עוד כתבות בנושא

אני הולכת בשביל, מזהה הזדמנויות וקופצת עליהן

עפרה בל סגנית ראש העיר הרצליה יו"ר החברה לפיתוח תיירות ויו"ר מנהלת העסקים העירונית פשוט אוהבת את הרצליה, על המרינה הגדולה בישראל על תיירות ועסקים ולמה הרצליה היא עיר הבירה של הדיפלומטים בישראל, לכבוד החזרה של אירועי הקיץ במרינה בהרצליה, ראיון מיוחד להרצליה ניוז

עפרה בל "חברי האופוזיציה בחרו לתבוע נקמה אישית ולא דיון מקצועי"

עפרה בל, נשואה + 3 גדלה בבצרה למשפחה חקלאית, גידלנו פרות, תרנגולות, אווזים, תותים חיי אדמה חיבור לטבע ולעבודת כפיים. אחרי השירות הצבאי בו הכירה את בעלה עברו להרצליה, ומאז מתגוררת בעיר ולא מפסיקה לאהוב אותה.

איך התחלת את הפעילות הציבורית שלך?

בשנת 1998 הונפקה קרן הון סיכון בה הייתי שותפה והחלטתי להצטרף לקמפיין של יעל גרמן לראשות העיר, הייתי גזברית ואחראית על הכספים בקמפיין. אחרי הבחירות מוניתי לתפקיד יו"ר מנהלת אזור התעשיה תפקיד אותו מילאתי בהתנדבות. 

אזור התעשיה באותה תקופה היה עיר של מוסכים, חלק מהרחובות לא היו סלולים אפילו, ראיתי הזדמנות בדרך לייצר שינוי משמעותי, החזון היה להפוך את אזור התעשיה של הרצליה לאזור ייחודי גם בתמהיל העסקים והחברות וגם איכות השירות אותו מקבלים העסקים בהרצליה, דוגמא קטנה היא סניף ארקפה הראשון שנפתח בהרצליה, ברחוב משכית, מה שהתחיל את מהפכת הקפה האיכותי בארץ.

הבניה של  בניין גב ים בשנקר היה עוגן המשיכה הראשון לחברות מובילות, אמדוקס ניו בהרצליה ונוצר מגנט של חברות הייטק וחברות גדולות שראו את הרצליה כבית שלהן.

היום מרכז הפיתוח של אפל במזרח התיכון נמצא בהרצליה, מיקרוסופט נמצאת בהרצליה, ועוד חברות רבות שרואות את הרצליה כבית שלהן.

הפכנו את האזור, שיפרנו תשתיות וכבישים, אזור התעשיה בהרצליה הפך להיות שם נרדף להייטק בילויים וקולינריה, ראש העיר באותה תקופה, יעל גרמן הייתה נפגשת עם חברות כדי לשכנע אותן לעבור להרצליה.

כיסאות צהובים בכל העיר למען העסקים

עוד הזדמנות שראיתי הייתה סוכנויות רכב, יום אחד נסעתי לרחוב המסגר בתל אביב לקנות רכב, התייאשתי מחיפוש חניה והחלטתי לפעול לכך שסוכנויות רכב מובילות  יעברו להרצליה, היום כל רכבי היוקרה בארץ נמכרים מהרצליה, נאמנה למוטו שלי בחיים הלכתי על השביל וראיתי הזדמנות.

שום דבר לא מגיע במקרה הכל שילוב של חזון ועבודה קשה.

בבחירות בשנת 2008 נבחרתי למועצת העיר בסיעה של יעל גרמן ב 2013 נבחרתי מטעם יש עתיד וב 2018 הצטרפתי לסיעה של ראש העיר משה פדלון, להיות חברת מועצה וסגנית ראש עיר זה תפקיד עשיר בעשיה, אין יום דומה לקודמו. יש את החופש ליצור ולעשות כמעט כל דבר שמקדם את החיים בעיר.

 אני שמחה על העבודה עם ראש העיר משה פדלון, יש שיתוף פעולה מעולה עם הפרייה הדדית המנהיגות שלו מאפשרת יצירה ועשיה למען תושבי העיר, יש אינטגרציה נהדרת בין השכונות השונות בעיר בין מזרח העיר למערב העיר בכל תחומי החיים.

איך התמודדתם עם משבר הקורונה?

התמודדות עם הקורונה בהרצליה הייתה מיוחדת מכמה היבטים, ראשית יש קהילה דיפלומטית גדולה בהרצליה, כמחזיקת תיק קשרי חוץ אני אחראית על הקשר עם הקהילה הדיפלומטית בעיר, הקמנו קו חם למענה לכל עניין, היו הנחיות שהשתנו כל הזמן ואנחנו סייענו לקהילה הדיפלומטית בהרצליה להיות מחוברים למצב.

בזמן שגרה, משרד החוץ פונה לעיריית הרצליה כשהוא צריך לתקשר עם הקהילה הדיפלומטית. אנחנו עורכים  אירועים לדיפלומטים, אירועים לנשות הדיפלומטים, ביום העצמאות נערך משט וקבלת פנים. אני שמחה שגם בזמן חירום ידענו לתת את המענה לצרכים של הקהילה הדיפלומטית בהרצליה

אחת הדוגמאות על עשיה  וסיוע לעסקים ולקהילה היא פרויקט הכיסאות הצהובים, יוזמה שנולדה ברגע. ראיתי את מצוקת בתי הקפה שלא יכלו לארח בישיבה, הוצאנו ממחסני החברה לפיתוח תיירות כסאות פלסטיק  ופיזרנו אותם במרחבים הציבוריים בעיר. עסקים המשיכו לתת שירות ללקוחות שלהם והחברה לפיתוח תיירות נתנה מענה מיידי למצוקה.

עסקים ששכרו מהחברה לפיתוח תיירות מבנים וסירות מסחריות הפועלות באופן קבוע במרינה קיבלו הקלות בשכר דירה בהתאם למצבם, עשינו כל מה שיכולנו כדי להקל על העסקים.

ספרי לנו על החברה לפיתוח תיירות בהרצליה?

תיירות ועסקים משתלבים מצויין, הרצליה היא עיר שגם מובילה בתעשיית ההייטק וגם בתיירות.

הרצליה מלאה אטרקציות תיירותיות, לא סתם הקהילה הדיפלומטית בחרה בהרצליה כעיר מגורים המרכזית, יחד עם החופים הנפלאים המרינה ומלונות היוקרה שבה אנחנו פנינה תיירותית המספקת לעיר לא רק יוקרה אלא מעמד בינלאומי וכמובן הכנסות העירייה עולות מה שמאפשר לתת רמת שירותים גבוהה לכל תושבי העיר.

החברה העירונית לפיתוח תיירות, אחראית על ניהול התיירות בעיר וכמובן על המרינה שהיא אטרקציה מרכזית בעיר ובארץ. החברה אחראית על המרינה ושרותי התיירות בעיר, החברה  היא תאגיד עירוני עם דירקטוריון עצמאי ופועלת כחברה עסקית לחלוטין. הרווחים של החברה מושקעים בפיתוח התיירות בהרצליה. החברה לפיתוח תיירות הקימה את הטיילת התחתונה עד חוף המעליות,  אנחנו שותפים לתכנון התב"ע הגדולה של חופי הרצליה.

יש בהרצליה 11 בתי מלון ו 1600 מיטות יש עוד שני בתי מלון בבניה והצפי הוא להמשך התפתחות התיירות בעיר היתרונות של הרצליה הם אינסופיים, 8 ק"מ של חופים מטופחים, מסעדות ומרכזי קניות, קרבה לתל אביב, וכמובן המרינה שהיא גם המרינה הגדולה בארץ ואגן הים התיכון וגם היפה ביותר. יש רציף מיוחד בו יכולות לעגון מגה יאכטות באורך של עד 120 מטר.

הרצליה מוקד תיירות יאכטות מכל העולם, חופי ים ומלונות

באופן קבוע עוגנות במרינה כ 800 סירות ויש רשימת המתנה של 70 סירות. המרינה היא נמל ים בינלאומי,עם שרותי מכס ודרכונים. אנחנו מעניקים ללקוחות המרינה את כל שירותי הים, יש במרינה מספנה עצמאית על שטח של 8 דונם,  שבה מתבצעות עבודות תחזוקה ותיקון, יש נקודת משטרה ימית קבועה וגם חיל הים משתמש במרינה.

 

בזמנים רגילים המרינה משמשת כבית לתיירות ימית, שייטים מגיעים למרינה ונהנים משירותים ברמה גבוהה מאוד כולל לאונג' לאירוח ומנוחה, כל סירה שמגיעה לעגון במרינה מקבלת בקבוק יין, שרותי תדלוק מסביב לשעון,  יש הקפדה על הביטחון של השייטים והמטיילים במרינה, גם באמצעות מאבטחים של המרינה ורשת של 280 מצלמות אבטחה שמתעדת כל תנועה בשטח המרינה ושיתוף פעולה הדוק עם משטרת ישראל. אנחנו שומרים על איכות הסביבה ומחזיקים בתו הדגל הכחול תו איכות סביבתי בינלאומי לחופי רחצה ומרינות.


תרבות ותיירות במרינה

המרינה היא יעד תיירותי תרבותי נפלא בכל השנה, אלפי אנשים מגיעים להנות גם מהמרינה הנעימה והבריזה של הים. בכל קיץ אנחנו עורכים פסטיבלים של מוזיקה עם 10,000 משתתפים בשטח המספנה שבמרינה, השנה מתחילה עם פסטיבל ג'אז שיתחיל ביום שלישי 25.5 בכל יום שלישי ובהמשך פסטיבל זמר עברי.

ומה הלאה יש תכניות לעתיד?

אני ממשיכה במוטו שלי הולכת על השביל ומזהה הזדמנויות אני נמצאת בתפקיד הכי טוב בעיר הכי טובה בארץ.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן