עוד כתבות בנושא

אלדד אקוניס: "אני שמח שאבא שלי זכה לראות אותי מניף גביע"

"שישי אישי" עם אלדד אקוניס  – על מי הוא חשב אחרי הזכייה בגביע, למי הוא מקדיש את ההישג המדהים, מה המוטו שלו לחיים ומה אנשים לא יודעים עליו. אלדד אקוניס, יו"ר קבוצת הכדורסל בני הרצליה, עושה את הספתח ל"שישי אישי", מדור חדש באתר "הרצליה ניוז"

מדור חדש באתר "הרצליה ניוז": מדי יום שישי נביא לכם, תושבי הרצליה, ראיונות אישיים ומרגשים עם אנשים מובילים מהרצליה במגוון תחומים. את הספתח במדור "שישי אישי" אנו עושים עם אלדד אקוניס, המכהן במשך 22 שנים כיו"ר קבוצת בני הרצליה בכדורסל שזכתה לאחרונה בגביע המדינה, בפעם השניה בתולדותיה.

אלדד, מה הדבר הראשון שחשבת עליו בעת הזכייה בגביע המדינה?

"הייתה התפוצצות של רגשות וכל כך הרבה מחשבות עברו באותו הזמן. הדבר הראשון שחשבתי עליו זה על אבא שלי שזכה לראות אותי מניף גביע. זה חלום שהתגשם אחרי שבתור ילד כששיחקתי הוא רדף אחריי לכל מגרש ומגרש, וההנאה הכי גדולה שלי הייתה להביא לו את הגביע יום אחרי זה לבית האבות. הוא היה חלק גדול בקריירה שלי, בכל מה שעשיתי ואני חייב לו הרבה". 

מבחינתך, זה חלום שהתגשם?

"כן. כשאתה בקבוצה כמו שלנו לזכות בתואר זה חלום, משהו רחוק שאתה מקווה שאולי יום אחד יקרה אבל לא באמת מצפה לזה. רק 7 קבוצות זכו בגביע המדינה, ואחרי השנים שעברנו כבר לא האמנו שזה עוד יקרה, מה שרק הופך את זה למתוק יותר".

מה סוד ההצלחה של הקבוצה העונה?

"החיבור בין השחקנים, חוסר באגו, והשקט והצניעות של המאמן"

אם אתה צריך להקדיש את הזכייה בגביע לאיש אחד, למי זה יהיה ומדוע?

"אני מקדיש את הזכייה הזאת ללני רקנאטי, הבעלים מספר 1 בכדורסל הישראלי, אדם שאין לו אח ורע לפעילות שלו בספורט, בתמיכה במשך כל כך הרבה שנים, בימים טובים יותר וטובים פחות. הגיע לו הרגע הזה אחרי כל השנים"

אחרי הזכייה בגביע, המטרה כעת היא זכייה היסטורית באליפות? האם לדעתך זה אפשרי?

"אני לא חושב שזאת המטרה. המטרה כרגע היא להגיע לפלייאוף, אחרי שנעמוד במטרה הזאת, נראה אנחנו יכולים להשיג שם. כדורסל זה דינמי והמצב כל הזמן משתנה, מאז הגביע איבדנו את הרכז שלנו ועד סיום העונה יכולים לקרות הרבה דברים. כמובן שאם וכאשר נהיה שם נרצה ללכת עד הסוף בדיוק כמו בגביע והשחקנים שלנו כבר הוכיחו שאיתם הכל אפשרי".

במהלך השנים הבאת זרים מצוינים לקבוצה. ספר לנו איך עשית זאת.

"אנחנו עובדים קשה כל השנה לראות משחקים ולעקוב אחרי שחקנים שיכולים להתאים לנו לעתיד, לפעמים זה מצליח יותר ולפעמים פחות, לפעמים צריך גם הרבה מזל שהשחקן הטוב יבחר לשחק דווקא אצלך".

אלו תכונות צריך יו"ר קבוצה בליגת העל?

"אני חושב שיו"ר קבוצה, אם הוא רוצה להצליח, הוא חייב בראש ובראשונה לחיות את הכדורסל. מעבר לזה צריך גם יחסי אנוש ואת היכולת ליצור ולפתח קשר עם אנשים שיכולים לתרום לקבוצה, למשל ספונסרים, סוכנים, עיתונאים וכו'. גם חוש לפוליטיקה לא יזיק ומעבר לכל אמינות. אמינות היא כרטיס הביקור הראשון שיש לקבוצה מול סוכנים, שחקנים, ספונסרים. אצלי מילה זו מילה, אי אפשר לשבור אותה וזה הכי חשוב לי".

בנך איתי מככב בקבוצת הנוער. איזה עתיד אתה צופה לו בכדורסל הישראלי?

"איתי נמצא בקבוצת נוער על של הרצלייה בזכות עצמו. הוא עושה דרך מדהימה ומפתח תכונות של ספורטאי. אנחנו מלווים אותו במסע שלו ולא יודעים עדיין מה צופן העתיד. מה שבטוח שהבחירה בכל שלב נתונה בידו ואנחנו סומכים עליו שיידע לעשות את הבחירות הכי טובות עבור עצמו".

נעבור מכדורסל אלייך. מהו הרגע המרגש בחייך?

"היו לי כמה רגעים מרגשים, בדרך כלל הם קשורים למשפחה. למשל, הרגע שבו זכיתי להיות אבא בפעם הראשונה, הרגע שבו שני הבנים שלי עלו לתורה בבית הכנסת של אבי. גם כאשר זכינו בגביע היו לי מספר רגעים של אושר חלומי". 

מה הכי משמח אותך? 

"נראה שהכדורסל הוא כל עולמי, אך למעשה אין כמו המשפחה. משמח אותי לצאת לחופשות משפחתיות, לדבר עם אשתי על הילדים שלנו, לאכול ארוחה משפחתית טובה, לבלות עם חברים. וכן, וגם ניצחונות מתוקים משמחים אותי במיוחד".

מה הכי מעצבן אותך?

"שדברים שאתה עובד עבורם קשה לא מסתדרים". 

מה הדבר שנאמר או נכתב עלייך ושהכי הרגיז אותך?

"מרגיז אותי שמכנים את יושבי הראש "עסקנים". אני יכול להעיד על עצמי שאני קודם כל איש כדורסל, אני אדם שעובד מאוד קשה במגוון תחומים. תפקיד היו"ר הוא תפקיד מורכב. הכי רחוק מעסקן". 

מה המקום האהוב עלייך בהרצליה?

"כמובן, חוף הים, בלי לחשוב פעמיים. אני ואשתי נוהגים לעשות צעידות בחוף הים, ליהנות מהטבע ולשתות קפה לבד או עם חברים. הים מעניק לי השראה". 

מה הדבר שאתה הכי אוהב בהרצליה?

"אני אדם פשוט, שנהנה מדברים פשוטים. תן לי את האנשים שאני אוהב, את בית הקפה השכונתי, את הפארק והספורטק לבלות עם הילדים. אני לא צריך יותר מזה".

מה הדבר שהיית רוצה לשנות בעיר?

"אני לא רוצה לשנות כלום, אני רק רוצה להוסיף לעיר המדהימה שלנו היכל ספורט חדשני שנוכל לשחק בו ולייצג את העיר במפעלים האירופאיים. אני מקווה מאוד שבקרוב זה יקרה".

מהו המאכל האהוב עלייך?

"כל מה שאשתי מבשלת אהוב עליי, אבל אני הכי אוהב את השקשוקה של יום שבת בבוקר. זו הארוחה המשפחתית האהובה עלינו".

זמר/ת הכי אהוב/ה עלייך?

"אני מאוד אוהב את שלמה ארצי".

דמות היסטורית שהיית רוצה לפגוש לשיחה בארבע עיניים?

"לא יודע לגבי דמות היסטורית אבל אם הייתה לי האפשרות הייתי שמח להכיר לעומק את סטיב ג'ובס כי מעבר לכך שהוא פורץ דרך בתחום המחשבים, אני אוהב את הגישה שלו לחיים, את הצניעות שלו ואת תפיסת העולם שלו". 

מה אנשים לא יודעים עלייך?

"אנשים לא יודעים שכאשר הבנתי ששחקן כדורסל אני כנראה לא אהיה הייתה לי תקופה מאוד קשה. בסוף, סוף טוב, אני חושב הצלחתי לעשות מהלימון לימונדה וזה המוטו שלי בחיים".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן