עוד כתבות בנושא

הערב "סליחה על ההפרעה" מופע סטנדאפ של מתמודדות עם מאניה דיפרסיה

הערב בהרצליה מופע הסטנדאפ "סליחה על ההפרעה" של יאנה גוטמן והדס לוי, המתמודדות עם מאניה דיפרסיה. האירוע יתקיים במתנ"ס נווה עמל, בשיתוף פעולה עם תכנית "עמיתים".

במסגרת חודש פברואר יוצא מן הכלל של החברה למתנסים, השם דגש שילוב אנשים עם מוגבלויות בקהילה, יעלה במתנ"ס נווה עמל מופע הסאטירה  "סליחה על ההפרעה" בביצוע יאנה גוטמן והדס לוי, שתיהן מתמודדות נפש החיות עם מאניה דיפרסיה ויצרו מהנושא מופע סטנדאפ משותף בו הן מתארות את החיים שלהן וההתמודדות היומיומית. המופע בשיתוף "עמיתים" שהיא תכנית משותפת של משרד הבריאות והחברה למתנ"סים שמטרתה לשלב מתמודדי נפש בקהילה במסגרות חברה ופנאי.

נטע ארזי, רכזת עמיתים במתנ"ס נווה עמל מספרת: "אני נפגשת אחת לחודש עם כל משתתף בתוכנית לפגישה אישית בה אנחנו מחפשים יחד מקום להשתלב בו מבחינת חברה ופנאי, מגדירים מטרות חברתיות בונים תכנית שיקום יחד עם המשתתף".

יוסי קוממי, יו"ר דירקטוריון המרכזים הקהילתיים הרצליה והמשנה לראש העיר הרצליה מספר: "במתנ"ס נווה עמל קיימת תכנית עמיתים מזה שנים רבות והתוצאות ניכרות לעין. בכל שנה ישנו אירוע מודעות במסגרת פברואר יוצא מן הכלל והתוכנית מקיימת פעילות שמטרתה לחשוף את הקהל לבריאות הנפש ולשנות את הסטיגמות הקיימות."

ב"סליחה על ההפרעה" מעבירות יוצרות המופע את המסר שיש גם דברים מצחיקים במחלה, מדגישות את האנושיות בהתמודדות ובעיקר נוצרת האפשרות להוריד את הטאבו ולדבר על הדברים, מה שמנגיש את המוגבלות לקהל הרחב שלא מכיר אותה מקרוב.

"המתמודדים שמגיעים אלינו יכולים להשתלב בכל חוג או פעילות בקהילה שאנחנו מסבסדים" מספרת נטע "ויש לנו גם קבוצות משותפות עם הקהילה, למשל קבוצה של אמנות וכתיבה – קבוצה משותפת של מתמודדים ולא מתמודדים וזו אחת הפעילויות החשובות שאנו עושים כדי לשלב את מתמודדי הנפש הקהילה".

יום ד ה15/2/23 בשעה 20:00 מתנס נווה עמל רחוב פוסטר 2

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן