עוד כתבות בנושא

אתרי קניות מקוונים מזויפים: 6 דרכים לזהות אתרי הונאה המדריך לקניות בגלקסיה (הוירטואלית)

כולם מדברים על יוקר המחייה הבלתי אפשרי בישראל, ועל המחירים הנמוכים בחו"ל. והשבוע על איך מזהים אתרי קניות מזויפים 6 דרכים לזהות אתרי הונאה מהשבוע מוצר במחיר מפתיע שיחסוך לכם מאות שקלים – מערכת כלי אוכל של קורנינג

 מוני סהר, או בשמה המסחרי – "מוני תמצאי לי". טור שבועי על קניות ברשת

מוני תמצאי לי המדריך לקניות בעולם הוירטואלי
פעם, הדרך היחידה לעשות את הקניות הייתה בחנות ברחוב או בקניון שמציעים מוצרים ושירותים ללקוחות פנים אל פנים. חנות צעצועים, בגדים או משרד של סוכן ביטוח, תיווך נדל"ן ועוד. במונחים של הונאה, הקונים אולי היו מודאגים משודדים ורמאים, אבל חשש אחד כנראה לא היה להם שהחנות או המשרד הפיזי מזוייפים. למרבה הצער, האיום המדויק הזה הוא משהו שקונים מודרניים נאלצים להתמודד איתו. הונאת קניות באינטרנט קיימת זמן רב, בערך כמו האינטרנט, דו"ח של ועדת הסחר הפדרלית מארה"ב, מצא שההונאות ברשת גדלו פי שניים בחצי שנה בין השנים 2019-2020. הסיכונים בביצוע רכישה באתר מזויף תלוי במי הקים אותו ומדוע. חלק מהנוכלים רוצים לגנוב את המידע הפיננסי והנתונים האישיים שלך. אחרים פשוט רוצים למכור לך סחורה מזויפת או סחורה שלא מגיעה לעולם. בעוד ששניהם מעורפלים, הראשון יכול להזיק הרבה יותר לחשבון הבנק ולפעמים לפגוע בדירוג האשראי שלכם. דיווחים ומחקרים מבוססי נתונים מחברות האשראי בנושא מבהירים שהמדיות החברתיות הן הכלי הפופלארי ביותר לרמאים מכל סוגי ההשקעות והרכישות – השקעות במיזם כלשהוא, מטבעות קריפטו וכו', הונאות רומנטיות שמתחילות בדר"כ בבקשת חברות תמימה מאדם זר, ולאחריהן מחמאות, שיחות נפש לכאורה שמובילות לבקשה לכסף. בעוד הונאות השקעות ורומנטיקה מובילות את הרשימה, ההונאה הגדולה והפופלרית ביותר היא פרסומות בפייסבוק או באינסטגרם שמציעות לרכוש פריט או שירות שמפורסם ברשתות החברתיות. חברות האשראי מדווחות שרוב הפניות הם של אנשים שביצעו הזמנה, בדרך כלל לאחר שראו מודעה, אך מעולם לא קיבלו את הסחורה. חלק מהדיווחים אפילו תיארו מודעות שהתחזו לקמעונאים מקוונים אמיתיים שהובילו אנשים לאתרים דומים. כמעט 9 מתוך 10 דיווחו שהרכישה התחילה דרך פרסומת בפייסבוק או באינסטגרם. זיהוי הונאות קניות באינטרנט יכול להיות מסובך. אנטי וירוס והגנות על דפדפן לא מתריעות על כך שנתקלתם באתר הונאה, במקום זאת יש לבצע בדיקות באופן עצמאי ויזום בכדי לשלול את החשש מאתר הונאה כיצד לזהות אתרים חשודים:
  1. אפשרויות תשלום חריגות: אתרים לגיטימיים משתמשים באמצעי תשלום מאובטחים כמו כרטיסי אשראי, PayPal,כרטיסי מתנה/גיפטכארד ספציפיים למותג שלהם. אם גלשתם לאתר אינטרנט של מותג או חברה שאתם לא מכירים ואין להם פעילות רציפה במדיות החברתיות, שמציעים לכם לשלם בביטקוין או העברה בנקאית, כנראה שמדובר בהונאה של קניות באינטרנט. בנוסף, אתרים שמציעים לכם לשלם בגיפטכארד שאינם שייכים לחברה שלהם – כמו כרטיסי מתנה של קבוצת גולף או אמזון באתר שמתיימר למכור נרות ריחניים ומעוצבים. רמאים אוהבים שיטות תשלום שהן מהירות, בלתי ניתנות לאיתור וקשה לערער עליהן לאחר שאישרתם את התשלום. שימוש בכרטיס אשראי או בפלטפורמת תשלום כמו PayPal מעניק לכם הגנה נוספת אם ההזמנה שלכם לא תגיע לעולם.
  1. עיצוב לקוי של אתר אינטרנט: אתרים ועסקים מקצועיים מבינים את הערך של רושם ראשוני חזק, וזו הסיבה שיש להם אתרים מלוטשים ומעוצבים בצורה מקצועית. לאתרי הונאה בדרך כלל אין את אותה רמת זמן, משאבים ומימון, וזו הסיבה שהאתרים שלהם נוטים להיראות פחות מעוצבים, תוכן בסיסי מאוד עד לא קיים, בד"כ תמונות לא מחמיאות ובאופן כללי אתרים פחות מתוחכמים. חפשו דגלים אדומים כמו תמונות מפוקסלות, שגיאות הקלדה, שגיאות דקדוק וקישורים שבורים.
  1. כתובות אתר חשודים יש לוודא שכתובת האינטרנט של האתר מתחילה ב-'HTTPS' ולא 'HTTP'. כתובת אינטרנט שמתחילה ב-HTTPS' פירושה שזהו דף מאובטח, ומתאים לטיפול בתשלומים, מצד שמאל לכתובת יופיע סמל של מנעול זעיר.
  2. בדקו את כתובת האתר – רוב הקמעונאים משתמשים בשמות דומיין פשוטים המבוססים על שם העסק שלהם, כמו bestbuy.com, iherb.com, marksandspencer.com  – בדקו האם כתובת הדומיין זהה לשם המותג שמוצג באתר. לדוגמה, אתרי הונאה עשויים לפתות לקוחות של אמזון ל-Amaz0n.net המזויף. או שהם עשויים לקוות שלקוחות של Walmart לא ישימו לב לשגיאת ההקלדה בwalmrt.com
  3. הנחות גבוהות: אם האינסטינקטים שלכם אומרים לכם שמשהו טוב מכדי להיות אמיתי, כנראה שהם נכונים. אחת מההונאות הפופולריות באתרי קניות באינטרנט מפתות את הגולשים על ידי קידום הנחות גבוהות ומכירות נוצצות. הנפוצים ביותר הם פריטי יוקרה של מעצבי על כמו תיקי מעצבים או מוצרי אלקטרוניקה. מכיוון שאין דרך לקבוע אם המחיר הוא הונאה, תצטרכו להסתמך על האינסטינקטים שלכם לגבי זה. למרות שגם קצת השוואת מחירים אצל אתרים ידועים יכולה לעזור.
  4. פרטי קשר חשודים או לא קיימים כל אתר אינטרנט לגיטמי מעוניין בתקשורת רציפה עם הלקוחות שלו. וזו הסיבה העיקרית לעמוד דף קשר במקום בולט עם כל הפרטים הרלבנטים ליצירת קשר: כתובת פיזית, מספר טלפון וכתובת אימייל שהסיומת שלה תואמת לשם של האתר והכתובת בדפדפן. אתרי הונאה, לעומת זאת, רוצות רק לקחת את הכסף שלכם ולהעלם. לכן עמוד צור הקשר, אם הוא קיים בכלל, יהיה דל מאוד וללא כתובת פיזית, מספר טלפון וברוב הגדול של המקרים אין התאמה בין כתובת האתר בדפדפן לכתובת האימייל המפורסמת באתר.
  5. ביקורות שליליות ביקורות של לקוחות יכולות להציע מכרה זהב של מידע על חברה – אפילו לגיטימיות – כמו איכות שירות הלקוחות ומדיניות החזר כספי. ואם האתר הוא חלון ראווה מזויף, יש סיכוי טוב שהביקורות יכללו אזהרות ללקוחות עתידיים. אני ממליצה מאוד לבדוק את איכות האתר דרך scamadviser.com שמשלב בדיקות טכנולוגיות ודירוג של משתמשים. כך תוכלו לזהות בקלות יחסית האם האתר אמין.
מה לעשות אם נפלתם קורבן להונאת קניות מקוונת:
  1. דווחו מייד לחברת כרטסי האשראי או פייפאל
  2. שלחו מייל מפורט למשטרת ישראל, במסגרת המאבק שלהם בתופעת הפישינג הם פתחו מחלקה מיוחדת ואפשר לפנות אליהם דרך כתובת המייל mador-c@police.gov.il
הטיפ החשוב מכולם, לא להסתנוור מהמחיר ולהיות פחות אימפולסיבים. תעשו שיעורי בית, השוו מחירים, בדקו מוצרים זהים או דומים באתרים מתחרים.
מוני סהר- המדריך לקניות בגלקסיה הוירטואלית

מוצר השבוע השבוע נתחיל במסורת של הטיפ השבועי למוצר מעולה שנמכר בארץ בעשרות אחוזים יותר.
השבוע מערכת אוכל לשישה סועדים של קורנינג – המותג האמריקאי האהוב על הישראלים
בארץ מחיר הסט – 499 ש"ח ומשלוח חינם

באמזון – מחיר הסט – 200 ש"ח + 110 ש"ח דמי טיפול ומשלוח
ז"א פער של 40% 
תשוו מחירים, חשבון הבנק שלכם יחייך הרבה יותר (: 

הכלל החשוב ביותר, לא להתעצל ולהשוות מחירים. דף הפייסבוק שלי מוני תמצאי לי זמין לכל השאלות והבקשות שלכ

שלכם – "מוני תמצאי לי", מומחית שיווק וקנייה ברשת

אפשר גם לשאול במייל

מוני סהר, תושבת הרצליה ואזרחית עולם הקניות הוירטואלי. מתוך אהבה גדולה לא.נשים ורצון לעזור, פתחתי את עמוד הפייסבוק שלי – גולשים פונים אליי בשאלות בקבוצה לגבי מוצרים או שירותים מהרשת ואני שולחת את הלינקים הרלבנטים. כשהתשוקה לעזור היא גם הפרנסה שלך, זה win win . 

 *לצד מחיר המוצר שאתם מחפשים מופיע הכיתוב Free Shipping. על פי אמזון, המוצרים שיקנו לכם את ההטבה חייבים להיות כאלו שמסופקים על ידי אמזון עצמה, ולא על ידי מוכר צד-שלישי, המיסים (אם יש כאלו), לא נכללים בדרך לאותו שווי מוצרים שאתם צריכים להוסיף לעגלה שלכם וצריך לקחת אותם בחשבון בחישוב הכדאיות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן