עוד כתבות בנושא

המהפכה הטכנולוגית של השלטון המקומי – הפתרון לחיים לצד הקורונה

ועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO 2021 יוצאת לדרך עם ראשי ערים מהארץ ומהעולם, שרים וח"כים, ובכירי תחום החדשנות האורבנית הצפויים לפקוד את הוועידה שתיערך במתחם אקספו תל אביב

החיים לצד הקורונה פוגשים את החדשנות המוניציפאלית בוועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO 2021 שתתקיים זו השנה החמישית במתחם אקספו תל אביב בגני התערוכה. הוועידה שתיערך בין התאריכים 20-21 לאוקטובר מהווה מקום מפגש וקרקע פורייה לשיתופי פעולה בשלטון המקומי בישראל, עבור מעל 8,000 משתתפים מדי שנה. הוועידה תעניק השנה הזדמנות לבחינת השגרה החדשה בצל הקורונה, השפעותיה על המרחב המקומי והלאומי, האתגרים והאפשרויות העומדות לפתחנו בתקופה זו.

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות חיים ביבס: "במהלך השנתיים האחרונות העולם כולו חווה טלטלה אדירה בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה שהשפיעה על חיי מיליארדי אנשים על פני הגלובוס. השנה, הוועידה מדגישה את החוסן החשוב מאין כמותו של השלטון המקומי כדי להעניק לאזרחי המדינה את הביטחון והשקט הנפשי כי ממשיכים לקיים שגרת חיים, לצד הקורונה. המטרה שלנו היא להפוך את החיים של התושבים לטובים יותר, להוביל לצמצום פערים ושיפור שירותים שוטפים לתושבים באמצעות חדשנות מוניציפאלית, ולהצליח להביא את הטכנולוגיה ליותר ויותר רשויות."

השנה, יותר מתמיד הוכיחו ראשי הרשויות שיש בכוחם וביכולתם לנהל את המציאות המורכבת הזו במידה ויינתנו להם הכלים לעשות זאת. בשביל לנהל מדיניות דיפרנציאלית צריך הנהגה ממשלתית חזקה שמאמינה בכוחו של השלטון המקומי כמי שמנהל את חיי האזרחים ביום יום.

במסגרת הועידה השנתית ישתתפו עשרות דוברים ודוברות מקשת תחומים הנוגעים לליבת הפעילות של הרשויות המקומיות בישראל: מצבי חירום, אתיקה, טרנספורמציה דיגיטלית, כלכלה, ערים חכמות, אנרגיה, תרבות וספורט, תחבורה, חברה ועוד. לצד כל אלה יערך יריד החדשנות האורבנית השנתי עם מעל 100 מציגים בכל תחומי הניהול העירוני. בין המציגים השנה ניתן יהיה לפגוש אריאל מדיק, היפר טק מערכות מתקדמות, Deep Seek,  YSB, ניסקו, viisight, מוטורולה, matrix, ונוספות שישפרו את איכות חיי תושבי הרשויות בשנים הבאות ובאמצעים חדשניים להגנת סייבר ולהתמודדות בזמן חירום. 

במהלך ועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO 2021 יתקיימו מספר מושבים מקצועיים בתחומים הנוגעים לכל אחד ואחת מאיתנו בחיי היום יום. בין המושבים: ניהול מוניציפלי בתקופת הפנדמיה ועיצוב השגרה החדשה, המקפצה הדיגיטלית שיצרה הקורונה, עומסי התנועה והדרכים לפתור את פקקי הענק, המחלוקות בין חלקי הפסיפס של החברה הישראלית, התמודדות ענף התרבות עם משבר הקורונה ועוד.

בנוסף השנה ייערך כנס MuniWorld 2021 – המושב הבינלאומי של וועידת השלטון המקומי לחדשנות במתכונת היברידית, כדי לאפשר לכל המשתתפים לקחת חלק. בין הנושאים שיידונו השנה: מה ניתן ללמוד מהקמפיינים שיזמו הרשויות המקומיות בישראל להתמודדות עם הקורונה, דרכים בהם רשויות מקומיות פועלות למגר שנאת זרים, גזענות ואנטישמיות ואתגרי שנת 2022 הממתינים מעבר לפינה ואיך נכון לרשויות להיערך לקראתן.

במהלך MuniExpo 2021 תושק קהילת הערים החכמות של ישראל, ביוזמת משרדי הכלכלה, הפנים וישראל דיגיטלית, שתכלול מפגשים ומושב מקצועי שיעסקו  בחיבור מרכיבי האקו-סיסטם המקומי לצורך סיוע בקידום התחום מול הרשויות המקומיות. המושב והמפגשים המקצועיים יעסקו במטרות הקהילה ובהם סיוע לחברות הטכנולוגיה בתחום, קביעת מדיניות בתחום הערים החכמות ויצירת פלטפורמה לגיוס משאבים לטובת הקהילה.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן