עוד כתבות בנושא

"אין חינוך בלי דמוקרטיה"

לרגל תחילת שנת הלימודים ומחאה על מעצרו של תושב הרצליה: מחתרת הגרפיטי  ריססה  בכניסה ליותר מ30 בתי ספר בהרצליה את הכתובת "אין חינוך בלי דמוקרטיה"


דמוגרפיטי: "מזכירים שההורים צריכים להיות ערים לניסיונות שטיפת המח לילדים, וכתגובה לפריצה הבלתי-חוקית של משטרת הרצליה לבית פעיל מחאה"

ילדים והורים רבים ברחבי הארץ ייפגשו הבוקר על רצפת שער הכניסה לבית ספר את הכתובת "אין חינוך בלי דמוקרטיה". מי שריסס אותה במהלך הלילה, היו פעילי מחאה מרחבי הארץ שחברו לפעילות של "דמוגרפיטי", מחתרת הגרפיטי של המחאה נגד ההפיכה השלטונית. היישובים בהם רוססה הכתובת: הרצליה, כפר-סבא, הוד השרון, רמת השרון, רמת גן, תל אביב יפו, פרדס חנה כרכור, זכרון יעקב, קריית אונו, ורחובות.

בשבת שעברה נעצר בביתו תושב הרצליה, יזם ומרצה באוניברסיטת רייכמן בחשד שהיה מעורב בריסוס כתובות גרפיטי בהרצליה. השוטרים נכנסו לחצר ביתו ללא צו, ללא אישור, ללא תיאום, וביצעו חיפוש במשך דקות ארוכות, והחרימו ציוד שנראה בעיניהם כמתאים לריסוס גרפיטי."

"האמת נבהלתי. מעולם לא היו אצלי שוטרים בבית. השוטר התנהג אליי כאילו אני ילד, וביקש שאתלווה אליו לתחנת המשטרה. השוטרים שהגיעו היו ללא צו, ללא מדים, סתם ככה, הם החליוט שאני ריססתי גרפיטי ברחובות העיר הרצליה. עוד שאלו אותי אם יש לי כלי תקיפה, שהדבר האחרון שתקפתי בימי חיי זה יתושים". לאחר חקירה ומעצר, שוחרר אודי לביתו ללא תנאים מגבילים.ממשטרת ישראל נמסר: "שוטרים הגיעו למקום על מנת לאתר חשוד במעורבות בביצוע עבירה של השחתת פני מקרקעין. החשוד ששהה במקום התעלם מדפיקות חוזרות ונשנות על דלת הבית ולכן פנו לכיוון הדלת האחורית דרך שטח פתוח הנגיש לציבור ושאינו מגודר. משהבחינו על הרצפה מחוץ לבית בציוד שלפי החשד קשור למעשה העבירה, הציוד נתפס"

דמוגרפיטי: "הרעיון לפעילות עלה כתגובה להתנהלות הבלתי-חוקית של משטרת הרצליה נגד פעיל מחאה מהעיר. השוטרים שחשדו בו שריסס גרפיטי, נכנסו בשבת האחרונה באופן בלתי-חוקי וללא צו לביתו והחרימו חפצים. ביום ראשון, לאחר פרסום שביצעו עבירה על החוק, הם גם עצרו וחקרו אותו. בכך הם מציגים שוב איך הם מבטלים את זכויות האזרח שלנו".

אודי סלנט – צילום סטודיו סלנט איי די


שוק רעננה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן