עוד כתבות בנושא

"אני שלם עם דרכי"

יהונתן יסעור, לשעבר מ"מ וסגן ראש עיריית הרצליה וראש העירייה בפועל למשך כמעט שנה, לא שוכח מי פעלה כדי למנוע את בחירתו לראשות העיר (רמז, הם היו מקורבים מאוד), מודה שעדיין חש פספוס על כך, מונה את הישגיו, מסביר מדוע אסור למרצ, מפלגתו האהובה, להתאחד עם מפלגת העבודה וחושף מה אנשים לא יודעים עליו

שלם עם דרכי - יהונתן יסעור

יהונתן יסעור זכור בעיקר כמי שכיהן כמ"מ וסגן ראש עיריית הרצליה במשך 14 שנים, תחת ראשת העיר לשעבר, יעל גרמן. אבל לא רק. יסעור כיהן גם כראש העירייה בפועל החל מחודש ינואר 2013 ועד הבחירות שהתקיימו בסוף שנה זו, וזאת לאחר שגרמן קפצה לפוליטיקה הארצית.

לצערו של יסעור, גם עובדה זו לא עזרה לו לנצח בבחירות ולהמשיך כראש העירייה. בבחירות 2013 ניצח, כזכור, משה פדלון ויסעור המשיך כחבר מועצה בלבד. בבחירות 2018 מוקם יסעור במקום השלישי ברשימת מרצ – הרשימה הירוקה. ביוני 2021 פרש מהמועצה וכיום הוא משמש כנשיא ארגון רוטרי בהרצליה.

יהונתן, מהם הדברים העיקריים שקידמת כמ"מ וסגן ראש העירייה וכראש העירייה בפועל?

"פיתוח הספורט בכלל וקידום עמותת בני הרצליה בפרט. הוספנו ענפים רבים לחיק העמותה, היקף המשתתפים הפעילים גדל משמעותית והיקף הפעילות שולש ויותר מכך. בתחום התחבורה והבטיחות בדרכים, הכנסתי את כיכרות התנועה בצמתים, התקנו פסי האטה, הכשרנו חניות ברחובות העיר והוספנו מגרשי חניה. בתקופתי הרחבנו וייעלנו את שירות התחבורה הציבורית בעיר ונפתחה תחנת רכבת חדשה בהרצליה. בתחום הטיפול למען הגיל השלישי, קידמתי הקמה ובניה של מעון יום לקשיש נוסף ומודרני בעיר. מכללת הגמלאים עברה לאחריות העירייה, בית הגמלאי קיבל מתיחת פנים בפעילותו, נפתח מועדון "מורשת" עבור אזרחים ניצולי שואה ועוד מועדונים נפתחו בעיר, הקמתי את מועדון התרבות והפנאי 50+".

לאחר פרישת גרמן נבחרת לתפקיד ראש העירייה. מה לדעתך גרם להפסד שלך בבחירות 2013 לפדלון?

"גורם שהיה קרוב אליי פעל נגדי וכוחו של משה פדלון גדל מתחת לרדאר. בסופו של דבר, הציבור הכריע".

אתה מתכוון ליעל גרמן?

"כן".

מדוע היא רצתה לפגוע בסיכוייך להיבחר?

"היא העדיפה לתמוך בצביקה הדר".

 האם אתה חש פספוס גדול שלא הצלחת להיבחר לראשות העיר?

"אכן כן. למרות זאת, המשכתי בכהונה כחבר מועצת העיר והשפעתי על סדר היום הציבורי. אני גאה על שרותי למען הציבור לאורך 25 שנה כנבחר ציבור, מהן 14 כסגן ראש העירייה ושנה בתפקיד ראש העירייה".

בדיעבד, היית עושה משהו אחר או מתנהל אחרת באותה תקופה?

 "לא. אני שלם עם דרכי".

האם הופתעת מכך שקיבלתם 3 מנדטים בבחירות 2018 והאם אתה סבור שמרצ יכולה להגדיל את כוחה בבחירות בשנה הבאה?

 "למרצ ציבור רחב בהרצליה וזו לא הייתה הפתעה עבורי. למרצ ולתנועה הירוקה זכויות רבות בעיר והן יכולות להגדיל נציגותן במועצת העיר".

עופר לוי הגיע לראשות הרשימה ללא נסיון פוליטי קודם. מה דעתך על איך שהוא מוביל את הרשימה ומתפקד כסגן ראש עירייה?

"מערכת היחסים ביני לבין עופר תקינה ויציבה  לאורך כל הכהונה. אנחנו משתפים פעולה, כלל חברי הסיעה ומתייעצים בנושאים שעל סדר היום. חברי הסיעה עושים מלאכתם נאמנה".

 מדוע למעשה פרשת מהמועצה?

"מתוך מחשבה להרחבת ציבור המצביעים למרצ, קיבלנו החלטה על מהלך לשיתוף "התנועה הירוקה הרצליה" ברשימת מרצ למועצת העיר. מתוך אחריות לטובת המהלך, הסכמתי לרוטציה עם ד"ר דרור בן עמי, חבר התנועה הירוקה. אני שלם ומרוצה מהמהלך המבורך ומקווה להמשך שיתוף הפעולה".

איזה ציון אתה נותן לתפקוד ראש העירייה, הקואליציה והאופוזיציה בקדנציה האחרונה?

"כמי שכיהן שנים רבות במערכת ובעיקר בתפקיד ראש העירייה, אין בכוונתי לתת ציון לבא אחרי. לדעתי, הקואליציה אינה מספיק חזקה אך יציבה, מולה האופוזיציה מחליפה חברים ופנים ולמרות גודלה אינה מצליחה להעיר את סדר היום של המועצה".

נראה שהיחסים המתוחים בין הקואליציה לאופוזיציה מתחממים ויחריפו לקראת הבחירות בשנה הבאה. אתה צופה שיהיו חברי קואליציה נוספים שיעברו לאופוזיציה?

 "על הציבור לסמוך על חברי המועצה שיכלכלו צעדיהם בתבונה פוליטית ראויה. ולא, יאמר את דברו בבחירות. המתיחות מדומה ואינה מאיימת על הקואליציה. נראה שמי שרצה, חצה הקווים מהקואליציה לאופוזיציה ואני מעריך שכך תתנהל המועצה עד תום כהונתה".

אם היית נבחר לפני 9 שנים, מה היית עושה אחרת כראש עירייה?

"הייתי נוקט בסדר עדיפות אחר בסדר היום הציבורי, מקיים יותר שיתוף ציבור ויותר השקעה במרחב הציבורי בכלל שכונות העיר".

בבחירות לראשות מרצ הארצית, שהתקיימו לאחרונה, תמכת ביאיר גולן. מדוע?

"אני משוכנע שמרצ צריכה להשתנות ולפרוץ גבולות בהתנהלותה ובמסריה על מנת להגיע לקהלים רחבים יותר ואני מאמין שיאיר גולן מסוגל לעשות זאת".

האם לדעתך על מפלגת העבודה ומרצ להתאחד לקראת הבחירות?

 "ממש לא. הנהגת מרצ שנבחרה מובילה סדר יום שאין למפלגת העבודה כל זכר באמירותיה. למרצ ערך מוסף שאין לעבודה לרבים  מאזרחי ישראל, יהודים וערבים, דרוזים ובדואים".

נעבור למספר שאלות אישיות. מה אתה עושה בימים אלה?

"כגמלאי אני פעיל במועדון רוטרי הרצליה, ארגון חברתי עולמי הפועל ברב מדינות העולם. אני פעיל בתחומי החינוך והגיל השלישי מטעם המועדון. נפגש עם חברים ומטייל הרבה ברחבי הארץ הנפלאה שלנו וגם בחו"ל. מעל הכל, זמן למשפחה".

מה משמח אותך?

"בילוי עם הנכדים, טיולים בארץ ובחו"ל ומפגשי חברים".

מה מרגיז אותך?

"עוולות, רוע, חוסר צדק ורמיסת המרחב הציבורי".

מה המקום האהוב עלייך ביותר בהרצליה ומדוע?

 "בראש ובראשונה פארק הרצליה שהייתה לי הזכות להיות שותף  להתהוותו ופיתוחו. המקום השני הוא מתחם הספורטק, מתקן הספורט האולטימטיבי לבילוי הספורטאים וצרכני הפנאי".

אם הייתה לך אפשרות להיפגש עם דמות היסטורית מהעבר, מי זה היה ומדוע?

 "אבא ואמא, שעלו לארץ טרם הכרזת העצמאות ועבדו קשה לבנות אותה ולא זכו לראות אותי בשיא פעילותי הציבורית".

מה אנשים לא יודעים עלייך?

"שאני רגשן וביישן".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן