עוד כתבות בנושא

טרייד אין בתעשיית הרכב: היתרונות והאתגרים

תעשיית הרכב בישראל, המורכבת בעיקר מיבואנים, מציעה מזה שנים עסקאות טרייד אין משתלמות. לצד היבואנים הרשמיים שמייבאים מכוניות מיד ראשונה ומציעים גם רכבים משומשים, כולל בטרייד אין, קיימות עוד אלפי סוכנויות יותר קטנות, בעלי מוסכים וגורמים נוספים השולחים ידם בתחום מסחר הרכבים. בשורות הבאות נסקור מספר יתרונות ומספר אתגרים של עסקאות הטרייד אין בתעשיית הרכב בישראל.

טרייד אין

טרייד אין בתעשיית הרכב: היתרונות והאתגרים

יתרונות של עסקאות טרייד אין

לצורך סקירת היתרונות של הטרייד אין נתייחס אל כל התעשייה כאל מקשה אחת, למרות שבהמשך המאמר נראה שהדברים אינם בדיוק כך. למעשה, את היתרונות של הטרייד אין אנו בוחנים אל מול האפשרות האחרת, של רכישת רכב ממוכר פרטי בצורה רגילה. לפיכך, היתרון הראשון והברור הוא שאתם מקבלים בבת אחת רכב חדש וגם אומרים שלום לישן. זאת, בניגוד לצורך לחפש קונה עבור הרכב החדש דרך פרסומים רבים ברשת ומענה בלתי נגמר לטלפונים. 

היתרון השני טמון בעצם הפנייה לחברה אל מול אדם פרטי. את האדם הפרטי אינכם מכירים והוא מחזיק רק רכב אחד. לכן, סדרך כלל יש לכתת רגליים ולעשות טלפונים בין כמה מוכרים, לקחת כמה רכבים לבדיקה שעולה כסף במוסך, ולבזבז הרבה זמן במיקוחים חוזרים ונשנים. לעומת זאת, כאשר אתם מגיעים לחברה כבר ממתין לכם מגוון רחב של רכבים לבחירה, אשר כולם כאחד נבדקו וטופלו על ידי בעלי מקצוע מיומנים. 

יתרה מכך, בחלק מהחברות גם יציעו לכם אחריות על חלקים מרכזיים של הרכב, למשל למשך שנה או לעשרים אלף ק"מ. דברים אלו נכונים במיוחד לגבי שוק רכבי היוקרה, כגון ריינג רובר טרייד אין או טרייד אין ליגואר, שם ממש אין מקום למשחקים. 

האתגרים של עסקאות הטרייד אין בישראל

האתגרים השונים של עסקאות הטרייד אין נובעים מכך שאין סטנדרט אחיד, כלומר שקיימים הבדלים משמעותיים בין חברות רציניות ובין גורמים פחות מקצועיים. לדוגמא, קיימים הבדלים ברמת והיקף הבדיקות שעוברים הרכבים המוצעים לקנייה, וכבר ישנם לא מעט סיפורים על אנשים שנתקלו בבעיות ובשוקת שבורה. כמו כן, בחלק מהסוכנויות מנצלים את פערי הידע העצומים שבין אדם מהשורה לבין מומחי הרכב, על מנת לגבות מחירים מופקעים על הרכבים ולהציע מחירים נמוכים במיוחד על הרכבים הישנים, כמובן על מנת למקסם את הרווח, ותוך שימוש במונחים והסברים שהאדם הרגיל מתקשה להתווכח איתם.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן