוק מהו הוותק והניסיון של קבלן האיטום ומהי האחריות שהוא יספק לכם על העבודה. 

 בחירת חומרי האיטום- 

 אל תתביישו לשאול את קבלן האיטום מהם חומרי האיטום שהוא מתכוון להשתמש בהם, הרי איטום גגות איכותי מבוסס על חומרים איכותיים. ישנם מספר סוגים שונים של חומרי איטום, לכן רצוי להעניק תשומת לב רבה לסוג החומר שהוא הולך להשתמש בו. במקרים רבים הלקוחות פשוט מסתפקים במחיר טוב, התוצאה היא שאחרי שנה או שנתיים צריך לבצע שוב פעם איטום גגות. ישנן מספר שיטות שונות לאיטום, אם תבחרו בקבלן מקצועי, הוא יבצע התאמה נכונה בין סוג הגג שלכם לבין השיטה המתאימה לאיטום גגות, כך תוכלו לחסוך נזקים עתידיים שיכולים להגרם לכם מדליפות בגג.

בהצלחה!

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן