עוד כתבות בנושא

חגיגה הולנדית בהרצליה

בבית יוליאנה – דיור מוגן יוקרתי בהרצליה – ערכו בזאר עם טעמים וניחוחות הולנדיים שהכנסותיו נתרמו למען ניצולי שואה

רגע לפני שנבחרת הולנד תתמודד מול נבחרת ארגנטינה על הכרטיס היוקרתי לחצי הגמר של המונדיאל נערכה חגיגה הולנדית לא פחות צבעונית באזור השרון.

היריד השנתי שכולו על טהרת הולנד – עם בדים הולנדים וטעמים הולנדים – נפתח לכל הקהילה ולכל מי שסקרן לגבי תרבות וקולינריה של ארץ השפלה המפורסמת בתחנות הרוח, קבקבי העץ והפרחים המרהיבים.

שושנה נש, מנהלת בית יוליאנה, קיבלה אותנו בזרועות פתוחות וערכה לנו סיור בבית שבו מתגוררים 120 דיירים עצמאים ועוד כ-60 דיירים באגפים סיעוד ותמיכה, ברמות תפקוד שונות. אחת מהן היא קטי פולק, שסיפרה לנו על החוג שבו היא משתתפת כבר שנה ומכינה עבודות יד, בזמן שהנרייט בטל הציגה בפנינו את העבודות שהכינו הדיירים בסיועה.

"כל ההכנסות מהמוצרים שנמכרו ביריד הולכות לקרן יד דוידס – עמותה שמסייעת לקשישים בעלי הכנסות נמוכות ומשפחותיהם מקרב קהילת יוצאי הולנד בישראל", מספרת נש.

נטי גמליאל וולף מתגוררת כבר חמש שנים בבית יוליאנה ומעידה שהיא מאוד מרוצה מהחיים בבית. "הבזאר שלנו כבר נהיה מושג ידוע ומכל הארץ מגיעים אלינו כדי לקנות ולטעום", היא מספרת בגאווה.

לסיום הגענו לפינת הקרוקרטים – מאכל הולנדי בשרי טעים מאוד – שם פגשנו את איבון גרינברג, דיירת במקום שנתנה לנו לטעום עוגיות הולנדיות שעושות הרבה מצב רוח, ולא – אין בהן את התוספת המיוחדת שבשבילה רצים הישראלים לאמסטרדם. כמו שהתרשמנו מהביקור במקום מצב הרוח כאן הוא לגמרי טבעי ושמחת החיים מדבקת. 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן