עוד כתבות בנושא

גיוס חדש ל"חוזה חדש": השחקנית והפעילה החברתית רוני הדר

הרשימה של תנועת המחאה בהרצליה, צירפה לשורותיה את האקטיביסטית המתנדבת כמנחת הפגנות המוצ"ש. הדר: "הרצליה בצומת מסוכן, הציבור התעורר ועלינו להאבק על אופיה הליברלי של העיר שלנו"

קרדיט צילום: זאב ינאי

גל נשות ואנשי התרבות, הנוקטים עמדה ועוברים לחזית העשייה הציבורית לאור המחאה תופס תאוצה. היום הכריזה השחקנית והפעילה החברתית רוני הדר על הצטרפותה לרשימת "חוזה חדש" למועצת העיר הרצליה. הדר מנחה את הפגנות המוצ"ש של מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה מתחילת השנה. לכן רק טבעי הוא שהיא הצטרפה לרשימה, המשתייכת לתנועת המחאה ומורכבת מאנשיה.

הדר היא הרצליינית, המתגוררת בשכונת נווה עמל. נשואה לאיתי נגלר ואמא של ארי (10) וליבי (6). כשחקנית היא מוכרת בעיקר מתפקידיה בסדרות ילדים כ"ילדי בית העץ", "הקלמרים", "האי" ועוד. חלק גדול מזמנה מוקדש לעשייה חברתית, בעיקר בתחום החינוך. בין היתר משמשת כמנהלת הפרויקט החברתי ״האוצר האבוד״ של עמותת ׳עיגול לטובה׳, מובילת ״משמר החינוך״ בהרצליה, וחברה במטה המחאה בעיר. בתחילת השנה הדר היתה ממובילות המאבק נגד סגירת כאן חינוכית.

דנה אורן ינאי, מיוזמות וממובילות המחאה בהרצליה, העומדת בראש סיעת "חוזה חדש", שמחה על החלטתה של הדר לעלות לבמה הפוליטית המקומית. "רוני היא הדוגמא שאני נותנת, כשאני מדברת על האומץ להביע את עמדתך", אומרת חברת מועצת העיר אורן ינאי. "זה לא פשוט לאף אחד, בטח לא לנשים ולשחקניות, ורוני היתה מהראשונות שנעמדו כבר בינואר ואמרו, שחייבים להלחם על הערכים הליברלים שלנו".

קרדיט צילום: זאב ינאי

בתחילת ההפגנות, ילדי הרצליה הגיעו בהמוניהם לבקש את החתימה של "טלילה". מהפגנה להפגנה, אותם ילדים הפכו למרכז המחאה כמתופפים וכמובילי הצעדות, והדמות מהטלוויזיה הפכה לחברתם למאבק. מטמורפוזה סימבולית, שאף תסריטאית לא היתה מעזה לכתוב.

״בתשעת החודשים האחרונים נוצרה פה חבורה של אנשים שאכפת להם בצורה עמוקה מהקהילה שלהם, מהעיר", אומרת הדר עם הצטרפותה לסיעת "חוזה חדש", שרצה במקביל בכ-25 ערים ברחבי המדינה. "אלו הם נשים וגברים שעושים לילות כימים בפעילות המחאה העירונית, ובאקטיביזם שנועד לשנות לטובה". 

"אני מצטרפת לזירה הפוליטית המקומית מתוך קריאה לאנשים להביע עוד עניין, מחויבות ומעורבות במה שקורה כאן. מועצת העיר היא כלי עבורנו לממש את הערכים שלנו, ולעבור ממחאה להשפעה. השאיפה שלי היא שהגוש הליברלי של הרצליה יהפוך את פניה של העיר הזו, שנמצאת בצומת מסוכן. המחאה מייצגת ציבור שלם שהתעורר, שרוצה להשתתף, ולקבוע את אורחות חייו באופן מאפשר, ליברלי ושיוויוני".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן