עוד כתבות בנושא

"המצב הוא פצצה מתקתקת"

דנה אורן-ינאי, חברת מועצת העיר הרצליה שנקלעה להפגנה אלימה, מספרת על הרגעים בהם חששה לחייה. חבורה של מפגינים חלקם רעולי פנים התיישבו על רכבה, קללו ומנעו ממנה לנסוע. "הרגשתי שכל תזוזה לא נכונה – יכולה לעלות לי בחיים"

דנה אורן-ינאי, חברת מועצת העיר הרצליה, יצאה אתמול (שני) ממקום עבודתה בתל אביב ברחוב דניאל דובנוב, לכוון הוד השרון. במהלך הנסיעה נתקלה בחבורה של מפגינים ימניים שהתפרעו ברחוב, זרקו בקבוקי מים, קיללו והתיישבו על רכבי הנהגים בכביש. 

"הם הגיעו רק כדי לעורר מהומה – לא כדי להפגין בדרך לגיטימית. כ-4 מפגינים התיישבו על הרכב שלי, צעקו וקיללו אותי. חלקם היו רעולי פנים והרגשתי שעוד שנייה הם ינפצו את שמשת הרכב שלי. רעדתי בתוך הרכב, פחדתי לומר משהו, או לזוז לא נכון – דבר שיתפרש אצלם כהתגרות", אומרת אורן –ינאי.

באותם הרגעים מי שהחזיק את ידה גם אם באופן וירטואלי, היה בעלה זאב ינאי, שחשש לחייה ודאג להרגיעה. "אנחנו משפחה חזקה ואקטיביסטית. באותם הרגעים שכתרו אותי, זאב עודד אותי ונשאר איתי על הקו עד שהם נרגעו ונתנו לנו לנסוע". 

 

לדברי אורן-ינאי, אין מדובר במחאה לגיטימית מאחר והמפגינים הגיעו במטרה אחת וברורה: ליצור עימות. "הם שחררו אותנו והניחו לנו לנסוע רק לאחר שנהג האוטובוס שהיה לפני התחנן על חיו ושכנע אותם שהוא ימני. בשניות המצב היה יכול להיגמר באסון". 

בתור חברת מועצה ואשת ציבור, איזה מסר את רוצה להעביר לתושבי הרצליה ולאזרחי ישראל?

"המצב כרגע עדין מאוד. הוא יכול להתלקח בשנייה. מי שצריך לקחת פיקוד זה ראש הממשלה ולעצור את כל הבלגן הזה לפני שתתרחש כאן מלחמת עצמאות. כרגע מסתמן שזה מה שיקרה במידה וראש הממשלה ישהה את ההחלטה לגבי הרפורמה המשפטית. צריך להגיע לפשרה אם לא לבטלה. רוב אזרחי העם לא יוותרו וימשיכו להילחם. כאזרחית במדינה וגם כחברה במועצת עיר – אני גאה בתושבי הרצליה שיצאו לרחובות להפגין למען המשך שלטון דמוקרטי וליברלי בישראל". 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן