עוד כתבות בנושא

הרצליה נערכת לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ג

תכניות לימודים ייחודיות – "מתחברים לחיים", "מיניות בריאה", "מענים רגשיים"; חממות לימוד חדשניות ומודרניות; גני ילדים ייחודיים; פרויקט מסקרן המשלב בין מחול לתנ"ך; הרחבת סל התרבות בגני הילדים; ועוד…

פרויקט (R(each בתיכון היובל. צילום: דוברות עיריית הרצליה.

עיריית הרצליה נערכת לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ג. במהלך חופשת הקיץ ביצעה העירייה עבודות שיפוץ ושדרוג מאסיביות בהיקף חסר תקדים של כל בתי הספר וגני הילדים בעיר, ובנתה, באמצעות החברה לפיתוח הרצליה, מוסדות חינוך חדשים.
אגף החינוך של העירייה סיים לגייס לשורותיו מערך של מורות ומורים, גננות וסייעות מקצועיות ומנוסות, ובנוסף, הצוותים החינוכיים עבדו כל העת על מנת לפתח ולייצר מערכי שיעור משופרים, חדשניים ויצירתיים כדי לספק לילדות וילדי העיר את החינוך הטוב והאיכותי ביותר.

חממה לימודית מדעית טכנולוגית בתיכון הנדסאים.
תיכון הנדסאים פתח חממת לימודית מדעית טכנולוגית לגידול צמחי נוי, מאכל ותבלינים בדרכים חדשניות המשלבות מדע וטכנולוגיה. החממה הוקמה במטרה לייצר מרחב לימודי מחקרי לתלמידים בשכבות הגיל ז'-ט', ולאפשר נקודת מפגש בין הלמידה היומיומית המתקדמת במדע וטכנולוגיה לבין קיימות וסביבה.
החממה מספקת לתלמידים סביבת למידה חוץ בית ספרית ומאפשרת תנאי מעבדה לעבודת חקר פרויקטאלית. אופי הלמידה מתחבר לרוח החינוכית העירונית EACH ומאפשר לתלמידים ולצוות ההוראה לייצר שיח לימודי המשלב עקרונות חשובים של קהילה, טכנולוגיה, אקדמיה, מחקר וחינוך לערכים.
התלמידים חוקרים כיצד ניתן לקדם קיימות סביבתית בעזרת המדע והטכנולוגיה. הפרויקטים עוסקים בנושאים שונים כגון מזהמים סביבתיים ודרכי התגוננות, שיפור תהליך הפוטוסינתזה, חיזוק ושיפור תנאי גידול ועוד. כל אלו בעזרת כלים טכנולוגיים שהתלמידים מפתחים. בנוסף, בעזרת תנאי מעבדה ייחודיים אלה של החממה, התלמידים נתרמים בפיתוח ערכים ויכולות חשובים כגון עבודת חקר והתבוננות, עבודת צוות, והחשוב ביותר – אמפתיה לעולם הצומח.

חלל למידה חדשני בחט"ב רעות.
מבואת בית-ספר רעות הפכה למרחבM21  חדשני ומעורר השראה. המרחב המעוצב יכלול פינות ישיבה, דלפק לעבודה עם מחשבים ניידים, פינות שיח למפגשים קבוצתיים ללמידה והפגה, מסך הקרנה, גלריית תוצרי התלמידים והתלמידות, ועוד.
המרחב הוקם ברוח תפיסתeach  העירונית המפתחת למידה שיתופית חווייתית, יצירתית וחוקרת, ברוח המאה ה-21.
גם החצר עברה שינוי מהותי. הותקנו הצללות, הצמחייה התחדשה והוקמו מרחבים ללמידה במרחב הטבעי הפתוח.

פרויקט (R(each בתיכון היובל – חיבור ייחודי בין מחול לתנ"ך:
חיבור ייחודי בין עולם המחול לעולם התנ"ך, בדגש על מגילת רות. דרך המחול התלמידות והתלמידים מביאים את סיפור מגילת רות על כל רבדיו באופן מונגש ובשפה אמנותית המתאימה לתקופתנו אנו. בפרויקט הסיום, התלמידות והתלמידים מופיעים בפני בית הספר ומעבירים את הפרשנות שלהם למגילת רות.
הפרויקט נקרא R(each) כי הוא מבוסס על עקרונות ה-each, והאות R היא על שם רות.

חלל למידה חדשני בחט"ב רעות. צילום: דוברות עיריית הרצליה.

תכנית חלל חדשה – "בין כוכבים":
מרכז המדעים הרצליה יפעיל תכנית ייחודית לבתי הספר היסודיים ולחטיבות הביניים בהרצליה על חקר החלל והמדע. התכנית תעודד את התלמידות והתלמידים ללמוד מדעים ולחקור על החלל החיצון – כוכבים, גלקסיות, שביל החלב, אטמוספירה, אסטרונומיה, חורים שחורים, ניסויים מדעיים ועוד.

הרחבת תכנית "מתחברים לחיים":
תכנית שנתית למניעת אובדנות בקרוב בני נוער, המשלבת יועצות, מחנכים ומורים שעברו הכשרה מקצועית. התכנית כוללת מפגשים שוטפים עם התלמידים וההורים.

הרחבת תכנית "מיניות בריאה" בבתי הספר והגנים:
תכנית המחנכת לסובלנות וכבוד הדדי. התכנית כוללת הכשרה של צוותי החינוך, מפגשי הדרכה של ההורים, שיעורים עם הילדים ובני הנוער. התכנית מלווה על ידי תכנית "מגע בתיאום".

הרחבת פיתוח יחידות הוראה בבתי-ספר על פי מודל ה-EACH:
המודל החינוכי EACH מתבסס על ארבעת העקרונות מרכזיים: ביטוי עצמי, יוזמה ויצרנות, קהילתיות, למידה במרחבי החיים. התלמידים ייצאו לשטח, מחוץ לגבולות הכיתה המסורתית, ולצד הידע יקבלו מיומנויות אקדמאיות, ערכים, שיתוף הקהילה ולמידה עצמית.

הרחבת תכנית "ממריאות":
התכנית מכשירה תלמידות תיכון למסלולי סייבר וטכנולוגיה משמעותיים בצה"ל ומצמצמת את הפער הגדול בשילוב נשים בעולמות הטכנולוגיה וההייטק. התכנית היא פרי שיתוף פעולה של עיריית הרצליה עם ועד ההורים העירונית.

מרחבי למידה חדשים בחצר חט"ב הנגיד:
חצר בית הספר שודרגה ונבנו בה מרחבי למידה המותאמים למספר כיתות במקביל. הלמידה במרחב הפתוח, על פי מודל ה-each, תעודד חשיבה יצירתית, תאפשר להיעזר במשאבי הטבע, תעודד חקר והתנסויות, תאפשר הפעלות קבוצתיות ועוד.

שני בתי ספר יסודיים חדשים בשכונת גליל ים:
שני בתי הספר החדשים יקדמו פדגוגיה חדשנית מבוססת על עקרונות ה-each. בית-ספר יצחק שמיר יוביל פרויקטים לימודיים-ערכיים הקשורים בתיקון העולם, ובית-ספר נעמי שמר יעשה זאת בתחום המדעים והאמנויות.

הרחבה של תכנית "בית-ספר מנגן":
התכנית הייחודית, שבה הילדים לומדים ומתמקצעים בלנגן על כלי מוסיקה שונים, תורחב משמעותית ותפעל בבתי הספר: נעמי שמר, בר אילן, נבון ויצחק שמיר.

הרחבה של תכניות ייחודיות בבתי ספר יסודיים:
באמצעות פלטפורמת גפ"ן, ובהשתתפות עירונית, הורחבו בבתי הספר תכניות ייחודיות, מעשירות ומלמדות, כגון: חינוך פיננסי, תכנית מצמיחים, כלבנות טיפולית, גישור ועוד. 

החממה המדעית טכנולוגית בתיכון הנדסאים. צילום: דוברות עיריית הרצליה.

3 גנים ייחודיים חדשים:
גן תפוח – גן "EACH בטבע", ברחוב זרובבל. מודל ה-EACH בטבע מבוסס על למידה חווייתית בשטח, מחוץ לגן, שמקדמת ארבעה עקרונות מרכזיים: ביטוי עצמי, יוזמה ויצרנות, קהילתיות, ולמידה במרחבי החיים. הלמידה החוץ גנית מעודדת חשיבה יצירתית, סקרנות, חקר ופליאה תוך שהיא מאפשר חיבורם של הילדים למרחב העירוני וטבע.
 
גן דפנה – גן מונטסורי, בשכונת נוף ים. בגישה המונטסורית שמים במרכז את הילד, צרכיו, נטיות ליבו ויכולתו, ומנסים להביא לידי מימוש מרבי את הפוטנציאל הגלום בו כישות הוליסטית. השיטה דוגלת בלמידה של הילד תוך עשיית דברים בעצמו, מתוך הנחה שהילד הוא אוטודידקט.
 
גן גלילאו – גן "EACH במדע". הגן יאפשר לילדים לחקור ולהתנסות בעולמות המדע, על פי עקרונות ה-EACH. בגן יהיו: חדר מייקר שיספק סביבת למידה חדשנית רב תחומית המעודדת חשיבה יצירתית ויזמות בקרב הילדים, מקרן אינטראקטיבי, מתקני חקר ותכנית ייעודית במרכז המדעים, ברגע שהמרכז ייפתח.
 
הרחבת תל"ן (תכנית לימודים נוספת) בגני הילדים.
העירייה הרחיבה את חוגי תל"ן בגני הילדים – הכניסה חוג חינוך גופני בכל הגנים, חוג שחמט, חוג אמנות חווייתית, חוג חשיבה, קסמים ומדעים, הרחיבה את ההיצע לחוג מוסיקה וחוג ריקודי עם.
 
הרחבת מענים רגשיים-חברתיים לילדי הגנים:
העירייה מרחיבה את תכניות חוסן ומעגל הקסם בגני הילדים אשר נועדו בין השאר לחזק את הילדים, ללמד אותם להביע את רגשותיהם ולהתמודד עם קשיים.
התכניות מובלות בשיתוף של משרד החינוך והשירות פסיכולוגי חינוכי, תוך הכשרת צוותי הגנים, על מנת להעניק את הכלים המקצועיים לתמיכה הנדרשת בילדים.
במסגרת התוכניות, הצוותים משתמשים בערכות משחקים מיוחדות אשר באמצעותם לומדים הילדים לשתף ברגשות ובתחושות שלהם, לשוחח על קשיים, לבטא את עצמם ולקבל תמיכה רגשית חברתית.
 
הרחבת סל התרבות בגני הילדים:
לאחר שבתקופת הקורונה סל התרבות הצטמצם משמעותית, השנה הוא חוזר במלואו למתכונת רגילה. במהלך השנה יתקיימו שש פעילויות תרבות בכל גני הילדים בעיר – הצגות, מוסיקה, אמנות, שירה ועוד.
 
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אומר: "עיריית הרצליה שמה בראש מעייניה את קידום תחום החינוך בעיר ומקצה לכך משאבים רבים. בעידן של היום, עלינו לדעת להתאים עצמו לרוח התקופה ולספק תכנים שיתנו מענה איכותי ואפקטיבי להעדפות ולרצונות של תלמידי העיר. אנחנו נמשיך לקדם כל תכנית ויוזמה שיטיבו עם החינוך המצוין של הרצליה, שיצמצמו פערים בחברה, ושיותאמו לצרכים של כולם. אני מודה לצוות החינוך המצוין שלנו – על ההירתמות והמסירות, ומאחל לילדי הרצליה שנת לימודים מוצלחת ופורה."
 
מ"מ וסגנית רה"ע ממונה על החינוך, איה פרישקולניק, ציינה: "אנו פועלים באופן עקבי לחיזוקה של מערכת החינוך העירונית תוך דגש על אימוץ תכניות לימוד חדשניות וקידום חינוך אלטרנטיבי בעיר. אני גאה באנשי אגף החינוך אשר מסייעים ליישם את המדיניות שלנו והופכים את החזון למציאות, בעבודה המשותפת נבטיח שוויון הזדמנויות לכל ילדי העיר. מערכת החינוך שלנו תעניק תמיד לכל תלמידה ולתמיד את הכלים והמעטפת הנדרשים למימוש מלוא הכישורים והחלומות שלהם."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן