עוד כתבות בנושא

יום ירושליים בסינמטק הרצליה

ביום שני, כ"ח באייר, יציג סינמטק הרצליה סרטים שצולמו בעיר ירושלים ומגלמים את מורכבותה הרעיונית, הפוליטית והחברתית ובעיקר את החמקמקות של גבולותיה

הסרטים שנבחרו הנם יפי תואר כיאות לעיר שעליה נאמר כי נטלה תשעה קבין של יופי והותירה רק אחד לעולם כולו.

הערב יורכב משלושה סרטי מופת קצרים שנוצרו בהשראת העיר (ובראשם סרטו של דוד פרלוב, בכיר הדוקומנטריסטים בישראל) ומהקרנת טרום בכורה לקומדיה סהרורית ישראלית שעתידה לעלות בקרוב על מסכי הקולנוע בישראל.

בירושלים -In Jerusalem

(ישראל, 1963) תיעודי/פיוטי

הסרט "בירושלים" מתאר עיר קטנה, ריקה ונידחת למראה: קו גבול חוצה את מרכז העיר, בתים הרוסים עומדים בשטח הפקר, דרך חרכים בחומה אפשר להציץ במתרחש בצד האחר, בעיר הירדנית, וחרדים בשכונת מאה שערים מסתירים את פניהם בשטריימלים. ירושלים דרך עיניו של פרלוב בשנת 1963.

במאי: דוד פרלוב

(40 דק', עברית)

 

אורשלם Yerushalaim

(ישראל, 1993) תיעודי/פיוטי

כשלושים שנה לאחר יצירת "בירושלים", ביים דן גבע (שהיה אז במאי קולנוע עולה) את "אורשלם" כמחווה לסרטו של פרלוב ולעיר עצמה. גבע מקיים עמם דיאלוג צורני המתאפיין במחשבה אנליטית מקורית.

במאי: דן גבע

)12 דק', עברית)

סיור מודרך – The City Guided Tour (ישראל, 2009) דרמה/פיוטי

איתן בן ה־31 מתגורר לבדו בירושלים ועובד בלילות בסימון כבישים ברחבי העיר. העבודה הסיזיפית והמונוטונית נשזרת ברגעים אסוציאטיביים מחיי היום־יום שלו – בין מציאות לדמיון, על הגבול בין זהויות, בין פס לפס בקווים מקווקווים.

במאי: בנימין פרידנברג

(23 דק', עברית; תרגום לאנגלית)

נולדתי בירושלים ואני עודני חי – Born in Jerusalem and Still Alive (ישראל, 2019) קומדיה

קומדיה רומנטית שחורה המגוללת את סיפורו של רונן מטלון, ירושלמי העורך סיורים תיירותיים בעקבות פיגועים מפורסמים שאירעו ברחוב יפו, ובד בבד מטפל באביו המבוגר והתלותי. באחד הסיורים הוא פוגש את אסיה מולאן, ירושלמית לשעבר שהיגרה לברצלונה. הוא נדבק בתאוות החיים שלה, הם מתאהבים, ורונן נקרע בין כוחות החיים והמוות הסובבים אותו. סרט הביכורים של יוסי עטיה, שחלק את מלאכת הבימוי עם דוד אופק.

במאים: יוסי עטיה, דוד אופק

שחקנים: יוסי עטיה, ליהי קורנובסקי, אליק שמעונוב

(83 דק', עברית ואנגלית; תרגום לעברית)

 

 סינמטק הרצליה סוקולוב 29, הרצליה | www.hcinema.org.il

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן