עוד כתבות בנושא

הסוד הוא ביחס: איך צולחים טיפול שיניים מורכב?

השתלות וטיפולים כירורגיים אחרים לשיקום הפה מעוררים אצל לא מעט מאיתנו פחדים וחששות. איך בוחרים את הרופא והמרפאה הנכונים שלצד הטיפול המקצועי והמסור ביותר, מספקים גם הרגעה לחששות?

אנשים רבים, בכל הגילאים, חוששים מלהגיע למרפאת השיניים לטיפולים מורכבים. רבים נמנעים גם מטיפולים כמו סתימות או אפילו מביקורת או ניקוי שיננית. החששות מתבטאים אצל כל אחד באופן שונה, מדחיינות שנראית לא מוסברת ועד להתקפי חרדה שמתבטאים באופן פיזי.

על פי ד"ר עתמאנה מהמרכז להשתלות ואסתטיקה בהרצליה, הסוד נמצא בבחירה ברופא קשוב שלא מבצע רק את הטיפול הרפואי אלא מסביר, מלווה ומייעץ בסבלנות. הליווי האישי וההכרות עם כל פציינט, כך על פי ד"ר עתמאנה, יוצרים בטחון ומאפשרים לצלוח טיפולים מורכבים כמו השתלות, ניתוחים ועוד.

לתת את כל המידע – בהתאמה למטופל

אנשים הסובלים מפוביות מרופאי שיניים ומטיפולי שיניים מורכבים, מוצאים את עצמם לא פעם מתלבטים האם לדלות כל פרט מידע על הטיפול הנחוץ או לחילופין, להישאר בערפל, להעדיף לא לדעת ולאפשר לרופא השיניים לבצע את הטיפול.

לרוב, המידע המורחב מספק בטחון וגורם למטופלים להרגיש שהם בידיים טובות ובטוחות, כך על פי ד"ר עתמאנה. חשוב לשאול את השאלות, גם אם זה מרגיש לא נעים לחקור את הרופא. ככל שהמטופל יקבל תשובות מפורטות וסבלניות יותר לשאלותיו, כך ירגיש שיש מולו אדם שרואה אותו כאדם ומתייחס אליו ואל מצבו בצורה קשובה ואישית.

אותה תשומת הלב למענה לשאלות, שלרוב מתעסקות בנושא הכאב, ההתמודדות עם הטיפול אחר כך, ההתאוששות והסיכונים, בהתאם לסוג הטיפול, מסייעת להגיע הרבה יותר מוכנים להשתלה, לניתוח או לטיפול האסתטי ולעבור אותו בשלום.

ההמלצה של ד"ר עתמאנה היא לשאול את הרופא המטפל את כל השאלות המציקות ולא להסתמך רק על תכנים בגוגל, שלא תמיד מדויקים ולעיתים יכולים להגביר את הפחד.

תוכנית טיפול מסודרת אישית – מרגיעה את החששות

לצד בירור כל הפרטים, הרופא צריך להציע תוכנית טיפול מסודרת, שאותה הוא מרכיב לאחר בדיקות, צילומים ואבחון מקצועי מקיף. כל מטופל הוא שונה מחברו ולכן אין תוכנית קבועה לטיפול ואין המלצות גורפות. לא מומלץ לבחור ברופא המציע המלצה גורפת בלי שביצע בדיקות, צילומי שיניים ואבחון מקצועי על פי הצורך.

לא פעם, אחרי אבחון מקיף, מגלה המטופל שאינו צריך התערבות כירורגית לשיקום הפה, כך לפי ד"ר עתמאנה. מטופלים מפחדים מהתהליך הכירורגי ולכן דוחים אותו ולא מגיעים למרפאה, אך לאחר הבדיקות והצילומים מתברר שאפשר לשקם את השיניים ולשנות מקצה לקצה את המצב באמצעות טיפולים מתקדמים שאינם מחייבים פעולות כירורגיות.

במרכז להשתלות ואסתטיקה של ד"ר עתמאנה כל מטופל ומטופלת מקבלים יחס אישי שמסייע להתגבר על החששות, לקבל את כל המידע והתשובות ולהגיע לטיפול רגועים וללא פחדים. היחס האישי, תוכנית הטיפולים המקצועית והאחראית והמעקב ההדוק אחר כל מטופל והתקדמות הטיפול וההחלמה מבטיחים תחושת בטחון שתלווה את התהליך ותוצאות מצוינות. 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן