עוד כתבות בנושא

איך תראה הרצליה בשנת 2053? חנה חרמש מהנדסת העיר

מדינת ישראל הולכת ומצטופפת ובשנת 2053 אוכלוסייתה עשויה להכפיל את עצמה, מהנדסת העיר הרצליה חנה חרמש מנסה לצפות את העתיד, איך תראה העיר בעוד 30 שנים

הרצליה כעיר מרכזית ומבוקשת במטרופולין תל אביב צפויה לגידול משמעותי.הגידול באוכלוסייה מייצר אתגרים רבים. הראשון שבהם הוא יצירת מלאי יחידות דיור מגוון ובר השגה לתושבי העיר, הקמת תשתית לתעסוקה, שמירה על איתנותה הכלכלית של העיר, דאגה ליכולת תנועה בעיר וממנה, יצירת מרחב ציבורי איכותי בו יכולה להתקיים אינטראקציה חברתית, שמירה ופיתוח שטחים פתוחים לנופש ופנאי, וכל זאת תוך התמודדות עם משבר האקלים ועם מפגעים סביבתיים.

אבל חשוב מכולם, מעבר לצרכים הפיזיים, הוא יצירת קהילה בעלת זהות מקומית, מחוברת להיסטוריה של העיר, ומייצרת את הגשר לעולם המחר, כי אמרו כבר לפני שמי שלא מכיר את עברו אין לו עתיד.

כדי לתת מענה לכל אלו, אנו נערכים כבר עכשיו, באמצעות תוכנית שימור מתקדמת, תוכניות פינוי בינוי, תוכנית כוללת לרצועת החוף, תוכנית לאזור תעסוקה מעורב שימושים, ועוד.

אז איך אני רואה את הרצליה בשנת 2053?

שני קווי מטרו ורק"ל חוצים את העיר לאורכה ולרוחבה ומצמצמים את תנועת הרכב הפרטי, תנועת הולכי רגל ברחובות מוצלים, מרכז עיר שוקק המשלב מסחר ומגורים המשולבים במבנים ההיסטוריים המשוקמים, אזור תעסוקה בין לאומי משגשג עם חברות ההייטק והקלימטק המתקדמות בעולם, תושבים הנהנים מחופי ים מוגנים, פארק מטופח ומקיים, מוסדות חינוך מהמתקדמים ביותר, המספקים מרחבי למידה מגוונים, בבינוי המנצל באופן מיטבי את משאב הקרקע היקר. ומעל הכל קהילה מכילה ותומכת.

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. שביט הגב

    ואו כמה התאמצת על ארבע שורות בקושי …קצת הרחבה על החזון שלך לא היה מזיק. וגם על שיתוף התושבים בחזונה של עיר, שעד לפני עשריםש נה היתה עיר מתפוררת מוזנחת וחסתר חשויבות בצפון המטרופולין….

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן