עוד כתבות בנושא

הרצליה על מפת העולם

מרכז המדעים הרצליה הוביל פריצת דרך ישראלית בחלל – 8 לווייני מחקר שפותחו בהרצליה שוגרו מנאס"א בפלורידה

 הרצליה רשמה הישג עולמי בחקר החלל.
, נס"א בפלורידה תשגר לחלל 8 לוויינים שנבנו ופותחו על ידי תלמידות ותלמידים מתיכונים ברחבי הארץ, שוגרו מנס"א בפלורידה את הידע, ההכוונה וההכשרה קיבלו התלמידים ממרכז המדעים הרצליה, בניהולו של ד"ר מאיר אריאל.

עיריית הרצליה השקיעה משאבים רבים במיזם של מרכז המדעים, במסגרתו, דרך אגף החינוך, הם היו שותפים בהקמת כיתות מדעים ברחבי הארץ, בדגש על ערי פריפריה –  שער הנגב, אופקים, ירוחם, טייבה, נצרת, מעלה אדומים, גבעת שמואל וקריית אתא. 
 
יחד עם סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה, הוביל מרכז המדעים הרצליה את פרויקט תבל – תלמידים בונים לוויינים. במשך שלוש שנים, סגל ההוראה של מרכז המדעים ליווה והכשיר את מורי ותלמידי בתי הספר בארץ, כאשר כל עיר בנתה לוויין מחקר שישוגר הערב.

בכל אחת מהרשויות, התלמידים, לצד פיתוח ובניית הלוויין, הקימו תשתית מתאימה: חדר נקי לבניית הלוויין, לפעילויות אינטגרציה ובדיקת הלוויינים. תחנות תקשורת שיאפשרו מעקב אחר הלוויינים, קבלת טלמטריה ונתונים מדעיים.
 
גם לאחר השיגור, הלוויינים ידגימו יכולות תקשורת עם תחנות הקרקע שנבנו ברשויות המקומיות וישרתו משימות מגוונות וכן משימות מחקר מדעי. הבקרה, המעקב ועיבוד הנתונים שיתקבלו מהלוויינים – הכל יתבצע על ידי התלמידים.
 
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "זהו יום היסטורי! אחרי עבודה מאומצת ואדירה של שלוש שנים, אנחנו עומדים לצפות הערב בשיגור לחלל של שמונת הלוויינים שהתלמידות והתלמידים בנו במו ידיהם. עיריית הרצליה משקיעה משאבים רבים בתחומי החינוך, המדע והטכנולוגיה והודות למרכז המדעים שלנו, המורים והתלמידים ברחבי בארץ קיבלו ידע תאורטי ומעשי וכלים מצוינים, שיחד עם היכולות הגבוהות וההשקעה האישית של כל אחת ואחד מהם, נגיע לרגע השיא הערב."

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן