עוד כתבות בנושא

בעולם הדיגיטלי, אנושיות היא המפתח להצלחה

תכירו את בני בוהדנה. בני חי ונושם, 24/07 פרסום. הוא כל כך הרבה שנים בתחום, שאפשר לשמוע ממנו הרצאה מרתקת על כל תהליך הפרסום האבולוציוני… מהפרינט ועד הדיגיטל ועל מפעל החיים שלו ממשרד הפרסום והדיגיטל פיקס.  אבל לא רק, מבחינת בני ״הכל אפשרי״ כשהוא אומר ״שהכל יהיה בסדר״ תאמינו לו, לא כי הוא אומר, אלא כי זה בני בוהדנה – לא רגיל… שעושה דברים בצורה בלתי רגילה. ראיון שייתן לכם פרספקטיבה קצת שונה על כל עולם הדיגיטל ובעיקר שהכל, אבל הכל, זה אנשים. 

 

בוהדנה (50) גדל בהרצליה ולא עוזב את העיר, הרצליה בדם שלי, המשפחה הים, הפארקים, זכרונות ילדות כל הטוב היה ונשאר בהרצליה בני נשוי באושר + 3 ילדים. 

הים בשבילי הוא מקום להשראה שלווה ורגיעה. כשלמדתי בבית ספר הייתי בחוף יותר מאשר בכיתה, לשמחתי את מה שפספסתי בהשכלה, השלמתי בעבודה קשה ולמידה עצמית. אם היו לי בתיכון את הכלים שיש היום הייתי חוסך לעצמי הרבה קושי, אולי היו מאבחנים בעיות קשב וריכוז אבל מצד שני למדתי טוב יותר מניסיון מעשי ומכל מה שעשיתי אז טוב שנהניתי מהים צוחק בני.

בני בוהדנה, התחיל את הקריירה שלו מעסק משפחתי, כבר שהשתחרר מהצבא, הצטרף לאביו, אהרון בוהדנה לבית דפוס ״דפוס אהרון מרחוב סוקולוב״ (בטוח הוותיקים מכם זוכרים…) 

אבא שלי, אהרון בוהדנה איש דפוס ותיק, הוא ניהל את כל הצד המקצועי ואני יצאתי להביא לקוחות. למדתי את עולם המכירות דרך הרגליים. אין דרך טובה יותר ללמידה, למדתי מה הדפוס מציע ויותר חשוב למדתי מה הלקוחות רוצים, את כל עולם הדפוס למדתי לפרטי פרטים, ההיבט הטכני, תמחור, סוגי נייר, טכנולוגיות ספקים אבל הלמידה הכי טובה הייתה הלקוחות.

כשפגשתי לקוח, המחיר היה הפרט הכי פחות חשוב בתהליך, מה שהיה חשוב זה ההתאמה של הצורך שלו למה שאני יכול להציע, ההבנה של צרכי הלקוח, הביאה אותי לפיתוח מוצרים חדשים ושירותים חדשים. תוך כדי עבודה הייתה התפתחות טכנולוגית עולם הדיגיטל החל לקבל משמעות גדולה יותר ויותר, ראיתי את השינוי בעולם והסתקרנתי. הבנתי שפוטנציאל ההתפתחות בעולמות הדיגיטל הם אינסופיים.

אחרי  20 שנים של עבודה בעסק המשפחתי קיבלתי החלטה לא קלה אבל הכרחית להתחיל דרך חדשה ועצמאית. לעבודה בעסק משפחתי יש יתרונות וחסרונות של עבודה. להיות כל המשפחה ביחד זה שמחה גדולה אבל ליצור שינוי אפשר רק באופן עצמאי לקראת גיל 40 רציתי לעשות משהו חדש, האתגר בדפוס  נעלם וראיתי את עולם הפרסום והמדיה הדיגיטלית מתפתח.

מבית דפוס, בוהדנה נכנס לעולם הדיגיטל והקים את הסטודיו העונה לשם ״פיקס״ במרוצת השנים הפך למשרד פרסום דיגיטלי המתמחה בלקוחות נדל״ן. 

 
הכרות עם עולם הדיגיטל

אל עולם הדיגיטל הגעתי בלי ידע מוקדם אבל עם הבנה שזה הדבר הנכון להתמקד בו. התחלתי לחקור את עולם הדיגיטל דרך הלקוחות ראיתי את השינוי בעולם הפרסום רציתי להיפתח לעולם הדיגיטל. הבנתי שזה צריך להיות משהו שלי אותו אני לומד ומפתח לבד, כמו שלמדתי דפוס דרך הרגליים גם את עולם הדיגיטל למדתי דרך המכירות. כדי ללמוד את התחום הצטרפתי לחברת דיגיטל שכבר לא פעילה כאיש מכירות.

עם ביטחון ביכולות שלי לעשות את זה באופן עצמאי הרמתי לפני עשר שנים את פיקס שיווק ופרסום.

בדקתם פעם כמה שעות אתם נמצאים בנייד, מול המסך? רוב חיינו נמצאים שם, בעולם המדיה... הזכרונות, העבודה, החברים, חלק בלתי נפרד. הסבלנות שלנו גם הפכה להיות קצרה... מה גורם לנו לראות פרסומת ולהישאר עד הסוף? ״הכל עובד על הרגש״ מסביר בני, אנחנו חיים אמנם בעולם מאוד מתקדם טכנולוגית, אבל מאחורי כל מסך יש בנאדם... וזה, לא הולך להשתנות.

פיקס שיווק ופרסום

כשהקמתי את פיקס עיקר העבודה הייתה הפקות דפוס ופיתוח מוצרי פרסום וקידום מכירות, זה היה הבסיס שהכרתי והייתי טוב בו, עד היום פיקס עוסקת גם בהפקות דפוס ומוצרי פרסום, זה עולם שלא יעלם הוא מצטמצם משנה כיוון, לפעמים תשורה קטנה יכולה לעשות עבודה של קמפיין דיגיטל מושקע, כשמבינים מה הלקוח עושה אז קל יותר לפתח את הפתרון הנכון.

החזון של פיקס שהולך איתי לאורך כל הדרך הוא להבין את עולמות התוכן של הלקוחות להתאים להם את השירות והמוצר הנכון להם, ויתרתי על הרבה פרויקטים שלא יכולתי לתת ללקוחות את הפתרון הנכון, זה קל מאוד לאבד את השם הטוב שלך וקשה מאוד לבנות אותו, עולם הדפוס היה הדלת שלי ללקוחות ומהר מאוד התחלתי להציע להם גם את עולמות הדיגיטל, בהתחלה מוצרים בסיסיים בניית אתרים, דפי נחיתה, קידום בסיסי, עם השנים עולם הדיגיטל הפך להיות מפלצת של אפשרויות יש המון מוצרים דיגיטליים מעניינים וחכמים לא כולם מתאימים לכל אחד.

 

לקוחות

מה השאלה הראשונה שאתה שואל לקוח?

איך הגעת אלי

למה?

כי המלצות מביאות לקוחות, השאלה החשובה ביותר היא מה הלקוח רוצה להשיג מהתהליך איתי. לא אקבל כל לקוח אני אתן שרות רק למי שאביא לו תועלת משמעותית. זו הדרך שלי הייתה ותהיה אחרת אין לי מה לעשות.

מה תהליך הכניסה של לקוח לפיקס?

אחרי שאני מבין את הצורך של הלקוח אני מנתח את התהליכים שהלקוח עבר עד עכשיו, מה עבד ומה לא עבד, מה אפשר לפתח כדי להביא לקוחות חדשים. תמיד יש מה לחדש בעולם הפרסום אין קמפיין אחד שמתאים לשני לקוחות,  לפעמים הפתרון הוא לא דיגיטלי, לפעמים מוצר קידום מכירות יעשה את העבודה הרבה יותר טוב, לדוגמא מכון לשטיפת רכב שבא לקבל הצעה לקמפיין הפתרון הנכון עבורו היה עץ ריח לרכב. הפרסום נשאר ברכב כך הזמן, לא זקוק לשום אלגוריתם של פייסבוק או גוגל כדי לפעול. אני איש הפרסום של הלקוח ואני אעשה מה שטוב לו לא מה שרווחי לי.

טכנולוגיות

עולם הדיגיטל הוא כמו כוכבים בשמיים יש בו אין ספור טכנולוגיות ומוצרים.  היום כל אחד יכול להקים לעצמו קמפיין, פייסבוק גוגל אינסטרגרם לכאורה זה קל אבל זה עולם ששואב זמן וכסף. ומי שלא מקצועי יבזבז זמן יקר וכסף, צריך להיות מדויקים בבחירת הקהלים, להיות איכותי בעיצוב ובדיוק של הקמפיינים.

שרות לפני הכל 

 אין תהליך אוטומציה שיכול להחליף את הקשב של איש המקצוע. הלקוחות משקיעים בעסק שלהם את הכל הם מדברים מהבטן וצריך לזהות את הקושי ולהתאים פתרון.

לקוח המליץ על פיקס לחנות למוצרי חשמל בפתח תקווה שנכווה מחברות דיגיטל. הוא קיבל הבטחה לבנות חנות דיגיטלית, החברות לא עמדו בציפיות של הלקוח, הלקוח קיבל אתר אבל לא הסבירו לו שאת ניהול החנות הוא יצטרך לעשות לבד. אדם מבוגר שלא יודע ואין לו את הזמן לנהל טכנולוגיה של חנות דיגיטלית.

היה ללקוח אתר שלא היה לו מה לעשות איתו. בניתי ללקוח אתר חדש, השארתי את ניהול האתר אצלי, הלקוח מקבל שירות של ניהול מוצר. הפכתי לקוח אנלוגי ללקוח דיגיטלי, יצרתי למוצרים של הלקוח חיים חדשים, לא כל אחד יודע, יכול או צריך לנהל את הפרסום שלו.

פרוייקט לב בראשית בסוקולוב
עולם הנדל"ן

את עולם הנדל"ן הכרתי בעיקר ממתווכים, הם היו לקוחות נהדרים של גלויות, פנקסי הזמנות, כרטיסי ביקור וגם של מוצרי דיגיטל בסיסיים.  את הקרדיט על הקפיצה "למגרש של הגדולים" אני נותן לחבר ילדות גיל ורדי איש נדלן שהגיע ערב אחד אלי הביתה ואמר לי שהוא רוצה שאני אנהל את השיווק של הפרוייקט שלו בהרצליה פרויקט בראשית ברחוב סוקולוב בהרצליה.

חששתי לקחת את הקמפיין, זו הייתה טריטוריה חדשה שלא הכרתי, עיקר העבודה שלי היתה פעולות בסיסיות בעולם הדיגיטל דפי נחיתה למתווכים אתרים קטנים לא ניהלתי קמפיינים משמעותיים. הוא לא השאיר לי ברירה הוא השאיר את המפרט שהוא קיבל מחברת דיגיטל שם צ'ק על השולחן ואמר לי אני מאמין בך, צא לדרך.

זה היה הפרויקט המשמעותי הראשון שלי, גם כאן ניגשתי עם החושים הטבעיים שלי הבסיס הוא אפיון מדויק של הלקוחות הפוטנציאלים לחיות את השטח להבין את הלקוחות ומה משפיע עליהם, משם בנינו את הקמפיין שהיה מבוסס דיגיטל. תוך 8 חודשים נמכרו 40 דירות.

ההצלחה פתחה לי את העיניים והבנתי את הפוטנציאל של עולם הנדל"ן. דרך הפרוייקט הראשון הגיעו אלי עוד לקוחות היום המשרד מתמקד בעיקר ביזמים קטנים ובינוניים, גם מבחינת יכולת ניהול אפקטיבי של תקציב פרסום וגם הקשר האישי עם היזם.

פיקס נותן את כל הפתרונות ללקוח,  סטודיו ביתי, בוני אתרים, קידום קופירייטרים כותבי תוכן מתכנת. את המכירות אני משאיר לעצמי, קשה לי לשחרר את הלקוח לאחרים, שומר על המקצועיות. אני לא רוצה להיות משרד פרסום גדול, אני רוצה להנות מהיום יום שלי ולהיות הכי טוב במה שאני עושה.

ואתה לא רוצה להתפתח?

בודאי שאני רוצה, הדרך לשם היא לא דרך משרד הפרסום אלא לתת פתרונות מדיה  ומוצרים מיוחדים לעולם הנדלן, הקמנו שני אתרים מיוחדים, יחד עם שותפה קרן שרה חיות הקמנו את מגזין הבלוק שהתחיל כמגזין מודפס והפך למגזין דיגיטלי.

הבלוק נולד מפגישה עם מפיקת אירועים קרן שרה חיות, בכנס אותו היא ארגנה, היא ארגנה אירוע נדלן גדול במלון דייויד אינטרקונטיננטל, היא הציעה לי לעשות את כל ההפקה של האירוע, תוך 48 שעות הקמתי אירוע. קרן התייעצה איתי לגבי המשך הדרך המקצועית שלה, היא ארגנה כנס והקימה מגזין מודפס בשם הבלוק.

אחרי 4 מהדורות אמרתי לה שחייבים להעביר את המוצר לדיגיטל, הקמנו את אתר מגזין הבלוק שמתמחה בסיקור מגזיני של עולמות הנדל"ן ועד לפני הקורונה גם בארגון כנסים. הבלוק הוא לא אתר חדשות נדל"ן אלא מגזין שנותן זווית ייחודית, לדוגמא פרוייקט ליום האישה שהביא את הסיפור של נשים מובילות בעולם הנדל"ן בארץ.

אתר נוסף שיושק בתקופה הקרובה הוא הפרזנטור, אתר שמפרסם פרויקטים חדשים בלבד, יש הרבה מאוד יזמים שתקציבי הפרסום שלהם הם נמוכים ואין להם את היכולת להתמודד בשוק הפרסום עם החברות הגדולות ולא תמיד צריך להעמיד תקציבי ענק כדי להצליח, הפרזנטור בא לתת מענה ללקוחות האלו.

ואם כל זה לא מספיק, בני השיק לאחרונה את שכל, מערכת CRM המותאמת לעולם הנדל"ן. יש הרבה מערכות CRM אבל אין אחת שנבנתה במיוחד לניהול שיווק נדל"ן, הפתרון מצורך של לקוחות. בניהול קמפיינים גילינו שלרוב הלקוחות הקטנים אין סטטיסטיקה אמיתית של  לקוחות ושל קמפיינים, שכל באה לתת מענה ללקוחות האלו.

וזמן לים נשאר לך?

לשמחתי יש לי את היכולת גם לעבוד וגם להנות ממה שאני עושה, אני מקפיד לא לעבוד בסופי שבוע, לתת לראש לנוח מעשייה, יום בשבוע יוצא מוקדם, יש לי צוות שנותן לי שקט מלא ולקוחות נאמנים




כתבות קשורות

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. שם טוב הגב

    שבוע טוב
    אהבתי את הרצון התעוזה לחפש בהדרך משלך להתפתח להצליח ולעזור לאחרים להאמין שאפשר
    לבצע שינוי לדבוק במטרה וליהנות מהתוצאה.
    כל הכבוד

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן