עוד כתבות בנושא

איל כספי מהרצליה מונה לנציב כבאות והצלה ארצי

בקריה הלאומית לכבאות והצלה התקיים טקס החלפת פיקוד בו הועבר לידיו של הנציב הנכנס אייל כספי דגל מערך כבאות והצלה

ראש עירית הרצליה משה פדלון ונציב הכבאות החדש איל כספי

"היום אני מקבל על עצמי את התפקיד ביראת קודש ורואה בו זכות גדולה . רק אם נדע להתעלות מעל לכל מחלוקת, ולפעול בשיתוף פעולה למען המטרה הנעלה – הצלת נפש ורכוש, נגשים את חזוננו להיות גוף חירום לאומי מוביל ומקצועי." רב טפסר אייל כספי

רב טפסר אייל כספי הוא הנציב הראשון שצמח מתוך שורות הארגון ובעברו 35 שנות שירות במגוון תפקידים פיקודיים ומבצעיים. כספי נשוי ואב לשלושה, בעל תואר שני במדעי המדינה ובין היתר שימש כמפקד מחוז מרכז, ראש אגף המבצעים, הקים את המשל"ט הארצי ויחידת העילית "להבה".

הטקס החגיגי נערך במעמד השר לביטחון הפנים, ח"כ עמר בר לב, ובהשתתפות מאות אורחים ומכובדים בהם סגן השר ח"כ יואב סגלוביץ', מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, נציב שירות המדינה הרב פר' דניאל הרשקוביץ', אלוף פיקוד העורף האלוף אורי גורדין, מנכ"ל המשרד לבט"פ ראשי רשויות , שייחים, ניצבים לשעבר , משפחות שכולות, סגל הפיקוד הבכיר בכבאות ובני משפחות הנציב היוצא והנכנס.

ראש עיריית הרצליה משה פדלון ברך את אייל כספי " כבוד וגאווה לעיר הרצליה, איל כספי, תושב העיר, מונה היום לנציב כבאות ראשי . איל ואני גדלנו בשכנות. כילד חלם להיות כבאי וכנער לקח חלק במערך ההתנדבות של ״צופי אש״. בחלוף השנים מילא איל תפקידים רבים ומשמעותיים במערך הכיבוי עד שהגיע לדרגה הגבוהה בסולם. גאה בך ידידי היקר, המשך לעשות חיל"

השר לביטחון פנים, ח"כ עמר בר לב, הודה לנציב היוצא שמחי על תרומתו האדירה למערך הכיבוי : "הפכת את מכבי האש לארגון כבאות והצלה הלאומי של מדינת ישראל. את הכבאי, ללוחם, לוחם אש. ואין מדובר במשחק מילים וסמנטיקה בלבד. גיבשת והצגת חזון, התווית שביל צר שהפך במהלך השנים לדרך רחבה למימוש החזון, ומימשת אותו!"

השר בירך על מינויו של כספי לתפקיד וציין "אני סמוך ובטוח כי תחת הנהגתך, יצעד מערך הכבאות באמון מלא צעד נוסף קדימה". לדבריו המינוי מהווה בשורה חשובה "המצביעה על עוצמתו, בשלותו ובגרותו של ארגון הכבאות וההצלה בישראל."

הנציב הנכנס, רב טפסר אייל כספי הודה בראשית דבריו לנציב היוצא שמחי על 5 שנות כהונה דינאמיות בהן הוביל, קידם ופיתח את המערך.

בהמשך, התווה את החזון ואת הדרך לשנים הבאות: "תפקידנו כלוחמי אש, צעירים וותיקים כאחד, לדעת לכבות את האש השורפת והמזיקה, אך לא את זו שבלב, שמקדמת ודוחפת אותנו קדימה – זוהי מהותנו וליבת המערך כולו. בחרנו במקצוע מסוכן, מתוך תחושת שליחות ולא נשכח את מי שנפל או נפגע. זוהי חובתנו הפיקודית והמוסרית. "

כספי התייחס גם לצורך בהתגייסות כלל המערך: "רק אם נדע להתעלות מעל לכל מחלוקת, ולפעול בשיתוף פעולה למען המטרה הנעלה – הצלת נפש ורכוש, נגשים את חזוננו להיות גוף חירום לאומי מוביל ומקצועי."

בסיום דבריו הבטיח כספי להיות קשוב לעובדי ועובדות המערך :
"אני מקבל על עצמי היום את התפקיד ביראת קודש ורואה בו זכות גדולה. כבאות והצלה לישראל היא ביתי ואני אוהב את המערך, את הלוחמים ואת העובדים. בכוונתי להנהיגו בשילוב ידיים עם סגל הפיקוד מתוך הבנה שחוסנו של הארגון טמון בעוצמת אנשיו. אני סומך עליכם וגאה בכם."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן