עוד כתבות בנושא

ה"האקרים", מהרצליה בבוקר בבית הספר, אחר הצהריים מתכוננים ל8200

צעירים מהרצליה מגיעים מדי ערב למרכזים הקהילתיים בעיר לקורס סייבר שיכין אותם לעולם העתיד 

סייבר במרכזים הקהילתיים בהרצליה

אם פעם היינו שולחים את ילדינו לחוג קרמיקה או כדורגל, היום שולחים ההורים את ילדיהם לחוגים המתאימים לעולם המשתנה, ההוכחה החיה לכך היא עשרות הנרשמים לחוגי הסייבר סקול במרכז קהילתי יד התשעה. בני הנוער של היום מבלים מול המסך זמן רב והורים רבים מנסים להפוך את החיסרון ליתרון.

"סייבר זה מושג מאוד רחב. יש המון תפקידים, חלקם טכנולוגיים וחלקים תפקידים מבצעיים ותהליכיים" אומר עומרי סיגרון, מדריך מוסמך של הסמכת CISSP – הסמכת הסייבר היוקרתית בעולם. "הנה, אני למשל נכנסתי לעולם הזה לגמרי במקרה. הייתי לוחם בצנחנים, נפצעתי, ואיכשהו התגלגלתי לחיל התקשוב. שם לראשונה הבנתי שהעתיד זה טכנולוגיה, אז ביקשתי להיות בתפקידים טכנולוגיים, אבל היה לי פער כי לא למדתי את התחום מגיל צעיר ולא התגייסתי לעולם הטכנולוגי ישר אלא נשאבתי לשם תוך כדי"

יחידות עילית של צה"ל מתחום הסייבר נוטות לקבל אליהן מועמדים לגיוס בעלי ידע טכנולוגי, אצל ילדים ובני נוער זוהי למעשה נקודת פתיחה לעולם הסייבר. "יש לסייבר השלכות מבצעיות עצומות בצבא וגם בתעשייה האזרחית. עבור ילדים ונערים – לרכוש כלים וידע טכנולוגי זה הרבה מעבר לעוד תפקיד ב-8200, זה ידע שישמש אותם גם בתפקידי לוחמה, ובכל תפקיד אחר בצבא, היום הטכנולוגיה נמצאת בכל מקום. ולמי שמעוניין ממש להעמיק בזה – יכול להגיע ליחידות מסווגות ומרתקות במודיעין או בחיל התקשוב. באזרחות זה כבר בכלל סיפור אחר לגמרי, כל שנה אנשי הסייבר שוברים את תקרת הזכוכית, גם בתפקידים וגם במשכורות." 

יוזמות כמו סייבר סקול הן למעשה חלק מהכנת דור העתיד לעולם הטכנולוגי והתעסוקתי הרלוונטי של היום, תוך שימת דגש על פיתוח כישורי יזמות, כלים ושפה לעבודה בסביבה טכנולוגית "סייבר סקול הוקמה על ידי יוצאי 8200, אנשי חזון, שרצו להכשיר עוד ועוד ילדים ברחבי הארץ להשתלב ביחידות טכנולוגיות" מספר עומרי "ובנוסף, סייבר סקול נרכשה על ידי קבוצת היידל, אשר ממוקמת בקריית שמונה וחרטה על דגלה לקדם את ההייטק בצפון ובפריפריה. שנה שעברה לדוגמא עשינו האקתון מטורף, ביחד עם ברנקו וייס, לקחנו 180 תלמידות שלנו מרחבי הארץ לתחרות סייבר, המורכבת אך ורק מבנות. דתיות, חילוניות, ערביות ויהודיות – כולן ביחד פותרות אתגרי סייבר. קיבלנו דיווח שמעל 80% מהתלמידות שלנו בשנה שעברה – נכנסו השנה למגמות טכנולוגיות בתיכון. זה מה שאנחנו עושים פה – משנים חיים של אנשים, ועוזרים לילדים מכל הארץ, מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, להשתלב בתפקידים הכי יוקרתיים שיש, ולצמצם את הפערים שיש לנו בחברה הישראלית."

יוסי קוממי, יו"ר מרכזים קהילתיים הרצליה: "העיר הרצליה רואה את החשיבות בקידום הצעירים והצעירות שלה אל המקצועות של העתיד. יוזמת בית הספר לסייבר היא לא רק פעילות לשעות הפנאי אלא בנייה ממשית של עתיד ילדינו." 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן