עוד כתבות בנושא

"כשאני רוצה משהו אני משיגה אותו"

בגיל 31 דניאל אייזנברג צדיקים, חברת המועצה מסיעת מרצ, כבר מכהנת כשלוש וחצי שנים כמחזיקת תיק התחבורה בעיריית הרצליה. בראיון למדור שישי אישי באתר "הרצליה ניוז" מספרת דניאל על הפרויקטים שקידמה, על הקשיים הבירוקרטיים, מה למדה מאביה שאול ועם איזו דמות היסטורית הייתה רוצה להיפגש

דניאל אייזנברג צדיקים תתמודד ביחד או לבד?

לא רבים הכירו עד לפני שלוש וחצי שנים את דניאל אייזנברג צדיקים מהרצליה, אבל מספר 2 בסיעת מרצ המקומית נכנסה למועצה ומאז היא מתמקדת בעיקר בקידום נושא התחבורה עליו היא ממונה.

דניאל (31) נשואה לעידן ואמא לאמה בת 10 חודשים. לאחר השחרור מהצבא עבדה במשרד עורכי דין ולאחר מכן עבדה בכנסת כעוזרת פרלמנטרית של עיסאווי פריג' ממרצ. אחרי שנתיים של עבודה אינטנסיבית, עזבה כדי ללמוד משפטים.

בזמן לימודי התואר התחילה לעבוד במפלגת מרצ ולאחר מכן החלה התמחות במשפטים. תוך כדי הצטרפה למערכת הבחירות של מרצ בבחירות האחרונות והשתלבה ברשימה כמספר 2. מאז הספיקה להתחתן, הוסמכה כעו"ד וללדת את בתה וכיום היא עובדת בלשכת המסחר ובנוסף יש לה עסק פרטי של עריכת דין.

דניאל, עד לבחירתך למועצה לא היית מוכרת בפוליטיקה המקומית. איך הגעת לרשימת מרצ למועצה?

"אני אשת מרצ מאז ומתמיד, פעילה כבר שנים במפלגה. לפני הבחירות המוניציפליות אנשי הסניף המקומי של מרצ ביקשו ממני להתמודד בבחירות הפנימיות, הם חיפשו מישהי צעירה עם אמביציה ויכולת לשנות, התמודדתי ולשמחתי גם נבחרתי".

מהם הדברים העיקריים שקידמת בתחום התחבורה?

"תפקיד חברת מועצה הוא לא קל כי הוא דורש מחויבות והשקעת זמן, בנוסף לעבודה ולמשפחה, אבל הגעתי לתפקיד מתוך הבנה שהוא מצריך השקעה וזה מה שאני עושה. אני כמעט כל יום מגיעה לעירייה לישיבות עבודה, פוגשת עובדים, לומדת ומנסה לשנות ולעשות כמה שיותר.

הדבר הכי משמעותי מבחינתי שקידמתי הוא הארכת קווי החוף (תחבורה ציבורית בשבת) עד לתל אביב ושדרוג הקווים. זה פרויקט שלי, שהשקעתי בו מאמץ רב גם מקצועי וגם פוליטי. לשמחתי הצלחתי בו וכיום נוסעים בסופ"ש בממוצע 650 נוסעים על הקווים.

בנוסף, הכנסתי לעיר רכבים שיתופיים ואופניים שיתופיים, חנכנו קו אוטובוס לגליל ים, לאחר מאבק ממושך מול הרגולטור. הרצליה חוברה לרשת שבילי אופניים בינעירוניים שמחברים בין ערי גוש דן.

בתחום הבטיחות בדרכים דאגתי לפעילות הסברה לילדים לא רק בבתי הספר אלא גם בקהילות השונות. פעילות שזכתה לאהדה רבה. וכמובן, שיפוץ ושדרוג מרכז הצעירים "אנזו" שנפתח ממש לאחרונה. מופעים ואירועים לצעירים ועוד ועוד".

כמחזיקת תיק התחבורה, מהן הבעיות העיקריות של הרצליה בתחום זה?

"תחבורה טובה היא הבסיס ליצירת איכות חיים. אנחנו בהרצליה רוצים לעשות המון בתחום, אך לצערי המדינה לא השכילה לבזר סמכויות. יש לנו אחריות מול התושבים, אך לא את הסמכות לפעול כדי לתת להם את הפתרונות המיטביים. יחד עם ראש העירייה, משה פדלון, אני נאבקת למען קידום הענקת סמכויות לשלטון המקומי בכל הקשור לתכנון קווי תחבורה ציבורית, תחנות ועוד. בשבוע שעבר נפגשנו עם שרת התחבורה מרב מיכאלי. היא מעוניינת לבצע שינוי בנושא ולהעביר סמכויות לשלטון המקומי, אבל המבחן הוא מבחן התוצאה. ללא העברת הסמכויות לא יינתן המענה הנכון לתושבים, שכן הרשויות הן שמבינות הכי טוב את צרכי תושביהן, לא פקידים שיושבים בירושלים".

מה עדיין לא הספקת לקדם ומה שואפת לקדם עד סוף הקדנציה?

"תחבורה, תחבורה ועוד תחבורה. קידום פרויקטים של הסעת המונים דוגמת קווי המטרו, חיזוק התחבורה השיתופית והציבורית – מוניות שיתופיות, רכבת קלה, חיזוק מערך שבילי האופניים. המטרה שלי היא לגרום ליותר ויותר תושבות ותושבים לנטוש את הרכב הפרטי לטובת התחבורה הציבורית השיתופית. לאפשר לתושבות והתושבים לחסוך כסף, פקקים ולהרוויח עוד זמן איכות עם המשפחה. יש בעיה מובנת בהתייחסות המדינה לתחבורה בכלל ולתחבורה הציבורית בפרט. חלק מזה נובע מהעדר היציבות הפוליטית. מאז שנכנסתי לתפקיד לפני 3 וחצי שנים, התחלפו כבר 4 שרי תחבורה".

דניאל אייזנברג עם עיסאווי פריג' וניצן הורוביץ

מה דעתך על ראש העירייה ומועצת העיר?

"אני מאמינה גדולה בעשייה. לא בצעקות, אלא בישיבות עבודה. את האג'נדות מקדמים בישיבות עבודה במסגרת הקואליציה. ראש העירייה, משה פדלון, הוא פרטנר אמיתי ומעורב בקידום הנושאים שבאחריותי, לשמחתי אנחנו יודעים לעבוד טוב ביחד. גם אם יש חילוקי דעות בנושא מסוים, אנחנו יודעים איך למצוא את הפתרון".

רשמתם בבחירות המקומיות הישג ענק עם שלושה מנדטים. תוכלו לשחזר זאת גם בבחירות הבאות, בעוד כשנה וחצי?

"היה לי חלק נכבד בהישג ואני מקווה לחזק עוד יותר את כוחנו. עשינו הרבה בשלוש וחצי האחרונות, עבדנו קשה, כל אחד בתחומו ואני בטוחה שזה ישתקף גם בהצלחה בבחירות ובהעצמת כוחנו". 

האם לקראת בחירות אלו תשאפי לעמוד בראש הרשימה?

"כרגע אני מתרכזת בפעילות שלי בקדנציה הנוכחית".

ברמה הארצית, את תומכת בישיבת מרצ בממשלה הנוכחית?

"כמובן. מרצ היא החוליה הכי איכותית בממשלה עם שרים מעולים. שרים שמקדמים את האג'נדה של מרצ בתחומי החברה והבריאות, הסביבה וגם בחיזוק הקשרים של ישראל עם העולם הערבי הסובב אותה".

האם לדעתך ממשלה זו תיפול בקרוב ונלך שוב לבחירות?

"הספידו את הממשלה פעמים רבות ובינתיים והיא שורדת". 

נעבור לשאלות אישיות יותר: האם יש לך שאיפות פוליטיות עתידיות מעבר לכהונה כחברת מועצה, במישור המקומי או אפילו הארצי?

"אני מחויבת להרצליה. כאן פעלתי וכאן ברצוני להמשיך לפעול ויש לי עוד הרבה מה לעשות. לגבי העתיד הרחוק, הכל פתוח, אבל בשנים הקרובות אני כאן".

מהו המקום האהוב עלייך ביותר בהרצליה ומדוע?

"אפולוניה שהוא בעיני אחד המקומות היפים שיש לנו בארץ. גם הפארק בגליל ים, כתושבת השכונה אני מבלה שם הרבה עם בתי". 

מה משמח אותך?

"לראות איך דברים שאני מקדמת הופכים מחלום למציאות. לפגוש תושבות ותושבים שהפעילות שלי סייעה להם וכמובן הצחוק של הבת שלי". 

מה מעצבן אותך?

"שאיני מספיקה לעשות את כל מה שהייתי רוצה לעשות ושדברים לוקחים המון זמן. באופי שלי אני בן אדם שאוהב לתקתק".

אם הייתה לך אפשרות להיפגש עם דמות היסטורית, עם מי זה היה ומדוע?

"הייתי שמחה לפגוש את שולמית אלוני. מרבית חייה הוקדשו למדינה ולציבור, היא הייתה לוחמת למען בני האדם באשר הם. אישה שנאבקה לצדק ושוויון עבור כלל האנשים, ללא הבדל דת גזע ומגדר. הייתי רוצה לשמוע ממנה איך היה להיות שרת החינוך באותם ימים". 

אביך שאול אייזנברג היה בעבר דמות בולטת בספורט הישראלי ובתקשורת. מהם הדברים שלמדת ולקחת ממנו?

"לא לפחד מאף אחד ותמיד ללכת עם האמת שלי".

מה אנשים לא יודעים עלייך?

"שאני חולת כדורסל, מתעוררת בלילות למשחקי NBA ושאני בן אדם שגם את הלא יהפוך לכן. כשאני רוצה משהו אני משיגה אותו".

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. עצמונה הגב

    וכשאני רוצה להגיע מהרצליה לנוף ים אני יכולה לחלום לפחות 40 דקות. אז לפחות תארגנו מיטות בתחנות… מאז שקיצצו בקו 29 אי אפשר לסמוך על הלו"ז גם כך הוא בלתי נסבל לשרות אוטובוסים בתוך העיר. בבקשה תעשי משהו.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן