עוד כתבות בנושא

אימוני כדורסל בזום

זמנים קשים דורשים פתרונות יצירתיים, הקורונה פגעה ועודנה פוגעת קשות בספורט התחרותי, אבל בזמן שמחלקות הנוער ברחבי הארץ הפסיקו את פעילותן לנוכח הסגר, במועדון הכדורסל מכבי עירוני רעננה משדרים עסקים כמעט כרגיל. בחודש  האחרון הפעילות של קבוצות מחלקת הנוער והילדים התנהלה באמצעות ה 'זום'.

מי שהוביל את האימונים באמצעים מקוונים הוא המנהל המקצועי, רון נוה. מנהלת רשות הספורט העירונית, הילה שבתאי, נתנה את ברכת הדרך. נוה, שרואה חשיבות רבה בשמירת הילדים במסגרת קבוצתית ספורטיבית, סבור שלאחר יום לימודים באמצעים מקוונים, לצאת לאוויר הפתוח ולבצע אימון בהדרכה מרחוק של המאמנים, עדיף מאשר להישאר בבית צמוד למחשב. השחקנים הצעירים קיבלו לינקים לאימונים, וכל אחד מהם התמקם בשטח פתוח ליד ביתו, שם יכול היה לבצע בנוחות את הפעילות הקבוצתית. בימים גשומים האימון התנהל מהבתים. המאמנים הצטיידו לאימונים באביזרים כמו כדורסל, דילגית, קונוסים, חבל ואפילו גלילי נייר טואלט ובקבוקי פלסטיק. 

המאמנים גיוונו ושילבו באימון משחקים ותחרויות, ולמרות המרחק הצליחו לשמור על משמעת קבוצתית. מאמני המחלקה דיווחו על אימונים בקצב טוב והיענות גבוהה. בנוסף, הילדים קיימו אימוני יכולת גופנית שכבתית עם רון ציבלין, אנדרי סלפקוב ונועם ארבל. שכבת חטיבת "אלון" במגמת הכדורסל המשיכה אף היא בפעילות שהפעיל רכז המגמה, המאמן דורון פוסק והמאמן ירין איינהורן. השכבה הבוגרת (כיתות י'-י"ב) נהנתה מאימונים מנטליים ופיסיים שהעבירו המאמנים עמיר מנחם ודור ברנר. מקצת מהאימונים צולמו והועלו בפייסבוק ובאינסטגרם של עירוני רעננה.

במועדון עירוני רעננה דאגו לגוון את האימונים גם בהרצאות נושא. כך למשל, השחקנים והוריהם זכו לשמוע הרצאה על "ספורט כדרך חיים" ממאמן הכושר יורם מנחם, בעל 31 שנות ניסיון בחינוך גופני והוראה ומאמן הכושר של קבוצת הבוגרים. מנחם דיבר על דרכי ההתמודדות של ספורטאים צעירים עם אתגרי תקופת הקורונה, השפעת המהפכה הגופנית הטכנולוגית בשנת 2020, על אורח חיים בריא ומה זה להיות הורה לילד ספורטאי.

הרצאות נוספות היו של שופט ליגת העל ובוגר מחלקת הכדורסל ברעננה, גיל גורדון; שדר ערוץ הספורט, עודד הלפרין, אף הוא בוגר המחלקה בנושא שידורי ספורט; והמאמן עמיר מנחם (מייסד ומנכ"ל ארגון "חמש אצבעות") בנושא מימוש פוטנציאל. חמש אצבעות לוקחים חלק דרך קבע בפעילות המחלקה.

האימונים באמצעים מקוונים זוכים להצלחה והפכו לשיחת היום בקרב שחקני המחלקה. "אנחנו בתקופה מאתגרת, וההכנה לאימון מקוון ארוכה מאוד, הרבה יותר מאשר בשגרה. מדובר בהכנה של מספר תרגילים קצרים, כדי שרמת הריכוז לא תפחת" מסביר המנהל המקצועי רון נוה. "עד כה התחושה שמדובר בסיפור הצלחה, ומשבוע לשבוע אנחנו מתייעלים ומגוונים. הילדים מתלהבים ורוצים עוד, לכן פתחנו אפשרות ללא תשלום נוסף לכל ילד להשתתף באימונים של קבוצות אחרות, בתיאום עם המאמן הישיר".

על השוני בהעברת אימון באמצעים מקוונים לעומת אימון באולם, הוסיף נוה: "בכל אימון מקוון משתתפים שניים עד ארבעה מאמנים. אנחנו גורמים לילד לעבוד לבד עם הדרכה, וכיוון שיש יותר מאמנים המעקב על כל ילד יעיל יותר. הילד מציב את המסך בזווית כזו שהוא יכול לצלם את עצמו באימון ולהיות שותף מלא לאימון הקבוצתי".

מה עשתה הקורונה לספורט?

"מהפכה. כולם מבינים את חשיבות האימונים באמצעים מקוונים. ההורים היו תחילה סקפטיים, אבל עם הזמן הרוב מבינים את חשיבות התהליך שמכניס את הילדים לסדר יום ספורטיבי, שירגישו שייכות של קבוצה ויעבדו על אלמנטים אישיים. ברעננה אנחנו חשופים לאחרונה לתופעות של חזיזים ונפצים, שעשו זאת ילדים משועממים. זה לא יכול לקרות לילד שעוסק בספורט. בעונה רגילה יש עליות וירידות בכל הקשור להתקדמות שחקנים ושל הקבוצה כולה. הקורונה פגעה בתהליכים של האימון , בהתעצמות של הילדים. אחרי הסגר הקודם קיבלנו את הילדים מפוחדים לאחר תקופה ארוכה ללא פעילות. כשהסגר הזה יסתיים, אני מאמין שהנחיתה של הילדים באימונים תהיה רכה יותר". 

מי שמניע את הצד הלוגיסטי באמצעים המכוונים הוא איתמר יצחקי, מאמן במחלקה. יצחקי סבור ששנת הקורונה שינתה את חיינו. "השנה האחרונה הכניסה את כולנו למערבולת משמעותית" אמר יצחקי. "מעולם שאוהב לחבק, לאהוב, לחוש, להרגיש, הכל הפך קר, מנוקר ומרוחק. הקורונה הכתה גם בעולם הכדורסל. בשנה האחרונה התמודדנו עם שלושה סגרים שהעמידו בפנינו אתגר – איך שומרים על קשר עם הילדים? איך מסייעים להם לשמור על שגרה ובעיקר איך משאירים להם את מעט החמצן שקשור בשייכות, במשמעות. הקורונה שינתה סדרי עולם ואנחנו כמאמנים נאלצנו לעשות התאמות.".

"כמאמן אתה צריך לחיות את הקבוצה, לדעת למי יש את הציוד הדרוש ולעזור למי שחסר, למי יש סל בבית ולמי אין, למי יש שטח. אימון ב 'זום' אינו פתרון מושלם, אבל אנחנו נאחזים בכל אלטרנטיבה, ורואים בכך הזדמנות לחזק חולשות אישיות וקבוצתיות אצל הילדים, לעבוד על שפת הגוף ועל טון הדיבור שלנו המאמנים; להעשיר את הילדים בתכנים נוספים שלא תמיד הזמן מאפשר זאת במהלך עונה רגילה, וגם הזדמנות לחזק חולשות בנו כמאמנים".

כמו נוה, גם יצחקי סבור ששמירה על מסגרת אימונים מחזקת את השחקנים בתקופה לא פשוטה זו. "הריחוק החברתי וחוסר המעש העלו אצל הילדים את תחושות הייאוש, התסכול והדיכאון. מילדים שרגילים להיות כל הזמן אחד עם השני, לפתע כל אחד היה לבד, פחות מדברים, לא נפגשים. מסגרת אימונים בתקופת הקורונה עושה להם טוב, גורמת להם להתכונן לאימון. האפשרויות באימון באמצעים מקוונים כשמדובר במסגרת קבוצתית מוגבלות יותר, אבל זה גורם לנו המאמנים לקרוא ולחפש חומרים חדשים, לחשוב על רעיונות יצירתיים, ובלבד שהאימון יהיה מוצלח".

כאמור, השחקנים מרוצים וההיענות יפה. מור יפה, שחקן קבוצת נוער של עירוני רעננה, מרגיש סיפוק גדול מהאימונים המקוונים. "זה הכי טוב שאפשר בתקופה הזו, הרבה יותר טוב מהסגרים הקודמים. עובדים איתנו על שיפור היכולת אישית. ליד הבית יש מגרש כדורסל, ואני מבצע מה שאני רואה ושומע מהמאמן במצלמה. מסתגלים למצב, למרות שכולנו מחכים בקוצר רוח שיחזירו את המשחקים".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן