עוד כתבות בנושא

ח"כ אפרת רייטן בהפגנה בהרצליה: "רק החלפת הממשלה יכולה לעשות ריסטארט לישראל"

190 ימים לאחר הטבח, כש-133 חטופות וחטופים עדיין מוחזקים בשבי חמאס בעזה, התקיימה הערב שוב ההפגנה המרכזית של מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה תחת הכותרת "בחירות עכשיו!"

צילום זאב ינאי

את ההפגנה הנחתה השחקנית רוני הדר. נאמו בה ח"כ עו"ד אפרת רייטן ("העבודה"), מיכל הדס רובין ממקימות וממובילות 'אמא ערה', אמא ללוחם במילואים, חיילת בתפקיד מבצעי ומתבגר צעיר, נעם ארליך שפונה ממנרה בעל מבשלת הבירה "בירליך" ומורן מישל, ממובילות מחאת 'בחירות עכשיו' שנדרסה על-ידי סוס משטרתי בהפגנות בקפלן. זמרת המחאה דורית ווסטון-לאור, שרה את גרסת המחאה ל"מכורה שלי".

ח"כ אפרת רייטן קראה מעל הפודיום: "רק החלפת הממשלה יכולה לעשות ריסטארט לישראל. להמשיך באותה דרך, לא תשיב את החטופים. כאשר אותם אנשים, אותם מינויים של ג'ובים, אותה מדיניות של עצימת עיניים, אותה משיחיות, ממשיכים להיות המצפן של הנהגת המדינה, התוצאה תמיד תהיה כישלון. לא יכול להיות תיקון אמיתי בלי לומר – טעיתי. זה באחריותי. הודאה כנה ומלאה באשמה, לצד תחקיר על-ידי מומחים וצוות ניטרלי וכוונה ללמוד ולתקן ולשנות. יש רק דרך אחת לעצור את השלטון האסוני הזה והיא -בחירות עכשיו ומיד".

צילום זאב ינאי


מיכל הדס רובין, סיפרה על לווייתו של חברו של בנה אדיר מסיקה ז"ל, שנרצח בנובה: "בעומדנו שם צמודים והלומים, ידענו שלמחרת, גם בני יוצא להילחם, לצד חבריו לצוות, שמיהרו לחזור מכל קצוות תבל. מבעד למסך הדמעות, צפיתי במשפחתו ובחבריו של אדיר, ומחשבה אחת עלתה בראשי: את בת המזל. את בת המזל שילדיך לא נרצחו או נחטפו. לא עונו ולא נשרפו. במשך חודשי הלחימה הזכרתי לעצמי שעד שלא יבשרו לך אחרת – את נשארת בת המזל. אבל מזל לבדו הוא לא תכנית עבודה. הוא חייב להיות מלווה בהחלטות ובמעשים שיצמצמו את מרחב הסיכון. חצי שנה לאחר אותה שבת איומה, והחלטות כאלה לא מתקבלות. אז בואו אמהות – יש לנו ממשלה להחליף".

מורן מישל קראה להקדיש את חמשת השבועות שנותרו עד לסוף פגרת הכנסת למחאה ש"תוודא שכל מקבלי ההחלטות מבינים שחייבים לקבוע מועד לבחירות עכשיו! זה אומר שנצטרך לצאת מהבתים יותר ולהיות נחושות ונחושים פי כמה, ואני מאמינה ביכולת ובכוח שלנו לעשות את זה כי את התגמול על כך נקבל בדמות הצלת המדינה".


"אז הערב, מעל הבמה בהרצליה נמשיך להגביר וביחד נקרא גם אל השכן היקר אייזנקוט: מכאן זה עליך. ניסיתם, בלמתם, הובלתם, החזרתם – עכשיו זה נגמר. אתה יודע שהמלחמה בעזה נגמרה. אתה יודע שאין לכם יותר תפקיד בקבינט! לממשלת המחדל אין מנדט! חובתכם היא כלפינו ואנחנו לא נתייאש ולא נרפה: קח את גנץ ומלאו את רצון העם. פיתחו את מושב הקיץ עם הצעת חוק לפיזור הכנסת והובילו את ישראל לבחירות עכשיו!".

נעם ארליך שסבתו וסבו הקימו את מנרה ב-1943, ומבשלת הבירה שלו ספגה פגיעה ישירה של נ"ט אמר: "ב-19 באוקטובר הבית והעסק שלי נפגעו בפגיעה ישירה של טיל נ"ט שירה החיזבאללה והשטח כולו הוכרז כשטח צבאי סגור. יש אנשים שנמקים בשבי החמאס ויש אנשים שנמקים במסדרונות בתי המלון של המפונים. לאלפי תושבי הצפון אין בית, אחרי שהממשלה חטפה אותנו מבתינו. תחזירו אותנו הביתה. תחזירו את כולם. מדינת ישראל לא יכולה להתקיים ללא הצפון"

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן