עוד כתבות בנושא

הכל התחיל ממאבק על איכות השניצל

לפני 11 שנים נחשפה מיכל ברם לאיכות המזון בגן הילדים של הבן שלה, היא לא יכלה לנחש ש 11 שנים אחרי היא תושבע בפעם השניה לחברות במועצה העיר רעננה

מיכל ברם
מיכל ברם - ספורט כדרך חיים

הבחירה ברעננה

כשמשפחת ברם חזרה לארץ לפני כ 20  שנים אחרי שהות בצרפת ואפריקה רעננה היתה הבחירה הכי טובה, ראינו את רעננה כנקודת מפגש מצויינת בין הקריות שם גדל בעלי וחולון בה אני גדלתי, והבחירה היא מצויינת אנחנו אוהבים את רעננה את השקט את הקהילה והתושבים בעיר, מבחינתי רעננה היא מקום טוב לחיות בו.

 מיכל נשואה לתומר עורך דין,  אמא ל 3  הגדולה רגע לפני גיוס לצה"ל אשת חינוך בעלת תואר בכלכלה וניהול ותואר שני  בניהול מערכות חינוך, עשתה הסבה מתחום משאבי אנוש להוראה  מורה למדעי החברה בתיכון הדסים התחילה את הפעילות הציבורית שלה כשהקימה  בפעם הראשונה ברעננה את הנהגת גני הילדים העירונית.

פעילות ציבורית: ילדים כסוכני שינוי

ההתחלה הייתה מאבק לשיפור איכות המזון בגני הילדים מספרת מיכל, ראיתי את איכות המזון שהבן שלי מקבל המורכב בעיקרו ממזון תעשייתי ורציתי לעשות שינוי קטן, תוך כדי גיליתי שאין הנהגה שמייצגת את גני הילדים מול המערכת העירונית וכל גן התנהל בעצמו מול העירייה. ראיתי שחסרה מסגרת  שתייצג את הורי גני הילדים נבחרתי ליו"ר הנהגת הורי הגנים בהנהגת ההורים העירונית, הכוללת את הנהגת הורי הגנים. זה היה למעשה הצעד הראשון שלי בפעילות ציבורית.

 בהתחלה לא הבינו בעירייה את חשיבות השינוי, היו הרבה קשיים לוגיסטיים וטענות על כך ששיפור באיכות המזון ידרוש העלאת מחירים,  לשמחתי זכינו לשיתוף פעולה מהמערכת העירונית ויחד הצלחנו להביא לשיפור איכות המזון בגני הילדים, ובעצם כל סוגיה הנוגעת לחינוך נפתרה בדיון ותהליך משותף עם עיריית רעננה. ראיתי איך אפשר ליצור שיתוף פעולה פורה עם המערכת העירונית

אחד הדברים היפים בפעילות ציבורית זה לראות איך התהליך משפיע גם על אחרים, רשויות מקומיות נוספות אימצו את מודל המזון האיכותי לילדים התהליך סחף רשויות חזקות וחלשות והיום איכות מזון טובה היא סטנדרט.

מה שעוד הבנתי היא ההשפעה של הילדים על הבית, הילדים הם סוכני השינוי הטובים ביותר, שינוי התזונה עלה גם הביתה המודעות לצריכת מזון איכותי ובריא השפיע גם על המשפחות.

לשמחתי לפעילות בהנהגת ההורים יש המשכיות, פעילות כזו לא יכולה להיות תלויה באדם אחד, והנהגת ההורים העירונית כוללת גם היום את נציגי הורי גני הילדים.

 

מיכל ברם וסימה פרי בפרויקט שיפוץ הגינות הציברויות
מיכל ברם וסימה פרי בפרויקט שיפוץ הגינות הציברויות

למועצת העיר נבחרה מיכל בשנת 2013 כחלק מסיעת "הרשימה למען התושבים" אותה הקים דן ברוך ז"ל וכיהנה במועצת העיר שנתיים וחצי עד לרוטציה עם אביחי ארביב.

כחברת מועצה היו שני נושאים משמעותיים אותם קידמתי הראשון יחד עם סימה פרי היה שדרוג הגינות הציבוריות ברעננה, ראינו את הגינות הציבוריות ברעננה אשר הוזנחו במשך שנים רבות. מטרת התכנית הייתה הסתכלות רוחבית על מכלול הגנים הציבוריים בעיר, אלה שקיימים ואלה שעתידים להיבנות, על מנת ליצור גיוון ומתן מענה קהילתי לכל הגילאים,  כל גינות המשחק ששופצו לגינות נגישות ומוצללות, והותקנו בהן מתקני משחק חדישים, אני אמשיך לפעול בנושא גם בכהונה הנוכחית. והשני הוא קידום אורח חיים בריא.

נושא נוסף משמעותי בו עסקתי היה גיבוש תכנית עירונית  מקיפה לגילאי לידה עד 3. לראשונה העירייה קבלה החלטה לעסוק בנושא ואת ההבנה שהיא צריכה לתת מענה לילדים ולהורים בגילאים האלו ולהיות בקשר עם המסגרות החינוכיות בהן הם שוהים. שמחה שיש לעיסוק בנושא החשוב הזה המשכיות גם בקדנציה הנוכחית ומאחלת הצלחה לכל העוסקים במלאכה.

 

על ספורט חינוך טריאתלון וחברות במועצה

בבחירות בשנת 2018 התמודדה מיכל ברשימה בראשות יקי ודמני, שובצה במקום השלישי ברשימה ולא נבחרה למועצה.

ההתפטרות של יקי ודמני ממועצת העיר הפתיעה את מיכל, לא הייתי מוכנה לחזור למועצה, יש לי חיים עמוסים וצפופים והיתה לי התלבטות אמיתית אם לחזור לקלחת הפוליטית המקומית.

דיברתי על זה שהילדים הם סוכני שינוי אז בעקבותיהם התחלתי להתאמן בטריאתלון שתופס היום חלק חשוב בחיים שלי, שגרת אימונים יומית הסעות  חברות בהנהלת איגוד הטריאתלון, אני מורה ומחנכת בבית ספר תיכון כל אלו דורשים הרבה זמן וממלאים את חיי ובכל זאת אני רוצה גם לחזור להיות מחוברת לקהילה המקומית, בפעילות נכונה במועצת העיר יש הרבה יכולת להשפיע על הקהילה. חברות במועצה היא כלי ליצירת שינוי. 

הייתה ביקורת על כך שיקי ודמני עזב  את מועצת העיר מתוך ביקורת על ראש העיר ואת בחרת להצטרף לקואליציה?

אני רואה את הדרך אחרת, חברות המועצה לא ניתנה לי על ידי יקי ודמני  אלא מתוקף חברותי ברשימה. אני כחברת מועצה צריכה לפעול באופן אותו אני רואה כטוב ביותר לשיפור החיים ברעננה.

להיות חברת מועצה זו לא מטרה המטרה היא להשפיע בתחומים בהם אני יכולה לתרום ומאמינה שהם חיוניים לעיר.

הזירה הפוליטית ברעננה השתנתה. 

מיכל ברם
מיכל ברם

מה יהיו תחומי הפעילות שלך?

המשימה העיקרית שלקחתי על עצמי היא קידום אורח חיים בריא ברעננה וקידום ספורט הישגי יחידני. אמשיך לפעול לשדרוג הגינות במרחב הציבורי, אני אפעל לפיתוח תכניות עירוניות הנוגעות לתזונה ואורח חיים בריא בדגש על הגיל הרך אבל גם בכל הגילאים 

בתחום הספורט היחידני יש לעיר הרבה מה לעשות החל שדרוג מתקני האימונים, תמיכה בספורטאים מקומיים, חלק מהפעילות יהיה חברות בדירקטוריון עמותת על"ה רעננה,  אני מאמינה שהעיר צריכה למצוא את הכלים לעודד ספורט יחידני תחרותי או חובבני זה יוביל לשינוי רחב יותר בכל הקהילה.

מה עמדתך לגבי תגמול חברי מועצה?

חברות במועצת העיר עם מבצעים את התפקיד כראוי דורשת זמן רב וגם משאבים שלא כל אחד יכול להקדיש אותם. זו אחת הסיבות לכך שאין כמעט חברי מועצה צעירים.

המינימום הוא שחברות במועצה לא תעלה כסף אין סיבה שחבר מועצה לא יקבל החזר הוצאות או תמיכה בקשר שלו עם הקהילה.

ובבחירות הבאות תתמודדי?

תן לי לעשות את העבודה שלי עכשיו ולגבי העתיד הכל פתוח.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן