עוד כתבות בנושא

כ-500 תושבות ותושבי הרצליה הפגינו היום באדום כנגד הדרת נשים במרחב הציבורי

ההפגנה נערכת לאור ריבוי המקרים בארץ בכלל ובהרצליה בפרט.ההפגנה אורגנה המטה ההרצלייני של בונות אלטרנטיבה בשיתוף עם מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה.

טליה נוימן מנחת ההפגנה אמרה כי "בחצי השנה האחרונה התפורר החוזה של בין העם לממשלה. בונות אלטרנטיבה התריעו מתחילת ההפיכה שאם הממשלה תמשיך בדרכה המסוכנת, הנשים יהיו הראשונות להפגע. לצערנו צדקנו. בהרצליה יש יותר ויותר אירועים בהפרדה בניגוד לחוק, נשים שמוטרדות על לבושן, על שאינן שומרות את השבת וסופגות איומים וקללות. לא עוד".

עידית אלכסנדרוביץ, מהנדסת תושבת הרצליה ב' "עד לפני חצי שנה בערך נלחמנו בשביל הבנות שלנו על דברים כמו שוויון בשכר בין נשים וגברים, פתיחת עוד מסלולים עבורן בצבא, שילובן בתפקידי מפתח, שיהיו יותר מנכ"ליות במשרדי הממשלה, בהייטק, שילכו ללמוד ולהשתלב במקצועות שנחשבים עדיין מקצועות גבריים. וכעת בתקופה ההזויה הזו, אנחנו חוזרות בזמן עשורים אחורה להילחם על הזכויות הבסיסיות שלנו. הגיע הזמן לכתוב חוזה חדש בין העם למדינה בכל הנוגע לזכויות נשים".

אסתר רומי, מובילת ההפגנות מול ביתו של יולי אדלשטיין: "לאורך שנים הארועים היו ברקע. הדרת נשים, רדיפת להטבים והתעמרות בנשים על רקע לבוש לא צנוע לטעמו של מישהו".
"ממשלת הבלהות מבטאת את נקודת שיא החמדנות והיא גם זאת שתפיל את מיזמי הרשע. הם אלה ששברו את הסטטוס קוו . הם אלה ששינו את סדרי בראשית".

ליעד סואץ קרני, חברת הנהלת בונות אלטרנטיבה:
"בשבועות האחרונים לפי רוח המפקד, מאז הכרזת ה'פיילוט' של המעיינות, כמות המקרים של הטרדות של נשים במרחב הציבורי או מחיקתן התגברו משמעותית. אנחנו מקבלות אין ספור פניות מנשים חרדיות ודתיות שמבקשות להילחם בהדרה בכל כוחנו, להיות הקול שלהן, כי המחיר שהן משלמות כאשר הן מביעות את מחאתן בקהילות הוא גדול מאוד. ישנן נשים אמיצות שלא מפחדות להיחשף כמו ציפי לביא מעמותת נבחרות שמטרתה לדאוג לייצוג של נשים חרדיות במפלגות החרדיות. בדיון חירום בכנסת אתמול ציפי דיווחה שלפי סקר שלהן 65% מהנסקרות ענו שהן לא מרגישות צורך בהפרדה בשמורות הטבע. 70% סיפרו שעד היום טיילו יחד כמשפחה. 40% חוששות להינזק מהחוק הזה. ולעומתן 50% מחברי הקואליציה הם נגד שירות של נשים בצה"ל".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן