עוד כתבות בנושא

טכנולוגיה חדשנית למניעת הצפות – פרויקט ראשון מסוגו בישראל

עיריית הרצליה התקינה במערכות הניקוז בעיר מערך חיישנים מתקדם שמטרתו למנוע הצפות בימי החורף.

החיישנים במערכות הניקוז צילום: SMBIT

עיריית הרצליה ממשיכה במהלכי החדשנות והטרנספורמציה הדיגיטלית במסגרת "עיר חכמה".
לאחר פרויקט המקלטים החכמים ופריסה של סנסורים לניטור איכות הסביבה, אגף מערכות המידע בעיריית הרצליה מוביל פיילוט להתקנת מערך חיישנים מתקדם במערכות הניקוז בעיר שמטרתו למנוע הצפות בימי החורף.
 
עד כה הטכנולוגיה הזאת נוסתה רק בניו יורק וכעת היא מגיעה לראשונה לישראל – לעיר הרצליה.
בעזרת מערך החיישנים, ינוטר גובה הניקוז, ובמקרה של סתימות והצפות, תתקבל התרעה בגופי התפעול העירוניים אשר יוכלו לטפל ולתת פתרון לבעיה לפני שתהיה פגיעה במרחב הציבורי.
 
החיישנים שהותקנו במערכות הניקוז בעיר, מחוברים, בעזרת רשת LoRa Long Range) – טווח ארוך) אלחוטית, למערכת הניהול במוקד העירייה. מערכת הניטור EkronWIDE עוקבת באופן רציף אחר מפלס המים ומאפשרת לעירייה לדעת מה קורה במערכת הניקוז התת קרקעית – בכל רגע נתון.
 
רשת הלורה שהוקמה ע"י חברת SMBIT היא נדבך משמעותי במכלול רכיבי העיר החכמה. תשתית הלורה מאפשרת הוספת עשרות שירותים חכמים לייעול השרות לתושבים וחיסכון תפעולי לעירייה.
הפרויקט בהובלת אגף המחשוב ובשיתוף אגף דרכים ובקרת תנועה ומח׳ החשמל במנהל התפעול.
 
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "הרצליה היא עיר חכמה, מהמובילות בארץ. העירייה משקיעה משאבים רבים בטכנולוגיה ומחשוב, ואנו ממשיכים כל העת לנקוט בשורה של צעדים לשיפור איכות החיים של התושבים. מיזם החיישנים לניטור המפלס בגובה הניקוז בעיר הוא נדבך נוסף – וייחודי בארץ – לשיפור איכות החיים של התושבים."
 
מנכ"ל העירייה, עו"ד אהוד לזר, אמר: "עיריית הרצליה שמה על סדר יומה את נושא החדשנות העירונית שתתאים עצמה לאתגרים העומדים בפנינו בעת הזו, בהם: שינויי האקלים, מצבי קיצון וניהול משברים וחוסן. את כל זה אנו עושים באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת ביותר והחדשנית ביותר, בהשקעה עצומה שמציבה את העיר הרצליה בחוד החנית של "עיר חכמה" בישראל."
 
מנהל אגף מערכות המידע בעיריית הרצליה, אמיר זיו, אמר: "מדובר בעוד פרויקט חדשני וייחודי בארץ ובעולם, אשר נותן ערך למערך התפעול העירוני, לשיפור השירות לתושבים ולמיתוג הרצליה כעיר מתוחכמת וחדשנית במיוחד."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן