עוד כתבות בנושא

חשיבות המוטיבציה בעבודה עבור העובדים והארגון

ישנה חשיבות המוטיבציה בעבודה עבור העובדים והארגון, והינה למעשה המפתח להצלחה של כל עסק. מדובר אודות רמה של מחויבות, האנרגיה והדחפים שעובדי העסק מביאים עמם למשרד כל יום. כאשר המוטיבציה של העובדים בעסק ירודה, כי אז העסק יבחין שהפרודוקטיביות של העובדים הופחתה, כמו גם התפוקה שלהם. והמשוואה פה היא פשוטה – מוטיבציה פחותה של העובדים = העסק לא יצליח להגיע להישגים שבהם הוא חפץ. אך מוטיבציה של העובד לא תגיע יש מאין – כי אם בעל העסק נדרש לטפח ולשמר אותה.

חשיבות המוטיבציה בעבודה עבור העובדים והארגון – מה היא בכלל המוטיבציה של עובד?

כאשר דנים באלמנט של חשיבות המוטיבציה בעבודה עבור העובדים והארגון, יש להבין כי הנעת עובדים הינה חדשנות, רמת מחויבות ואנרגיות שצוות העובדים חש במשך ימי העבודה. שיפור המוטיבציה של העובדים, כמו גם שמירה עליה, עשויים להוות אלמנט בעייתי בשביל בתי עסק. וזאת מכיוון שאין כל אתגר ילהיב את מי שצריך לעמוד בו. בשל כך, הם צריכים לעמול קשה, על מנת למצוא את הדרך לשמור ולשמר את רמות המוטיבציה של העובדים שלהם.

חשיבות המוטיבציה בעבודה עבור העובדים והארגון – למה המוטיבציה של העובד כה חשובה?

בבואנו לבחון את חשיבות המוטיבציה בעבודה עבור העובדים והארגון, ולהבין מדוע היא כה חשובה, ננסה לבחון את ההפך ממנה. במידה ותעלו במוחכם קונוטציה של עובדים בעלי מוטיבציה ירודה, מיד תראו תמונה של עובדים שעובדים בקצב של צבים, גולשים ומשחקים באינטרנט, מעבירים יותר מדי זמן בביצוע המשימות שהטלתם עליהם, ולא עוזבים את הטלפון הנייד שלהם לרגע. מה שהכי יטריד אתכם, מתבטא בכך שהם אינם ממוקדים והם אינם משקיעים את כל כולם בעבודה אצלכם. מיד תסיקו, כי המשאבים שלכם מתבזבזים וההשפעה שיש לכם על עובדים אלו בטלה בשישים, ומכאן תבינו כי הפוטנציאל לעכב את הצמיחה העסקית שלכם לייצר עבודה בסטנדרט גבוה, שואף לאפס. השאיפה שלכם הפוכה לגמרי. אתם מעוניינים לראות שהעובדים שלכם חדורי מוטיבציה, משולהבים, גאים ומונעים מכך במוסר עבודה גבוה. עובדים שעומדים מהר וטוב במשימות שהטלתם עליהם. העסק שלכם חשוב להם, אולי כמעט כמו שהוא חשוב לכם. וזאת הסיבה שהמוטיבציה של העובדים כה חשובה. לפיכך עליכם לשמור עליה ולעשות הכול כדי לרומם את רוחם.

חשיבות המוטיבציה בעבודה עבור העובדים והארגון – כיצד ניתן לשפר את המוטיבציה של העובד?

קיימת המון חשיבות המוטיבציה בעבודה עבור העובדים והארגון. השאלה כיצד בדיוק ניתן לשפר את המוטיבציה של העובד? ועל כך נדון כעת –

  • תצרו מסלולי קריירה. אין עובד שמעוניין במשך הרבה זמן להישאר סטטי. כל עובד מעוניין לדעת ולהיווכח כי יש לו לאן לשאוף קדימה. לפחות רובם כך. כדי להתעלות מעל זה, ערכו שיחות משוב עם העובדים שלכם. תבררו מי מבינהם עומד במקום מבחירה אישית, ומי מבינהם מעוניין להתפתח ולהתקדם. והיה והוא מעוניין להתקדם, תבררו עמו מה הכיוון והראייה שלו להתקדמות. תנסו לרומם את רוחו ולשקול את רצונותיו ברצינות.
  • תוודאו שהעסק שלכם מוביל עם החזון החשוב שלכם. כל עובד מעוניין לדעת שמאמצי העבודה שלו אכן משתלמים. שהוא צועד עם ובמקביל לחזון של העסק. יידעו את העובדים בשלבי ההתקדמות ובחזון האמתי שלכם.
  • תספקו לעובדים שלכם אוטונומיה. כשעובד אינו חש התרוממות אנרגיות או שליטה על הזמן, המוטיבציה שלו יורדת, כהמשך ישיר לתחושותיו. עובדים צריכים משמעת, אבל הם גם צריכים את החופש שלהם במקום העבודה. את האוטונומיה, הכה חיונית, תוכלו לספק להם באמצעות הפגנת אמון בהם, או לחלופין במתן שעות עבודה גמישות, וחופש לעסוק מספיק זמן באלמנטים שחשובים להם. כל זה יעודד אותם, יעניק להם השראה, וזאת מכיוון שכאשר שביעות הרצון ממקום עבודה נבנית בהדרגה, התוצאה שלה מגיעה בדמות שהעובדים הולכים עם התחושה שגם להם יש סוג של שליטה, שהם חשובים, שיש מקום לנוכחות שלהם.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן