עוד כתבות בנושא

אסור שראש עיר יהיה מאויים בגלל ביצוע תפקידו

ראש עיריית הרצליה הגיש השבוע תלונה למשטרת ישראל עקב איומים הפעלת לחץ וניסיונות סחיטה על רקע מכרזים פומביים להפעלת קיוסקים במקרקעין של העירייה, המופעלים באמצעות החברה העירונית של העירייה

ראש עיריית הרצליה משה פדלון

במכתב שהופנה למפקד משטרת גלילות ולשרת הפנים מתאר ראש עיריית הרצליה משה פדלון מסכת של איומים וניסיונות סחיטה לכאורה שהופנו כלפיו עקב מכרזים להפעלת קיוסקים במקרקעין של העירייה, המופעלים באמצעות החברה העירונית של העירייה.

הרקע מתואר במכתבו של פדלון "זכיין אשר זכה בעבר בשני מכרזים פומביים להפעלת קיוסקים במקרקעין של העירייה, המופעלים באמצעות החברה העירונית של העירייה (החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה בע"מ), זיהה, כך נראה, את ההזדמנות הגלומה באי הוודאות ששררה במדינה בעקבות משבר הקורונה.  הזכיין דרש, כבר מיד עם פרוץ המשבר, להאריך תקופות חוזים מכוח מכרזים לתקופות ארוכות ומשמעותיות. דרישת הזכיין "לסיוע" הייתה חד משמעית – הארכת תקופות המכרז".

במכתבו טוען ראש העיר כי פעילות ה "שולמנים" נגדו היתה חלק ממסע הלחצים שהופעל עליו על מנת להאריך את משך ההתקשרות שלא במכרז "תנועת השולמנים נוצלה על ידי מספר גורמים בתוך התנועה, לתועלתו האישית והבלעדית של אותו בעל אינטרס. התנועה שלחה מכתב בסגנון מאיים ומכפיש, החתום על ידי שתי "נציגות התנועה", רצוף בהמצאות ושקרים, כאשר כל מטרת המכתב היא לקשור את מצבו של הגורם המאיים לפעילות רחבה (ציטוט מהמכתב: "אנחנו למדים מתוך התלונות כי לכאורה שינתה העירייה באופן  חד צדדי ולא מוסבר כללי התנהלות באזור [חוף הים], שינתה לכאורה את כללי המשחק באופן בלתי חוקי לכאורה. כעת יש לפעול כדי לברר את המצב המדאיג ולהביא את הנוגעים בדבר לפתרונות של הסדרה הגיונית וחוקית"). עד לאן הגיעה הבושה? היא לא עצרה בתגובת חה"כ אביר קארה לכתבה בערוץ כאן 11, בתאריך 20.10.2021- "ועדיף פדלון, בוא נשב לדבר, נסגור את העניינים בינינו". אגב, זו לא הפעם הראשונה שמר קארה עוסק בעניינו האישי של בעל האינטרס. אני תוהה האם קידום ענייניו העסקיים של גורם מסוים מדיר שינה מעיני סגן שר בממשלת ישראל, עד כדי שהוא מבקש לסגור את הנושא "בינינו". ענייניו של בעל האינטרס הוא לא עניין אישי שלי או של העירייה. אינטרס הציבור ועקרון השוויון בפני החוק לא נסוגים בפגישה "בארבע עיניים". אם לא די בכך, בעל האינטרס, "שולמן" פגיע וחלש לכאורה, גייס לשירותיו לא פחות מ-6 משרדי עורכי דין (!!!) שיפעלו בשמו במנעד רחב של הליכים משפטיים (מנהליים ואזרחיים) נגדי אישית, נגד העירייה, נגד החברה ונגד אורגנים בחברה. מדובר במשרדי עורכי דין מובילים בישראל. כולם עוסקים, במישרין ובעקיפין, בדרישה להאריך את תקופות המכרז. כל בר דעת יכול לעשות לבד את חישובי העלות-תועלת של אותו בעל אינטרס ואת היקף ההטרדה המשפטית שאנו נדרשים לעסוק בה, יום ביומו."

לאחר הגשת התלונה אמר ראש העיר משה פדלון  "לא ייתכן שראש עיר בישראל ירגיש כמו שאני מרגיש. אני בסך הכול פועל על פי חוק, ועושה מה שצריך על פי חוק. אם במשרד הפנים חושבים שאפשר להאריך את המכרז, שיביאו לי פתק. מה שאני חווה בחודשים האחרונים זה מסע של פחד, הסתה וסחיטה. אני מפחד מאוד שזה עוד ייגמר ברצח".

הרקע לאיומים מאבק על הארכת מכרזים בחוף הים

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן