עוד כתבות בנושא

איתי חוזר הביתה

איתי רגב, שנחטף ממסיבת נובה בקיבוץ רעים, שוחרר משבי החמאס לאחר 54 יום. אחותו מיה שבה השבוע לביתה בהרצליה בלעדיו. כיום תתאחד המשפחה מחדש
איתי רגב
איתי חוזר הביתה

חמישה ימים אחרי שהרצליה התרגשה עם חזרתה של מיה רגב משבי החמאס היא מתרגשת שוב עם חזרתו של אחיה איתי.

איתי (18) ומיה (21) נחטפו ממסיבת נובה לפני 54 ימים ומאז ריכזו את תשומת הלב הציבורית והתקשורתית כשדמויותיהם הפכו בעל כורחם לפנים של מסיבת השלום שהפכה למסיבת הדמים.

האם מירית, שהתראיינה ללא הפסקה בתקשורת, סיפרה כי בני המשפחה קיבלו סרטון שבו ראו את ילדיהם שנחטפו על ידי החמאס וממנו הסיקו שילדיהם בחיים. מאותו רגע לא פסקו המאמצים של המשפחה המורחבת וכל חבריהם מהרצליה להשיב את איתי ומיה בחיים. 

המאמצים נשאו פרי והשבוע שוחררה מיה מהשבי בלי אחיה איתי – דבר שגרם לה ולמשפחתה צער רב. 

היום (רביעי) שב אחיה לחיק משפחתו שציפתה לו בכיליון עיניים. תושבי הרצליה שתמכו במשפחה מצפים בהתרגשות לחזרתו של איתי מהשבי. על פי הפרמטרים של עסקת החטופים שגובשו מראש איתי היה מתוכנן להיות משוחרר ראשון שכן הוא נחשב לילד לפי ההסכם ותחת הקריטריון של איסור הפרדת משפחות", אלא שברגע האחרון הודיע חמאס כי "לא מצא עד כה" בקרב החטופים את איתי רגב – והציע להחליף את האחים בנשים מבוגרות. ישראל בחרה לשחרר את מיה, שכאמור הגיעה פצועה במצב בינוני.

אמה מירית סיפרה שמיה עברה ניתוח בבית החולים ומצבה מוגדר טוב. "היא תשתקם. היא כרגע רוצה רק אותנו", אמרה האם לכתבים. 

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר עם שחרורה של מיה: "אנו נרגשים מאוד על שחרורה של מיה רגב ונעשה הכל על מנת לסייע לה לחזור לשגרת חיים מלאה וטובה. אנו לא ננוח ולא נשקוט עד שכל החטופים יחזרו אלינו במהרה, בריאים ושלמים. זוהי חובתם הערכית והמוסרית של מקבלי ההחלטות במדינה."
 
בעקבות המלחמה, עיריית הרצליה פתחה מחלקה ייעודית שמסייעת למשפחות החטופים מהרצליה, מיה ואיתי רגב, עומר שם טוב ומייה שם, ולבני משפחות החטופים המתארחים בעיר, אל מול גורמי הצבא והמדינה. את המחלקה מנהלת בהתנדבות תמר גורן, לשעבר קצינה בחיל החינוך בדרגת רב-סרן ומתנדבת בער"ן.

תמר והצוות המקצועי של העירייה נמצאים בקשר צמוד מול משפחות החטופים, יחד עם פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, במטרה להקל ולסייע להן, להוות איש קשר מול גורמי הצבא והמדינה, ולתת מענה רגיש וייחודי לכל משפחה על פי צרכיה, בתקופה הקשה שעוברת עליהן.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן