עוד כתבות בנושא

"זה לא שלכולם הכי טוב בסקס אבל הם יהיו"

הסקסולוגית הכפר סבאית שלי פורפר-רוזן משכלת רגליים יחפות על הספסל בקניון ומרגישה הכי נוח בעולם. היא עונדת עגילי דובדבן אדומים ומבריקים, דיבורה רהוט וקולח, ורק אני מנסה להתחבא מאחורי הקפה שלי בכל פעם שנשמעות מילים כמו אוננות, פורנו ו.. טוב, אתם כבר יכולים לנחש

למטפלים מיניים דרושה פתיחות רבה", היא אומרת בהבנה. "זה לא שלכולם הכי טוב בסקס אבל הם יהיו מודעים ופתוחים בינם לבין עצמם או עם הפרטנר שלהם. אצלנו אין לטאטא מתחת לשטיח, ואין בושה סביב הנושא. מיניות טובה זאת מתנה. לפעמים היא לא באה בקלות אבל אפשר ללמוד אותה, לעבוד עליה ואני ממליצה לכולם להיות בקשר עם המיניות שלהם". 

פורפר-רוזן חיה ונושמת את הנושא – היא חברה באגודה הישראלית לטיפול מיני "איטם", מטפלת בקליניקה הפרטית שלה, מרצה, מלמדת, כותבת ומייעצת. בקיצור, חיה את החלום שלה שהחל מגיל צעיר.

"כשהייתי בת 16 התפרסמה בארץ הסקסולוגית ד"ר רות, והיא נורא סקרנה אותי. כבר אז היא נראתה מבוגרת דיברה בחופשיות על מין ואני הייתי בדיוק בגיל שבו התחלתי להתעניין בנושא. אמנם הייתי ילדה טובה ותמיד היה לי חבר קבוע אבל הנושא ממש סקרן אותי. סקרנות בריאה שהובילה אותי לעסוק במקצוע שהכי עניין אותי בעולם". 

מה שכן, היא בטח לא חשבה שהדרך להסמכה כמטפלת מינית תהיה כה ארוכה. לפני שהחלה ללמוד טיפול מיני באוניברסיטה למדה תואר ראשון במדעי ההתנהגות וקרימינולוגיה ותואר שני בעבודה סוציאלית. היא עבדה בעמותת "עלם" בהדרכת נערות במצוקה ולמדה והדריכה קבוצות הורים בשיטת "אדלר". בנוסף, למדה טיפול זוגי במכון "שינוי" ומבחינתה, אין הפרדה בין שני הנושאים.

לא הגיוני לטפל בזוגות בלי להתייחס לנושא המיניות. כשאני שואלת זוגות איך המיניות ביניהם חלק צוחקים, אבל בדרך כלל מרגישים הקלה מאוד גדולה שיש מישהו ששואל על כך ולפעמים זה פותח פצע ענקי, כי למרות שהמיניות כל כך חשובה לאיכות החיים, היא לא חמצן. אפשר לחיות בלעדיה ולטאטא מתחת לשטיח. 

 

היא עצמה בזוגיות מהצבא עם בעלה, אמיר רוזן, סמנכ"ל טכנולוגיות ומערכות מידע בפקטורי 54 וב – Irani Corp. הוא כבר רגיל לתגובות של אנשים ששומעים במה עוסקת אשתו ושמע את כל הבדיחות.

"כשבעלי הכיר אותי הוא ידע שזה החלום שלי והוא מפרגן לי. כמובן שיש צחוקים, ואנשים תמיד מופתעים מהקלילות שבה אני מדברת על זה. כשאני מגיעה לגן חדש או כיתה חדשה ואומרת במה אני עוסקת יש את אלה ששותקים, יש את אלה שחוטפים הלם ומסתכלים עלי מהצד כל היום, ויש את אלה שישר ידברו איתי על זה".

היא גדלה ברמת השרון, בכפר סבא היא גרה 13 שנים, ולגנים ולכיתות בעיר היא מגיעה דרך שלושת הבנים – גל בן 13, יונתן בן 11 וליבי בן החמש. 

איך הם מקבלים את העיסוק שלך?

"הילדים יודעים מה אני עושה, ואנחנו מדברים ומתבדחים על זה. אני לא מחכה שהם יבואו וישאלו אלא מדברת איתם כשהזמן מתאים על פרטיות, הכרות הגוף ועוד. היום יש הכל בגוגל ובפייסבוק, אבל כשהם יקיימו יחסי מין בפעם הראשונה אני רוצה שיבואו אלי ויספרו לי ולא יחפשו פתרונות בגוגל". 

מה תגידי להורים שנרתעים מלדבר על הנושא עם הילדים?

"ההורים לא תמיד מבינים שזה נורא מסקרן את הילדים וחושבים שאם הם לא שואלים זה לא שם אבל זה לא כך. הרבה פעמים הילדים חושבים שהם לא יקבלו מענה מההורים או שההתעניינות שלהם לא בסדר. ואז הם מחפשים ברשת ומקבלים תשובות לא נכונות". 

והם גם נחשפים לפורנו. עד כמה זה מזיק?

"החשיפה לפורנו מגיל צעיר הורסת את המיניות, כי כשבאים לקיים יחסי מין אחרי שצופים בפורנו נמצאים בנתק מהמציאות. אני מרצה לבני נוער ומסבירה שכמו שיש סרטי פעולה – זה גם רק סרט. ההנאה לא אמיתית, גודל האיברים לא אמיתי ולא משך הזמן של קיום היחסים. לא מזמן עשיתי שיחה עם חברים של הבן הגדול, בהסכמת כולם, ועשיתי איתו סרטון על תכנים לא נאותים ברשת, ומה קורה כשצופים בפורנו והעליתי ליו טיוב. אני גם מרצה להורים על חינוך למיניות בריאה". 

בין שאר עיסוקיה היא מנהלת, יחד עם מיכל אורן, אפליקציה בשם "בסטיז" המשדכת בין נשים שמחפשות חברות. בהתחשב בכמות האנשים שמחייכים אליה בקניון, אני תוהה מהיכן נובעת ההזדהות שלה עם הצורך בחברה.

"לשכונה הירוקה עברתי לפני ארבע שנים כי לא היו לי חברות בשכונה הקודמת בעיר והרגשתי בודדה", היא מפתיעה. "רוב המשפחות היו עם ילדים גדולים יותר והייתי מוצאת את עצמי אחר הצהריים לבד. זה היה מפתיע ומביך כי אני אדם מאוד חברותי, עם הרבה חברות וחשוב לי להיות חלק מקהילה ומשכונה. גרנו שם שמונה שנים עד שקיבלתי אומץ לעבור דירה ולעקור את הילדים מהמסגרות אבל למזלי בעלי זרם איתי וצדקתי".

האפליקציה עושה התאמות בין הנשים בעזרת שאלון אופי, העדפות בילוי, ונושאי שיחה. בנוסף יש גם קבוצת פייסבוק של "בסטיז מבלות וממליצות" עבור אותן התאמות. בכלל, פורפר-רוזן מאוד פעילה במדיה החברתית. היא מנהלת שותפה בקבוצת "מאמות כפר סבא", כותבת באתר "ילדתי" על מיניות אחרי לידה ומעלה פוסטים על אורגזמות, חוסר חשק מיני, בושה ועוד. 

"חשוב לי להנגיש את הנושא ולהוציא את הטיפול המיני מחוץ לקליניקה כי מבחינתי זאת העשייה שלי. גם אם לפוסט יהיו רק 3 לייקים אני יודעת שהוא מגיע לרבים אחרים כי אנשים מגיבים, שואלים ומודים לי בפרטי". 

אבל גם אחרי שנים רבות של עיסוק בתחום ופעילות ברשתות החברתיות, מה שקרה לה לפני שבועיים תפש אותה לא מוכנה.

"קיבלתי הצעה לשלוח אודישן לחברת איפור, שגם מבצעת הזרקות של חומצה היאלורונית לפנים", היא מספרת. "באותו זמן קיבלתי לינק לסרטון שרץ ברשת על תיקונים בפות בעזרת חומצה היאלורונית. באיזה שהוא מקום, שניהם מדברים על טיפול קוסמטי בפנים כי הפות הוא הפנים של החלק התחתון של האישה. יש לו שפתיים, יש לו פה, ויש כל מיני סוגי פות כמו שיש כל מיני סוגי שדיים. בשביל יחסי מין טובים צריך להרגיש בנוח עם הגוף שלנו ואם מישהי מתביישת בפות שלה היא תתקשה להנות מיחסי מין".

ומה דעתך על הנושא?

"אני לא שוללת לגמרי שום טיפול קוסמטי, אבל רק כמוצא אחרון. אם היה משהו בגוף שלי שהייתי מתעבת, ששום טיפול נפשי או פיזי לא היה עוזר וטיפול קוסמטי קטן כן היה עוזר, אז למה לא? הרצון להראות יפה יותר זה עניין של כולנו וגם אני בדיבור עם עצמי כל הזמן. פעם הייתי נורא רזה ועם ההריונות נעשיתי מלאה יותר. אז לפעמים אני בדיאטה ויש עליות ומורדות אבל חשוב לי לאהוב את עצמי כמו שאני, מבפנים ואז החוצה".

 

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן