עוד כתבות בנושא

"אנחנו כאופוזיציה פועלים באופן ענייני"

פזית בכר, חברת המועצה מסיעת "קהילה צעירים וסביבה נטו", שנכנסה לתפקיד לפני עשרה וחצי חודשים בלבד, מספרת בראיון ל"הרצליה ניוז" כיצד הגיעה לפוליטיקה המקומית, מה היא ממליצה לראש סיעתה, מהם הדברים העיקריים שזקוקים לשיפור בהרצליה ובמי היא גאה במיוחד

פזית בכר היא מחברי המועצה הפחות המוכרים בהרצליה. מהסיבה הפשוטה, היא מכהנת כחברת מועצה בסך הכל כעשרה וחצי חודשים לאחר שהחליפה בחודש אוקטובר שעבר את תמי גרוסמן מסיעת "קהילה צעירים וסביבה נטו".

פזית (60) היא גמלאית של משרד הביטחון, נשואה לאבי, אמא לאורן, רום ושי, ותושבת הרצליה ב' משנת 1996. מחודש נובמבר שעבר היא חברה בועדות מכרזים, חינוך, קידום מעמד הילד הנחות חינוך וכן חברה בדירקטוריון החברה לפיתוח בהרצליה ובית ההורים העירוני.

פזית, ספרי לנו איך הגעת לפוליטיקה המקומית ולרשימת "קהילה צעירים וסביבה נטו".

"מאיה כץ, ראש הרשימה, הייתה מדריכת ג'ודו של הבן שלי. הכרנו יותר לעומק כאשר היא כיהנה כסגנית ומ"מ ראש העירייה ואני באותו הזמן כיהנתי כיו"ר הנהגת ההורים בחטיבת יד גיורא, ראש שבט שחף של תנועת הצופים ופעילה קהילתית בשכונת הרצליה ב'. בשיתופי הפעולה הרבים בינינו נוצר אמון מקצועי וחברות אישית ובעקבות כך מאיה פנתה אלי לקראת הבחירות והציעה לי לקחת את כל הפעילויות ההתנדבותיות שאני עושה ולהיכלל ברשימת המועמדים למועצה".

מהם הדברים העיקריים שרצית לקדם והאם הצלחת בכך בתקופה בה את מכהנת?

"העליתי מספר פעמים את נושא הקמת המתנ"ס בהרצליה ב' וגם איתור רכזת קהילתית ואני שמחה שהייתה לי זכות להיות חלק מתהליך הקידום ועד הודעה שיוצאים לביצוע. אני כולי תקווה שהביצוע יתממש מהר וכל זה כדי לתת מענה לתושבי השכונה. קשה יותר לקדם תהליכים כחברת אופוזיציה, רוב ההצעות שאנחנו מעלים נדחות באופן גורף ולא ענייני. חבל"

 עוד מעט את מסכמת שנה במועצה. כיצד התרשמת מחברי המועצה והיריבות בין הקואליציה לאופוזיציה?

"אנחנו כאופוזיציה פועלים באופן ענייני וכל נושא נבחן לגופו".

כחברת מועצה באופוזיציה, מהי עיקר הביקורת שלך על ראש העירייה?

"אני עוסקת בעשייה ולא בביקורת על ראש העירייה. יחד עם זאת אציין, שבפנייתי בנוגע לקיר האקוסטי בכביש החוף, ראש העירייה נענה לפנייתי לקיום פגישה ואף העליתי את הנושא במועצת העיר, אך יחד עם זאת הנושא נותר כולו על כתפי תושבי השכונה מבלי לקבל גיבוי אמיתי לעצירת התהליך על ידו או למימון קיר אקוסטי על ידי העירייה. צר לי על כך כי היה ניתן ועדיין אפשרי לפעול אחרת לטובת תושבי השכונה".

מצד שני, מהם הדברים הטובים שהוא עשה וקידם?

"פעלתי רבות בנושא החיילים הבודדים בעיר. אני שמחה שהנושא מקבל גם את תשומת ליבו ותמיכתו של ראש העירייה".

לאחרונה הובלתם מהלך שנכשל להדחתה של עפרה בל. היא מצידה טענה כי מדובר במניעים אישיים. מה את משיבה לה על כך?

"המהלך לא אושר מבחינה טכנית, היה חסר לנו קול אחד להדחה, הצביעו 10 חברי מועצה בעד ההדחה שלה כנגד 9. הטענות היו ענייניות ומגובות בעובדות ומסמכים שהעלו חשש כבד למינהל לא תקין ועל בסיס זה התקיים הדיון".

האם יש סיכוי שבשנה וקצת שנותרה לבחירות ראש העירייה יאבד את הרוב השברירי שיש לו במועצה?

"אני לא עוסקת בנושאים האלו".

האם תרצי להיכלל ברשימה בבחירות הבאות ואפילו במקום גבוה יותר?

"כן".

ראש הסיעה שלך, מאיה כץ, עדיין לא הכריזה על התמודדות לראשות העיר בבחירות 2023. מה את ממליצה לה בנדון?

"אני מאמינה במאיה ובנו כקבוצה ואני ממליצה לה להתמודד".

"אם היא תתמודד, האם את חושבת שיש לה סיכוי להדיח ראש עירייה מכהן שיסיים שתי קדנציות?

"כן. בהחלט".

מהם שלוש הדברים הטובים בהרצליה ושלוש הדברים שהכי זקוקים לשיפור?

"מבחינתי, הנושאים החשובים שדרושים שיפור הם חינוך, מינהל ההנדסה, תחום התשתיות בעיר וניקיון הרחובות. עוד מזמן תפקידי בהנהגות ההורים, ניסינו לקדם הרבה מאוד תהליכים במערכת החינוך בהרצליה שצריכה שיפור במגוון רחב מאוד של תחומים מהיבטי הגיל הרך ועד גילאי התיכון. מערכת התשתיות בעיר לא מותאמת לקצב הגידול של האוכלוסיה ואם לא יעשו צעדים משמעותיים כולנו נסבול מכך בהמשך. אין הלימה בין הגידול הדמוגרפי לבין הביצוע בפועל של צרכים ציבוריים. לצערי, במינהל ההנדסה לא נעשו שינויים מהפכניים לקידום השירות לתושבים. עדיין קיים חוסר שביעות רצון גדול מאוד של התושבים לגבי הרבה מאוד ממשקים של התהליכים השוטפים למולם.

הדברים הטובים שיש בהרצליה – ראשית, שהעיר ממשיכה להיות ליברלית, חילונית. הקניון פתוח בשבת וכך גם פעילויות נוספות, רצועת חוף הים שלנו אחת מהיפות שיש בארץ, וכמו כן הפעילות הקהילתית שנוצרה בשנים האחרונות ומאז הקורונה חל שינוי בתפיסה של התושבים שמעדיפים אירועים קהילתיים. אני באופן אישי מאוד אוהבת את הפעילות הייחודית של להקת "על הבמה" ושמחה שנתנו להם את המקום שהם ראויים לו".

נעבור לכמה שאלות אישיות. מה משמח אותך?

"המשפחה שלי וחברים".

מה מרגיז אותך?

"שקרים". 

מהו המקום האהוב עלייך ביותר בהרצליה ומדוע?

"שכונת הרצליה ב'. זו השכונה שאני גרה בה, פה גידלתי את ילדי, כאן אני גרה רוב חיי הבוגרים".

אם היית יכולה להיפגש עם דמות היסטורית מהעבר, מי זה היה ומדוע?

"רונה רמון. האתגרים שהיא התמודדה איתם וההחלטה שלה לבחור בחיים ולתת מעצמה לחברה, לקהילה עם הרבה אהבה, חום, קבלה, הכלה, נתינה וסובלנות היא פשוט השראה לכל אדם, באשר הוא. אשה גדולה מהחיים".

מה אנשים לא יודעים עלייך?

"הבת שלי אורן היא במאית מצליחה בארצות הברית ולאחרונה יצא סרט באורך מלא הראשון שלה שזוכה להצלחות וביקורות נלהבות רבות. אני מאוד מחוברת באמצעותה לכל עולם התיאטרון והקולנוע. היא חסרה לי ביום יום אבל אני שמחה באושר שלה ובהצלחתה".

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן