עוד כתבות בנושא

יש עתיד בצרפת

ראשת העיר לשעבר יעל גרמן, תמונה לשגרירת ישראל בצרפת

יעל גרמן
יעל גרמן

גרמן: "כששמעתי על המינוי, קבלתי זריקת אנרגיה והתמלאתי בשמחת חיים. אני מאוד נרגשת ומריצה בראשי רעיונות כיצד לשפר את היחסים בנינו לבין הצרפתים".

גרמן (74), תושבת הרצליה היא פוליטיקאית ישראלית המיועדת להיות שגרירת ישראל בצרפת. שר החוץ יאיר לפיד הודיע השבוע (שלישי) כי החליט למנות את שרת הבריאות לשעבר, יעל גרמן, לשגרירת ישראל בצרפת. 

גרמן כיהנה כראשת עיריית הרצליה בשנים 1998–2013 במשך 14 שנה, למשך 3 קדנציות. בסיומן עברה לפוליטיקה הארצית והצטרפה כמספר 3 למפלגת "יש עתיד". במהלך הקריירה הפוליטית ההארצית, כיהנה כשרת בריאות, כחברה בוועדת הפנים והגנת הסביבה ובוועדת חוק, חוקה ומשפט. בבחירות לכנסת ה-21 הוצבה במקום ה-13 ברשימת כחול לבן. במרץ 2020 התפטרה מן הכנסת עקב אירוע מוחי שעברה. 

גרמן הייתה נשואה ליוסף (אוסיקה) גרמן, מנהל ובעלים של מפעל אלקטרוניקה, והתאלמנה ממנו במאי 2020. לגרמן שני בנים ובת. בנה איל, נהרג בתאונת אימונים ב-17 בנובמבר 1987, במהלך שירותו הצבאי.

גרמן שתרמה רבות כראשת עיר להרצליה ולמדינה, מספרת בהתרגשות להרצליה ניוז על החזרה לחיים הפולטיים: "התגעגעתי לעשייה" מספרת גרמן בהתרגשות. "אין ספק שהבשורה סיפקה לי זריקת אנרגיה, מרץ ושמחת חיים. החזרה לעשייה מאוד משמעותית מבחינתי בייחוד שמדובר בתרומה למדינה". 

הופתעת?

"לפיד פנה אליי בעבר בקשר לתפקיד השגרירות בלונדון. אז זה לא הסתייע. הפעם, כשהוא בישר לי על החלטתו – התרגשתי מאוד והסכמתי מיד". 

צרפת הפכה למדינה עוינת כלפי ישראל, איך תתמודדי עם המצב וכיצד את מתכוונת לשפר את התדמית שלנו בעיני הצרפתים?

"עם רגע קבלת הבשורה, התחלתי להריץ במוחי רעיונות. אחד מהם הוא לחבר בין המדינות באמצעות מוזיקה ואומנות. הצרפתים מערכים ואוהבים מוזיקה. חשבתי לקרב בין המדינות באמצעות פרויקטים מוזיקליים ופסטיבלים באמצעות התזמורת הפילהרמונית והתחרות הבינלאומית לפסנתר על שם 'ארתור רובינשטין'. המטרה שלי היא להראות להם את הצדדים היפים שיש בעם שלנו. אני מקווה שאצליח להביא רוח חדשה בין היחסים בנינו". 

צריך לזכור, כשגרמן הוגה פרויקט היא פועלת ודוחפת אותו עד שהוא מתרחש ומצליח. "הפרויקטים שאני גאה בהם הם הקמת הפארק בהרצליה והעלאת אחוזי הבגרות. בנוסף אני גאה בוועדה שהקמתי  כשרת בריאות לחיזוק הרפואה הציבורית בישראל. הקמת רשות בתי החולים הממשלתיים, אשר תפקידה לנהל את בתי החולים בנפרד ממשרד הבריאות".

בין שאר הישגייך הרבים נמנית גם הקמת מפלגת "יש עתיד". בקרוב יאיר לפיד יתמנה לראש הממשלה

"אני מאוד גאה במפלגה שהייתי חלק ממייסדיה. רצנו ביחד 9 שנים, לא ישנו בלילות כשהמטרה שלנו הייתה שישראל תשוב להיות מדינה יהודית – דמוקרטית. בשנים האחרונות איבדנו את הדרך. אני מאמינה שכעת חלום המפלגה יתגשם".    

מה את חושבת כל תפקודה של העיר הרצליה כיום והאם יש סיכוי שתתמודדי שוב על תפקיד ראשת העיר?

"אין שום סיכוי", אומרת גרמן בנחרצות. "לגבי תפקוד העיר – אני לא בעניינים מבחינה פוליטית. מאז שפרשתי מהפוליטיקה אני נוהגת לבלות עם נכדי בפארק שמאוד מתוחזק, מהספורטק ומהקונצרטים העירוניים- פרויקטים שאני יזמתי". 

תתגעגעי לכך שתהיי בצרפת? 

"ברור. בזמן האחרון בליתי איתם המון והם יחסרו לי מאוד. סיכמנו שאגיע לבקר ונדבר כל יום בזום ובסקייפ". 

כתבות קשורות

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. מרי שדה הגב

    ליעל ,הצלחה רבה בתפקידך החדש,מאחלת לך מכל הלב ,מרי שדה ,תושבת הרצליה ומעריצה אותך

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן