עוד כתבות בנושא

הוקמו יחידות סיוע ראשוני לאתגרי חירום בהרצליה

עיריית הרצליה והמכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן מקימים מערך של יחידות סע"ר (סיוע עצמי ראשוני) שנועד לענות על אתגרי החירום בעיר הרצליה

יחידות סיוע ראשוני
הכשרת יחידת סיוע ראשוני

בשבועות האחרונים עיריית הרצליה מפעילה את מערך יחידות הסע"ר (סיוע עצמאי ראשוני), בשיתוף המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן. כ-300 תושבות ותושבים כבר התנדבו למערך יחידות הסע"ר והם עוברים הכשרה בהגשת סיוע ראשוני בעת אירועי חירום.

ההכשרה מתמקדת בסיוע ראשוני בעת נפילת טיל, קריסת מבנים, מזג אוויר קיצוני כתוצאה משינויי האקלים, שיטפונות, מפולות מצוקים, אירועים רבי נפגעים ושורה של אירועי חירום נוספים.
מטרת יחידות הסע"ר להתייצב ראשונים בזירת האירוע, להגיש עזרה ראשונה ולבצע את פעולות החילוץ הראשונות. במהלך השבוע, יחולקו המתנדבים לקבוצות לפי רובעים בעיר וישובצו לפעילות בשטח.

הצורך בהקמת מערך יחידות מתנדבי הסע"ר נולד מתוך הבנה לפיה במלחמה רב זירתית יתקשו הרשויות הלאומיות האחראיות לטיפול במצבי חירום לתת מענה למגוון האתגרים. לאחר מחקר מעמיק שנעשה על ידי המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן, בהשתתפות של למעלה מ-150 אנשי מקצוע ואנשי ביטחון, גובשה מתודולוגית מענה לאתגרים אלו על בסיס מתנדבים שאינם מגויסים בחירום.

ראש עיריית הרצליה משה פדלון, אומר: "העירייה פועלת בכל המישורים על מנת לחזק את תחושת הביטחון האישי של התושבים. המצב הביטחוני הקשה מביא להירתמות מדהימה של תושבות ותושבים שרוצים לסייע ולתרום, וזה מרחיב את הלב לראות את מאות המתנדבים שכבר התייצבו ליחדות הסע"ר שלנו. אין לי ספק שעצם נוכחותן של יחידות הסע"ר תתרום לשיפור תחושת הביטחון האישי של התושבים ויטיבו עמה. אני מודה לאוניברסיטת רייכמן על שיתוף הפעולה הפורה לאורך כל השנה."

סא"ל (מיל) אורי בן יעקב, חוקר בכיר במכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן המרכז את הפרויקט, אומר: "היכולות של ארגון החמאס הן כאין וכאפס לעומת היכולות של חיזבאללה ובטח ובטח אל מול המורכבות של מערכה רב זירתית שיכולה לכלול גם את האירנים ושלוחותיה, יהודה ושומרון וזירת הפנים. עלינו להיות מוכנים לתרחישים קיצוניים ולדעת לפעול בתבונה בתוך הרשויות המקומיות, שהן בעלות היכולת להגיע ראשונים לזירת אירוע ולתת טיפול ראשוני לנפגעים."

https://fb.watch/o8lNP-rUMI/?mibextid=Nif5oz

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן