עוד כתבות בנושא

איך לבנות קישורים פנימיים בחוכמה וביעילות?

קישור פנימי הוא לינק שמוביל את הגולשים ממקום אחד באתר למקום אחר. באופן עקרוני סרגל הניווט מורכב מקישורים פנימיים, בפוטר תמצאו בדרך כלל קישורים כאלה, ישנם קישורי עוגן שמקפיצים את המבקרים אל חלק תחתון יותר בעמוד בלי שיצטרכו לגלול והסוג המרכזי הוא קישורים שמופיעים על גבי טקסט ומעבירים את הגולש או הגולשת לעמוד אחר באתר.

קישורים פנימיים הם נכס לכל אתר. הם עוזרים לגולשים להגיע בקלות ובמהירות למידע שמעניין אותם באמת וכך מבטיחים חוויית משתמש מוצלחת, הם עוזרים לגוגל להבין טוב יותר את ההיררכיה של האתר, הם משפרים את הציון של הדפים הפחות חזקים באתר (כל קישור פנימי מעביר כוח מהעמוד שממנו יוצא הקישור אל העמוד שאליו הוא מוביל), ועוד תועלת חשובה היא הורדת שיעור הנטישה, שמשפיע גם הוא על הדירוגים בגוגל.

אחרי שמבינים מהם קישורים פנימיים וחשיבותם לקידום אתרים, השלב הבא הוא לפרוס אותם באופן יעיל ומושכל, כדי להפיק מהם מקסימום תועלת – ובכתבה זו תמצאו מידע על כך.

אבחון המצב הקיים

השלב הראשון הוא להבין אילו קישורים כבר קיימים באתר. הכלי המומלץ לפעולה זו נקרא screaming frog. זוהי תוכנה ידידותית מאוד למשתמשים והיא מתאימה גם לאתרים גדולים שיש בהם עשרות ומאות עמודים – עד 500 דפים. היא מספקת מידע מפורט, ועוד יתרון שלה הוא היותה חינמית.

באמצעות סקרימינג פרוג אפשר לייצר רשימה של כל הקישורים הפנימיים הקיימים באתר. על בסיס הרשימה אפשר בקלות ובמהירות לגלות כמה לינקים מפנים לכל אחד מהדפים באתר, וכך לראות אם יש דפים "יתומים", כלומר כאלה שלא ניתן להגיע אליהם. מידע חשוב נוסף הוא דפים שכדי להגיע אליהם נדרשות יותר מ-3 הקלקות (מומלץ ליצור מצב שבו הגולשים יכולים להגיע לכל מקום באתר ב-2-3 הקלקות לכל היותר).

קידום עמוד עבור מילת מפתח ספציפית

קישורים פנימיים הם כאמור דרך יעילה לקדם עמודים ספציפיים באתר, ועוד יותר כדאי לעשות זאת עבור מילת מפתח ספציפית. 

השיטה: מוודאים שכל הלינקים שמובילים אל אותו עמוד מופיעים על גבי טקסט עוגן שכולל את אותה מילת מפתח (או ביטוי). כך למשל אם רוצים לקדם באתר של חברת הדברה עמוד מסוים עבור הביטוי "הדברת פרעושים בזול", אפשר לשתול את הביטוי הזה – כמובן בחוכמה וכך שהוא ישתלב באופן טבעי בטקסט – בעמודים אחרים באתר, ובכל מקום שהביטוי הזה מופיע להוסיף עליו קישור פנימי לעמוד המקודם.

היררכיה מתאימה

מפתח מרכזי נוסף במיצוי התועלת האפשרית הוא יצירת היררכיה נכונה באתר באמצעות קישורים פנימיים. ישנם מספר סוגי מבנים אפשריים, והבחירה ביניהם היא על סמך המאפיינים הספציפיים של האתר. בין המבנים הנפוצים ביותר: כוכב, מעגל, פירמידה ו-SILO (מבנה דמוי פירמידה כשבנוסף ישנה חלוקה לקטגוריות והקישורים הפנימיים מתרכזים בתוך כל קטגוריה). כפי שניתן לראות נדרשת מומחיות ביצירת הקישורים הפנימיים, ולכן כדאי להיעזר במומחים בתחום – למשל משרד פרסום ירדן דיגיטל.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן