עוד כתבות בנושא

"הרגשתי שאני צריך שינוי אווירה, להוריד קצת את הסטרס היומיומי"

רגע לפני שהוא ומשפחתו עוברים לארצות הברית, מסכם רונן וסרמן, חבר מועצת העיר הרצליה, קדנציה בת שלוש וחצי שנים במועצה, מספר מהיכן נובע הצורך במעבר משפחתי מעבר לים, מסביר מדוע יאיר לפיד מתאים מאוד לתפקיד ראש הממשלה ומגלה עם איזו דמות היסטורית היה שמח להיפגש. ראיון פרידה

רונן וסרמן צילום: אופיר הראל

בסוף חודש יולי יעלו בני משפחת וסרמן מהרצליה על מטוס ויחלו פרק נוסף בחייהם, הפעם בארצות הברית. אב המשפחה הוא רונן וסרמן (43), חבר מועצת העיר הרצליה מזה כשלוש וחצי שנים מטעם מפלגת "יש עתיד" ומנכ"ל של חברה בתחום הייעוץ השיווקי הטכני. רונן אב לאלה (11) ולאיימי (8.5), ונשוי לשירה (המוכרת כ"חצי שירה"), בעלת עסק לתמיכה בהרזיה. רגע לפני הפרישה ממועצת העיר והנסיעה לאתגר החדש, אירחנו את רונן וסרמן לראיון במדור "שישי אישי".

רונן, בא נתחיל מהפעילות במועצה. מהם ההישגים המשמעותיים שלך כחבר מועצה?

"כחבר מועצה הייתי כתובת לתושבים רבים אשר התלוננו על בעיות שקשורות לנושאים מגוונים כגון: תכנון ובנייה – תפקידה של העירייה לנהל את המרחב הציבורי. תושבים רבים מתלוננים על היעדר אכיפה מול תופעה חוזרת של שימוש חורג ועבירות בנייה בבתי כנסת בעיר. התופעה כוללת גם השתלטות על שטחים ציבוריים, פגיעה בנכסים עם ערך ציבורי (למשל משנה לשימור ברחוב נורדאו) ויצירת מטרדים.

תנועה – תושבים רבים מתלוננים על עומסי תנועה ובעיות חניה. אין ספק שחייב להיות שדרוג משמעותי של מערך התחבורה הציבורית בעיר, נושא שצריך לקדם באינטנסיביות מול משרד התחבורה. בנוסף, מתקבלות פניות בנושא אי סדרים (כגון רחובות ספציפיים שבהם תושבים נוהגים בניגוד לכיוון התנועה במקרים מסוימים ובמקרים אחרים במהירות של פי 3 מהמהירות המותרת), תקלות ברמזורים ועוד.

שירותי תברואה – פעלתי לכך שפינוי האשפה בשכונות המגורים לא יתבצע דווקא בשעות העומס בבקרים. ניכר שיש שיפור קל, בעיקר כי יש עם מי לעבוד (רוני גאון, ראש אגף שאיפה).

הציבור החילוני – ביחד עם חבריי לאופוזיציה שמחתי לתרום ולקדם מאוד את נושא התחבורה הציבורית בשבת (אם כי השירות הקיים רחוק מלתת מענה מלא לתושבים) ואת האפשרות לקבל תעודת רישום זוגות ידועים בציבור באמצעות העירייה ואת הבקרה על פעילות עמותות דת בבתי הספר, נושאים שאלמלא קידמתי ולחצתי ביחד עם חברי אופוזיציה אחרים, לא היו מקודמים כלל.

איכות סביבה – סיוע לעמותת SOS חיות, סיוע לתושבים שסבלו מהאנטנה באזור גליל ים ועוד. לאחרונה גם העליתי בישיבת מועצת העיר את נושא היתושים, הצגתי לחברי המועצה דוגמאות ממדינות אחרות, ולשמחתי בעקבות הדיון קיימה העירייה מספר ישיבות מקצועיות בנושא".

מהם הדברים שלא הספקת לקדם?

"לצערי לא הספקתי לקדם פתרון מספק לנושא של עסקים אשר רוצים לפתוח בשבת והעירייה לא מאפשרת להם לעשות זאת. גם נושא התחבורה הציבורית בשבת הוא נושא כואב, לתחושתי ניתן היה לעשות הרבה יותר בהרבה פחות, במיוחד בכל מה שקשור לתיאום מול ערים שכנות: עיריית כפר סבא למשל מוציאה אוטובוסים לים בהרצליה, למה לא לשתף פעולה? עיריית תל אביב מוציאה אוטובוסים כל 20 דק' מרמת השרון, ולצערי אצלנו זה רק פעם בשעה ובמסלולים ארוכים ולא בהכרח נוחים לתושבים. גם נושא התחבורה הציבורית ה"רגילה" הוא מתחת לכל ביקורת. תושבים מתלוננים על תוואי הקווים, תדירות נמוכה ואיחורים משמעותיים. לא ניתן להסתמך על התחבורה הציבורית בהתנהלות היומיומית וזהו מחדל משווע לאור הבנייה האינטנסיבית בעיר. כדי שתחבורה ציבורית תוכל להוות תחליף לרכב הפרטי היא חייבת להיות זמינה, אמינה ויעילה 24/7".

מה דעתך על מועצת העיר הנוכחית?

"מועצת העיר מורכבת בחלקה מחברי מועצה שבאמת אכפת להם מהעיר, ויש חברי מועצה אחרים שמחפשים בעיקר כבוד או קידום עצמי או לקדם נושאים מאוד ספציפיים ומגזריים.
אני חושב שאם שמים את הפוליטיקה רגע בצד, אפשר לעשות הרבה יותר לטובת העיר ותושביה".

איך אתה מגדיר את יחסי הקואליציה והאופוזיציה במועצה?

"על אף שברמה האישית קיים שיח ורצון לעבוד יחד, לצערי הקואליציה שבנה ראש העיר מוטה מאוד לטובת מגזרים מאוד ספציפיים, מה שפוגע בעיר שוב ושוב. לאורך השנים ראיתי החלטות הזויות שהתקבלו רק בגלל לחץ של מגזרים ספציפיים, למשל הקמת אולם אירועים בניגוד לחוק באזור מגורים, השתלטות דתית על אזורים חילוניים וקבלת החלטות לטובת אזורים ספציפיים ברחבי העיר, שנחשבים אזורים אשר תומכים בראש העיר".

מהם הדברים הטובים שעשה ראש העירייה במהלך כהונתו והדברים הפחות טובים?

"לאורך הקדנציה ראיתי ראש עירייה שאכפת לו מחד, אך מאידך פועל בצורה מאוד ברורה עם הסתכלות על שיקולים פוליטיים. מצד אחד ראש העירייה השכיל לשתף פעולה עם הצעות טובות שהגיעו מחברי מועצה מהקואליציה וגם מהאופוזיציה, כולל הצעות שלי, ומהצד השני לתחושתי היה קיים "זיג-זג" בנושאים שבהם ניתן היה לטפל בצורה מקומית, בזמן שראש העירייה העדיף להאשים את הממשלה או את ראשי העיר הקודמים".

אתה מזוהה מאוד עם יש עתיד. האם לדעתך יאיר לפיד יגיע לרוטציה ויהיה ראש ממשלה?

"בשנה האחרונה ראינו שיאיר לפיד הוא זה שמחזיק בפועל את הממשלה ביחד עם ראש הממשלה בנט. האינטרס של חברי הממשלה הוא להשאיר את הממשלה כמה שיותר זמן, כי האלטרנטיבה (ממשלת בן גביר, סמוטריץ' ונתניהו) היא אלטרנטיבה שאינה טובה למדינת ישראל. לכן להערכתי הסיכויים שיאיר לפיד יהיה ראש ממשלה הם סיכויים סבירים. אני חושב שלכל החברים בקואליציה יש אחריות גדולה לשמר את ממשלת השינוי ולממש את הפוטנציאל שלה. אחרי כל כך הרבה שנים של שלטון מסואב חייבים להבריא את החברה והמדינה".

רבים סבורים שהוא לא מתאים לתפקיד. מה אתה משיב להם?

"לפיד הוכיח בעקביות שהוא יודע לנהל משרדי ממשלה כמו גם ארגון אדיר כמו מפלגת יש עתיד, שמורכבת מעשרות אלפי פעילים בהתנדבות מלאה. לפיד מנהל בפועל את הממשלה מזה כשנה ואני בטוח שאם וכאשר יגיע לתפקיד (ואין לי ספק שהוא יגיע, זה רק שאלה של זמן), תושבי ישראל יהיו המומים מהיכולות הרבות שלו. הוא מתאים מאוד לתפקיד".

נעבור לשאלות אישיות: בישרת לנו לפני מספר שבועות שאתם עוזבים בקרוב לארצות הברית. ספר לנו מדוע.

"אחרי תקופה של כחמש שנים של התנדבות מרובה לטובת עם ישראל ולטובת תושבי הרצליה הרגשתי תחושה שאני צריך שינוי אווירה, להוריד קצת את הסטרס היומיומי שנובע בעיקר מהעובדה שאני עובד למחייתי בשעון ארה"ב, ולכן מסיים את יום העבודה שלי כמעט בכל יום באזור חצות. המעבר לארה"ב הוא לתקופה של כשלוש שנים, במהלכן אוכל גם לנוח בשעות הערב וגם לבלות עם המשפחה כמו בן אדם נורמלי".

עד כמה היה קשה לקבל החלטה כזאת?

"שינויים זה דבר שלא תמיד קל לעשות, אבל במקרה שלי זה ממש היה נדרש, כי במקום כלשהו הרגשתי שהמשפחה נפגעת, שאני לא מצליח ליהנות מהחיים ושהפרנסה נפגעת וכמעט הכל בגלל הפרשי השעות מול ארה"ב".

מהם הדברים שאתה הכי אוהב בהרצליה?

"הרצליה היא עיר עם חופי ים נהדרים, תושבי הרצליה ברובם הם אנשים נפלאים ומקסימים ואת פארק הרצליה הנפלא".

מהם הדברים שאתה הכי לא אוהב בהרצליה וצריכים להשתנות?

"אני חושב שחסרות אטרקציות במרכז העיר. לקראת שבע בערב מרכז העיר מתרוקן לחלוטין והחנויות נסגרות מוקדם. אנחנו ממש עיר מטרופולין וצריכים למצוא את הדרך לתגמל את בעלי החנויות כדי "להחיות" יותר את מרכז העיר. אין לסטודנטים, לחיילים ולצעירים אחרי צבא מה לעשות בעיר, התחושה היא שחסרות פעילויות רבות, העיר לא מתפתחת מהבחינה הזאת וחבל כי צריך להפוך את העיר לאטרקטיבית ולמשוך אליה צעירים רבים. מבחינה תחבורתית אפשר לעשות כל כך הרבה לטובת העיר, למשל לסדר את נושא התחבורה הציבורית, לסדר חלק מהרמזורים בעיר, לפתור בעיות של פקקים ועוד. מבחינת תשתיות העיר נמצאת מאחורה. נכון שזו בעיה ארצית אבל עיר כמו הרצליה צריכה להוביל קדימה ולעקוף את הבעיות הבירוקרטיות".

כיצד היית רוצה לראות את הרצליה בעוד 20 שנים?

"הייתי רוצה לראות עיר מפותחת, עם תחבורה ציבורית מתקדמת וחכמה, מעט מאוד פקקים, יותר אפשרויות חניה נוחה וזולה, עיר מטופחת, רחובות נקיים יותר וגם יותר אכיפה. אטרקטיבית לצעירים, ומקומות פתוחים בסופי שבוע ואטרקציות ברחבי העיר. שילוב של טכנולוגיה ברחבי העיר וחינוך טכנולוגי".

מהו המקום האהוב עלייך בהרצליה ומדוע?

"יש משהו מאוד כייפי בפארק רבין בנווה עמל, לא יודע להסביר למה. ההליכה בפארק, מצידו האחד (אזור המבוך) לצידו השני (ליד מגרש המשחקים) נותנת תחושה של שלווה, רומנטיקה ושמחת חיים".

מה משמח אותך?

"אנשים שיודעים להעריך מה שעושים בשבילם, משמחים אותי מאוד, הרבה פעמים זה לא קורה וזה מאכזב. היו לא מעט מקרים בחיי שעשיתי המון בשביל אנשים והם פשוט לקחו את זה כמובן מאליו. לכן כשיש אנשים שמעריכים את המאמץ, זה משמח אותי מאוד".

מה מעצבן אותך?

"אנשים שהם לא אמיתיים, שפיהם וליבם לא שווים, כאלה שמנצלים אחרים בלי להתבייש. בדיוק ההיפך ממני".

אם היו נותנים לך אפשרות לפגוש לארוחת ערב דמות היסטורית, מי זה היה ומדוע?

"ברק אובמה. אני חושב שרבים מזלזלים בהישג המטורף שלו, כשהפך לנשיא הראשון ממוצא אפרו-אמריקאי. בישראל טינפו עליו לא מעט לאורך השנים, אבל האיש עשה המון דברים שאנחנו בכלל לא מודעים אליהם, גם לטובת האמריקאים וגם לטובת ישראל ובכלל לטובת העולם. אני חושב שאם מסתכלים ברזולוציה היסטורית, אפשר לראות את ההבדל כאשר משווים אותו לטראמפ והנזקים האדירים שהוא עשה".

מה אנשים לא יודעים עלייך?

"שאני פרפקציוניסט, אדם אכפתי שנותן מעצמו 200% כל עוד לא מנצלים אותי".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן