עוד כתבות בנושא

האפשרויות השונות של טיפולים בתחום בריאות הנפש

אבל הרמה הגבוהה של נשות ואנשי המקצוע מובילה להצלחות רבות. הכלל הנ"ל נכון גם לגבי תחום בריאות הנפש בישראל, כשלרשות כל מי שמתמודד או מתמודדת עם קושי נפשי כזה או אחר עומדות מספר חלופות.

מערכת הבריאות הציבורית אמנם סובלת מתת תקצוב ביחס לצרכי האוכלוסייה.

אבל הרמה הגבוהה של נשות ואנשי המקצוע מובילה להצלחות רבות. הכלל הנ"ל נכון גם לגבי תחום בריאות הנפש בישראל, כשלרשות כל מי שמתמודד או מתמודדת עם קושי נפשי כזה או אחר עומדות מספר חלופות.

טיפולים ע"י מטפלים עצמאיים

אופציה אחת היא הגעה למטפל או מטפלת פרטיים. בחלק מהמקרים קופת החולים מסבסדת את השירות, אם כי עדיין נדרש תשלום לא מבוטל עבור השירות. שיטות הטיפול רבות ומגוונות, ובפרט כדאי לציין את הטיפול הקוגניטיבי ההתנהגותי (cbt – cognitive behavioral therapy). היתרון העיקרי של שיטה זו הוא היותה ממוקדת בבעיה שאותה רוצים לפתור, וכך למשל כשנדרש טיפול בחרדות cbt מאפשרת את השלמת התהליך תוך כ-3 חודשים.

מרפאות בריאות הנפש

מקרים מורכבים יותר יטופלו לרוב במסגרת מרפאות בריאות הנפש של קופות החולים. במרפאות אלה מתבצעים אבחונים מדויקים, ניתן ייעוץ מקצועי ובמידת הצורך גם טיפול תרופתי, וכמו כן ישנם גם מרכזי יום המעניקים טיפולים מורכבים יותר. התשלום עבור אופציה זו כולל השתתפות עצמית בלבד, בעלות של כ-30 ש"ח לרבעון.

אשפוז פסיכיאטרי

הפרעות נפשיות חמורות, שמובילות למצב שבו האדם מהווה סכנה – בין אם לעצמו ובין אם לסובבים אותו – מצריכות אשפוז בבית חולים פסיכיאטרי. אשפוז פסיכיאטרי מספק את מעטפת ההגנה ההכרחית, ומאפשר טיפול יסודי ומקיף באותה הפרעה נפשית. המטרה היא שיקום שבעקבותיו האדם יוכל לשוב אל חייו הרגילים ולמצות אותם.

בית מאזן

אשפוז פסיכיאטרי עשוי להיות אפקטיבי מאוד, אבל הוא כרוך גם בסטיגמות בלתי נמנעות. בהתאם פותחה גם חלופה – בית מאזן. זוהי חלופת אשפוז פסיכיאטרי יעילה להפליא, שכוללת גם היא ניתוק מהשגרה הרגילה כך שהאדם יכול להתמסר לתהליך הריפוי ולהקדיש לו את כל המשאבים הנחוצים. "רוח ים" הוא בית מאזן בהרצליה, בקרבת הים, וניתן לטפל בו בחרדות קשות, דיכאון עמוק, טראומה מורכבת, תחלואה כפולה ועוד מצבים שמחייבים תהליך יסודי במיוחד. התהליך ב"רוח ים" משלב טיפול פסיכיאטרי, טיפול פסיכוסוציאלי, טיפול רגשי וטיפול תרופתי, ומותאם לכל אדם. האווירה השלווה במקום והקהילה התומכת תורמות גם הן להצלחת תהליכי הריפוי.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן